...

Profesionalios grožio paslaugos atkeliauja į moterų pasaulį

Verslas

2022.08.03

Autorius: Giedrė Kakstovienė

Temos: , .

Profesionalios grožio paslaugos atkeliauja į moterų pasaulį

Kristina Šutaitė Asmeninio albumo nuotrauka

Kristinos Šutaitės (41) gyvenimas vyksta tarp Trakų, Vilniaus ir Utenos miestų, kuriuose, kaip pati sako, „moterims atveža grožį“. Pabaigusi socialinio darbo studijas, papildomai įgijusi visažistės ir bendrosios praktikos slaugytojos specialybes, šiandien džiaugiasi mėgstama veikla ir save drąsiai pristato kaip permanentinio makiažo meistrę. Moterų svajones išsaugoti jaunystę ji pildo profesionaliai atliekamomis grožio paslaugomis „Permanento pasaulis“.

Makiažo tema Kristina susidomėjo studijų laikais, nes norėjo išmokti profesionaliai paryškinti, pabrėžti kai kuriuos veido bruožus, o pirmoji pažintis su permanentu įvyko prieš 20 m.: „Autobuse šalia manęs sėdėjo dailiai pasidažiusi moteris. Sekančią dieną po nakvynės ant ne itin patogios sėdynės, jos makiažas buvo toks pats nepriekaištingas. Paklausus sužinojau, kad tai ilgalaikis permanentas. Susižavėjusi nusprendžiau, kad ir aš jį atlikinėsiu. Šiam tikslui įgyvendinti prireikė bemaž 10 m., nes esu kukli ir ilgai nedrįsau pradėti“. Pirmuoju Kristinos modeliu tapo darbo kolegė, kuriai ji atliko permanentinį antakių, akių ir lūpų makiažą. Pasibandymai pavyko puikiai, todėl meistrė juokauja, kad po procedūros jos draugė tapo „gyva vizitine kortele“, atvedusia kitų susidomėjusių klientų.

Grožio kūrimas išsaugant natūralumą

Atlikdama permanentinį makiažą, Kristina stengiasi pabrėžti gražiausius klienčių bruožus, suteikiant veidui išraiškingumo, paryškinant moteriškumą, jausmingumą, bet tuo pačiu išsaugant individualumą, subtilumą ir natūralią išvaizdą. Tai yra pagrindinis tikslas ir siekiamybė kiekvienos procedūros metu. „Mūsų versle daug melo, retušo, o man norisi tikros, geros procedūros. Dauguma klaidingai įsivaizduoja, kad permanentas yra dekoratyvinės kosmetikos pakaitalas. Tai netiesa, nes čia dėmesys sutelkiamas į formos koregavimą ir pigmento suteikimą. Net viena linija klientę gali atjauninti 10 m.“, – teigia meistrė, kuri šiandien jaučiasi užtikrintai dėl kokybiškai atliekamo darbo ir turimų žinių. Didesnį jos žinomumą užtikrina skelbimai Google, Instagram ir Faceboook, tačiau pati geriausia reklama – iš lūpų į lūpas einančios rekomendacijos. Savo veiklą ji plėtoja viena, dirba grožio salonuose, bet ateityje norėtų turėti darbo kolegę.

Skirtingų tipažų klientės leidžia tobulėti

Kristina mini skirtingus sostinės ir nedidelio miestelio klienčių tipažus. Miestietės labiau atsipalaidavusios, savimi pasitikinčios, dažniau žino ko nori (kokia forma, spalva tinka ir t.t.), o moterys iš mažesnių gyvenviečių labiau tiki specialisto rekomendacijomis, nori natūralesnio efekto. Lankosi ir emigracijoje gyvenantys lietuviai. „Esu dirbusi keliose užsienio šalyse ir galiu pasakyti, kad mūsų lietuviai specialistai yra tikrai vertinami, jais labiau pasitikima“. Savo srities meistrė atvirauja, kad permanentinio makiažo procedūromis besinaudojančių klienčių paveikslas yra labai skirtingas: nuo seniausios profesijos atstovių ar lavonus, smurtinių nusikaltimų įrankius fotografuojančių eksperčių iki nepagydomomis ligomis sergančių pacienčių. „Esu dėkinga moterims už išreikštą pasitikėjimą mano kompetencija. Per procedūrai skirtą laiką stengiuosi jas kuo geriau pažinti, profesionaliai atliepti poreikius bei norus“.

