Pomėgis keliauti pastūmėjo sukurti išskirtinę verslo idėją
2022.06.28
Temos: Marketingas, Pardavimai, Vadyba, Verslo pradžia.
Aktyvūs, nenuilstantys keliautojai, išskirtinumui bei naujovėms neabejingi Viktorija Lipštienė (40) ir jos vyras Aurimas Lipštas (37) pandemijos akivaizdoje išgyveno sunkius laikus. Šiuo sudėtingu periodu abu sutuoktiniai išėjo iš samdomų darbų, o pomėgis keliauti paskatino sukurti išskirtinių nakvynės vietų platformą Lietuvoje su rezervacine sistema wowstays.lt.
Dar iki atsirandant „Wowstays“ projektui 2018 m. Lipštai sukūrė tinklaraštį myliukeliones.lt, su tikslu populiarinti savarankiškas keliones. Čia kartu su kitais tinklaraštininkais dalinosi įspūdžiais iš aplankytų vietovių. Atokių nakvynės vietų Lietuvoje tema buvo pakankamai nauja, o ypač aktuali tapo pandemijos metu, kadangi laiko praleidimui žmonės ieškojo nuošalesnių kampelių.
Žingsnis po žingsnio
„Prieš keletą metų su draugais apsistojome „glamping“ (su patogumais) palapinėje netoli Molėtų, o nuotraukomis bei įspūdžiais pasidalinome savo tinklaraštyje. Keliavome daug, nakvodavome neįprasčiausiose vietose, o visas patirtis aprašinėjome. Sulaukėme nemažo susidomėjimo, todėl nusprendėme sukurti atskirą projektą. Iš aplinkinių jautėme tikrai daug nuoširdaus palaikymo eiti pirmyn, o ir patys tikėjome sėkme“, – pačią pradžią prisimena Viktorija. Viską sukūrė patys. Vyras yra IT specialistas, tad prižiūri technologinę dalį (serveris, moduliai, įv. apsaugos ir pan.), o Viktorija rūpinasi plėtra, klientų pritraukimu, komunikacija ir marketingu. Lipštai daug naršė internete, stebėjo, ko klausia vartotojai, kokios vietos sulaukia daugiausia užklausų, kaip reaguoja auditorija į pasidalintus apsistojimo pasiūlymus soc. tinkluose, atskirais klausimais tarėsi su draugais bei kolegomis.
Pirmiausia orientavosi į Lietuvos rinką, nes norėjo išsibandyti savo šalyje, pajusti, koks poreikis, kaip seksis. Ieškojimuose pagelbėjo verslilietuva.lt informacija bei D. Joniko „Startuolio evoliucija” video kursas su užduotimis ir struktūrizuota informacija. „Iš pradžių paleidome informuojamojo pobūdžio projektą be rezervacinės sistemos kaip skelbimų portalą: su vietovės informacija, nuotraukomis, aprašymais, užimtumo kalendoriumi, galimybe siųsti užklausas dėl laisvų datų. Užmezgėme ryšį su namelių savininkais, įgavome daugiau patirties, o nuo 2022 m. sausio mėn. įdiegėme tiesioginę nakvojimo vietų rezervacijos sistemą“, – pasiekimais džiaugiasi verslininkai.
Glaudus bendradarbiavimas
Sukūrus išskirtinių nakvynės vietų rezervacijos svetainę wowstays.lt kūrėjai prie jos jungtis kvietė ir kitus nakvynės vietų savininkus. „Mes nežinojome, ar bus norinčių kooperuotis, tačiau šiandien galime pasidžiaugti, kad daugelis jų nusprendė bendradarbiauti, o nemaža dalis patys mus susirado. Vadinasi, skleidžiame tinkamą žinutę“, – rezultatais džiaugiasi entuziastinga keliautoja. „Nakvynės vietas aplankome patys, su jų savininkais dalinamės aktualiausiomis tendencijomis, pakalbame, kokias jie mato įžvalgas. Didžiausias šios veiklos pliusas, apie kurį iš pradžių net nepagalvojome, yra sutikti žmonės – nakvynės vietų šeimininkai. Jie papasakoja įvairiausių istorijų, padrąsina naujų verslo idėjų įgyvendinimo kelyje. Grįžus po tokios viešnagės jautiesi kaip po pačios geriausios „Tedex” konferencijos su įkvepiančiais pranešėjais“, – glaudaus bendradarbiavimo privalumus vardija Viktorija.
Formalizuojant naująją veiklą geriausiai Lipštų poreikius atitiko MB (mažosios bendrijos) veiklos tipas. Aiški apskaita partnerių akyse yra patikimiau nei individuali veikla, o pirmaisiais metais mokėjimams yra taikomos lengvatos. MB narius nėra prievolės įdarbinti ir tai yra palankiausias variantas šeimai, kuri didžiąją dalį darbų atlieka pati. Esant būtinybei į pagalbą galima pasitelkti laisvai samdomus darbuotojus. Šiuo metu verslininkai džiaugiasi dviejų nepriklausomų specialisčių kruopščiu darbu, administruojančių soc. tinklus ir Google bei Facebook reklamas.
Patarimai pradedantiems verslą
Verslo naujokams sutuoktiniai pataria nebijoti nesėkmių ir nekreipti dėmesio, ką kiti pamanys. Nemaža dalis dabartinių sėkmingų verslų kūrimo pradžioje irgi turėjo įvairiausių patirčių, dėl kurių tuomet atrodė, kad nieko neišeis, bet įsigilinus atėjo atsakymai, kaip elgtis toliau.
Populiarinant naują veiklą efektyviausia, kaip ir daugeliu atvejų, visuma. Rinkodaros derinimas su komunikacija, veiksmų plano sudarymas, skirtingų reklamos platformų išbandymas (Facebook, Google ir kt.) įvairiuose kanaluose yra raktai į sėkmę. Savęs pristatymui labiau tinka Facebook, o pardavimams Google. Neužsidarykite savo „burbule“, bendraukite maksimaliai, pasitelkite į pagalbą draugus bei artimuosius, kurių skleidžiama žinia iš lūpų į lūpas netruks pasiekti potencialių klientų platesnę auditoriją.
Ypatingos vietos nakvynei
Galėjimas dirbti iš visur, gana lankstus laiko planavimas bei savų idėjų realizavimas – privalumai, kurie gyvenant sudėtingu pandemijos laikotarpiu tampa kone aukso vertės. Projektas šiuo metu yra augimo etape, todėl privalu susižiūrėti laiko ir finansinius resursus. Nusistovėjus auditorijai rezervacijų platforma pradeda išlaikyti pati save, todėl netolimoje ateityje tikimasi spartesnio augimo: tiek finansiškai, tiek verslo apimties prasme. Svarbiausi verslininkų uždaviniai šiuo metu – toliau stiprinti prekės ženklo vardą, skleisti žinią apie įdomias, nestandartines nakvynės vietas, populiarinti dar daug kam vis atrandamą poilsiavimo būdą ne tik su „baliais”, bet būnant gamtoje.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.