...

Rado sprendimą, kad baltiniai iš tikrųjų būtų balti

Verslas

2021.10.04

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Rado sprendimą, kad baltiniai iš tikrųjų būtų balti

Lukas Sarapas Asmeninio albumo nuotr.

Vilnietis Lukas Sarapas (39), kurdamas savo prieš metus pradėtam verslui – e. parduotuvei „Balti baltiniai“ – pavadinimą, sumaniai pasinaudojo oksimoronu. Juk baltiniai negali būti nei juodi, nei pilki, nei pageltę – tik balti. Juolab jei skalbiama su paties steigėjo sukurtais balikliais iš natūralių sudedamųjų medžiagų. 

Noras baltus drabužius dėvėti kuo ilgiau

L. Sarapas, baigęs mokslus sostinės Žirmūnų 7-ojoje vidurinėje mokykloje, studijavo logistiką ir vėliau dirbo šioje srityje. Verslas „Balti baltiniai“ atsirado iš meilės drabužiams ir noro dėvėti juos kuo ilgiau. Lukas pamini įprastą situaciją, kai balti rūbai po kelių skalbimų atrodo nelabai balti ir sako, kad viskas prasidėjo ne nuo idėjos, o nuo produkto. „Turėjau gerą produktą ir įkyrią mintį, kad reikėtų su juo kažką nuveikti. Produktas – natūralus baliklis – buvo seniai sukurtas ir sėkmingai naudojamas apie dešimt metų, tačiau tik mano šeimos namuose. Jis atsirado siekiant išspręsti vieną konkrečią buities problemą: atgaivinti papilkėjusius baltus drabužius, – pasakoja tvarios mados idėjas palaikantis vyras, pats turintis nedaug drabužių ir nešiojantis juos tikrai ilgai. – Jei neperkame greitosios mados parduotuvėse, nekeičiame visų rūbų su kiekviena nauja sezono kolekcija ir neskubame pirkti, tada išmesti, tada vėl pirkti, tokiu atveju drabužiams reikia ypatingos priežiūros. Ieškojau baltų drabužių priežiūros formulės ir ją radau.“

Nuo sapno iki gamybos

Tai, ką vyras naudojo savo namuose baltiniams balinti, po kiek laiko persikėlė į jo pranašišką sapną. „Prieš dvejus metus susapnavau, kad konvejeriu gaminu savo baliklį. Ryte papasakojau sapną žmonai. Taip viskas ir prasidėjo, – prisimena verslo sumanytojas L. Sarapas. – Turėjome produktą, reikėjo sukurti pakuotes, etiketes, naudojimo instrukcijas, aprašymus, visą vizualinį identitetą. Prasidėjus pandemijai, nebeliko svarstymų dėl prekybos vietų, taigi prieš metus pradėjo veikti e. parduotuvė „baltibaltiniai.lt“.

Karantino pamoka

Dėl karantino situacijos keitėsi ir prekybos verslo modelis. Prieš antrą karantiną L. Sarapui teko uždaryti dar anksčiau įkurtą fizinę dovanų ir interjero prekių parduotuvę ir pabandyti perkelti dekoro prekes į elektroninę – vienu metu kurti dvi internetines parduotuves. Deja, karantinas pamokė – ne viskas tinka e. prekybai. „Todėl kurdami „Baltus baltinius“ kiekvieną produktą vertinome ir pagal šį kriterijų – ar bus suprantama, patrauklu perkantiesiems internetu? Ar pavyks nuotraukomis, aprašymais perteikti produkto vertę? Ar daiktas tinkamas siųsti, paštomatams, ar galėsime jį tinkamai supakuoti?“ – kilusius klausimus vardija Lukas.

Įveikus šį pirmąjį etapą, kilo naujas iššūkis. Verslininkas norėjo pasiūlyti savo klientams visą skalbinių priežiūros liniją, o jai trūko skysto skalbiklio ir specialaus šampūno vilnai ir kašmyrui.