Šutaitė dalijasi kurioziškomis situacijomis, kai jai dirbant Vilniuje, permanento atlikti atvažiuoja uteniškiai, nes tiki, kad sostinėje yra geresni meistrai. Tuo tarpu dirbant Utenoje, atvyksta žmonės iš Vilniaus, kurie apsilanko pagal Vilniuje procedūras atlikusių giminaičių rekomendacijas. „Taip visi ir migruojame“, – atsidūsta moteris.

Nutylėta grožio pasaulio pusė

Infliacijai šovus į neregėtas aukštumas, kylančios kainos neaplenkė ir grožio srities: brangsta pigmentai, adatos, aparatai. Nors specialisčių daugėja, informacijos permanentinio makiažo tema vis dar trūksta: „Gilindama žinias, ėjau į visus mokymus iš eilės. Mokslams išleidau nemažą sumą pinigų ir šis procesas nesibaigiantis. Reikalingos nuolatinės investicijos“, – kylančius iššūkius vardina pašnekovė bei tęsia, kad kiekvieną kartą į procedūrą atėjus naujam žmogui patiria „lengvą stresą“, nes kliento anatomiją ir odą, jo charakterį, mintis, norus ir pageidavimus tenka perprasti per kelias minutes. Čia labai praverčia socialinio darbo studijų metais įgautos žinios, kurios suteikia pasitikėjimo ir lengvumo bendraujant su pirmą kartą sutiktomis moterimis.

Kartais klientės atsineša retušuotas atliktų darbų nuotraukas su gražiais veidais, šešėliais, tobulomis veido spalvomis, ryškiomis linijomis ir išreiškia norą susitapatinti su jose esančiais modeliais. Tačiau reikėtų suprasti, kad tikrai ne visada mes galime tai atlikti“, – stebisi meistrė ir papildo, kad pats realiausias, tikriausias ir aiškiausias darbo rezultatas pasimato praėjus mėnesiui po procedūros. Būtent tokių galutinio, nusistovėjusio darbo pavyzdžių labiausiai ir trūksta internete. Ji prisipažįsta, kad dažnai tenka užtrukti darbe, dėl ko nukenčia jos šeima: „Atostogos – visada su užrašų knygele“.

Tobulėjimui ribų nėra

Sukaupusi nemenką žinių bagažą, Šutaitė parengė mokymo programą permanentinio makiažo naujokams. Atsirado daug susidomėjusių, kai kurios mokinės atvyko net iš Vokietijos. Pašnekovė džiaugiasi, kad jos kruopštus darbas vertinamas ir dalijasi ateities planais: „Pradėsiu nuo bazinių kursų organizavimo, kuriuos išskaidysiu. Seku pasaulinio lygio meistrų darbus (Danny Sousa, Dolgopolova Nataly, Elena Nechaeva ir kt.), jų teikiamą informaciją ir nekantrauju, kada galėsiu pasidalinti visa turima patirtimi“.

Meistrė dėkoja Utenos verslo informacijos centrui, padėjusiam įsteigti MB. Taip pat Swedbank‘ui, kuris palankiai žvelgia į jaunuosius verslininkus ir taiko įvairias akcijas. Kad galėtų įgyvendinti didesnius tikslus, meistrė ketina dalyvauti ES bei miesto savivaldybių skelbiamose jauno verslo rėmimo programose. Pašnekovei tenka susidurti su savirealizacijos galimybių ribojimu vyresniems žmonėms: „Lietuvoje dėl nesuprantamų priežasčių visi labiau orientuoti į jaunimą, o vyresnio amžiaus žmonės, kurie jau užaugino vaikus ir galėtų visiškai atsiduoti darbui, yra tarsi primiršti, palikti. Toks požiūris labai nuvilia ir skaudina“.

Kristina pataria nešvaistyti pinigų socialinių tinklų tvarkytojams, o investicijas nukreipti į savo asmeninį tobulėjimą. Visi klientai „uždirbami“ tik jūsų įdėto darbo dėka. Nebijokite pradėti ir prisiminkite, kad „po gulinčiu akmeniu vanduo nebėga“.

 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.