Partnerius surado Danijoje

Pradėjęs domėtis galimybėmis pagal užsakymą gaminti šiuos produktus Lietuvos buitinės chemijos gamyklose, L. Sarapas sužinojo, kad jose mažiausias užsakomas kiekis yra tona. „Neturėjome nei tokio poreikio, nei galimybių (pvz., sandėliavimo), taigi idėjos greitai atsisakėme. Tuomet ieškojome šių produktų tiekėjo ir atradome danų prekių ženklą „Humdakin“. Šis gamintojas mums labai tiko – visiškai atitiko požiūriai į verslą, produktų gamybą ir kokybės reikalavimus. Rekordiškai greitai susitarėme dėl bendradarbiavimo! Nuo tos dienos, kai danams išsiunčiau pirmą laišką, iki dienos, kai atvyko pirmas krovinys, praėjo lygiai dvi savaitės, – sako patenkintas verslininkas, savo e. parduotuvę papildęs ir šio gamintojo valymo priemonėmis. – Taip įvyko ir reikšminga plėtra. Sužavėti skandinaviško natūralumo, kvapų, dizaino, estetikos, žinoma, atvežėme ne tik skalbiklių, kurių ieškojome. „Humdakin“ produktų asortimente – ir namams valyti skirti produktai, taip pat aksesuarai, namų tekstilė, kvapiosios žvakės.“ 

Augimas vyksta organiškai

„Baltų baltinių“ savininkas džiaugiasi, kad verslas auga natūraliai. Daugėjant klientų, didėja ir siūlomų produktų pasiūla. Lukas sako pastebintis, kad Lietuvoje didėja panašių produktų pasiūla. Ne tik namų kvapų, žvakių, bet ir išskirtinių skalbiklių, valiklių. „Galbūt tokį poreikį augino ir pandemija – žmonės daugiau laiko leido namuose“, – svarsto verslininkas ir konkurenciją vertina labai palankiai, nes nori, kad lietuviai įprastų rinktis geros kokybės prekes, labiau vertintų produktų dizainą. Jo nuomone, kuo didesnė pasiūla, kuo daugiau apie tai kalbame, tuo geriau visiems. 

Nauja patirtis – laikinos parduotuvės

L. Sarapas svarsto, kad prekyboje tapo labai sunku sukurti unikalią patirtį klientui – dėl pandemijos suvaržymų „iš žaidimo“ iškrito tokie elementai kaip parduotuvės interjeras, kvapas, muzika, aptarnavimas, renginiai. To visiems labai trūko, tad rugsėjo pradžioje sumanė atidaryti vadinamąją „pop-up“, t. y. laikiną, parduotuvę, kuri veikė tik tris dienas. Toks bandymas pavyko ir pasiteisino. „Pastaruoju metu nemažai parduotuvėlių ir kavinių užsidarė, patalpų nuomos pasiūla – didžiulė. Taigi nesunku susitarti dėl tokios trumpalaikės nuomos. Tris dienas mūsų parduotuvė veikė Vilniaus miesto centre, Pilies gatvėje. Klientai galėjo gyvai apžiūrėti prekes, pauostyti, pačiupinėti, pabendrauti. Tai smagus ir neįpareigojantis formatas, leidžiantis atsidaryti vis kitoje vietoje, netgi kitame mieste. Be to, tokiai parduotuvei atidaryti nereikia didelių investicijų“, – įdomia patirtimi dalijasi verslininkas.

Verslas, kiti darbai, šeima ir keturi vaikai

Verslo pradžiai Sarapų šeimai užteko asmeninių santaupų, kurios, kaip tikėjosi steigėjai, po pusmečio atsipirks, tačiau teko įdėti daug darbo. „Mūsų verslas – tipinis nedidelis šeimos verslas. Šiuo metu viską darome patys ir daugiau samdomų darbuotojų neturime. Aš esu atsakingas už gamybą, žaliavų ir produktų tiekimą, mano žmona – už rinkodarą ir komunikaciją. Abu taip pat turime kitus darbus, be to, mūsų šeimoje auga keturi vaikai. Šiuo metu jaučiame, kad būna labai daug „nieko nespėjam“ momentų ir mažai laiko pasimėgauti procesu. Kitiems pradedantiesiems verslininkams palinkėčiau – kuo daugiau mėgautis tuo, ką darote“, – šeimos vardu sako L. Sarapas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.