Noras gražinti moteris paskatino lietuvę įkurti nuosavą verslą Ispanijoje

Verslas

2020.08.25

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: .

Noras gražinti moteris paskatino lietuvę įkurti nuosavą verslą Ispanijoje

Žaneta Stonytė Victoro Galano nuotr.

Klaipėdietė Žaneta Stonytė (34), prieš keletą metų Vilniuje dalyvavusi grožio kūrimo pamokose kaip modelis, o vėliau ir pati išmokusi šio meno, šiandien turi kuo pasididžiuoti – svajone, per dvejus metus virtusia realybe – nuosavu verslu „Ministry of Beauty“, įkurtu saulėtojoje Ispanijoje, Alikantės regione.

Susižavėjo idėja kurti grožį moterims

„Dar gyvendama Klaipėdoje susidomėjau grožio paslaugų industrija ir pirmiausia pradėjau nuo to, kad išmokau manikiūro, pedikiūro, blakstienų priauginimo ir tapau šios srities meistre. Pradžioje šis darbas man patiko, bet viduje visada jaučiau, kad kažko trūksta. Žinoma, man visada patikdavo rezultatas prieš ir po, kai klienčių akys džiaugiasi, jos laimingos, dėkingos, o kartu su jomis ir aš! Savo darbą mėgau, bet vis tiek tai nebuvo mano aistra. Gana greitai susižavėjau kita grožio kūrimo kryptimi – ilgalaikiu makiažu. Neslėpsiu – vien pagalvojus apimdavo baimė ir nerimas, kad tai didžiulė atsakomybė klientui, nes veidas yra kūno dalis, kuri labiausiai pastebima. Kiek vėliau, prabėgus porai metų, su šeima persikėlėme gyventi į Vilnių, ten ir prasidėjo manokelionė į dar gilesnį tobulėjimą grožio srityje: pasiryžau du kartus dalyvauti grožio procedūrose ir tapau akių, lūpų ir antakių korekcijų modeliu. Tai dar labiau paskatino pradėti veiklą, tad nieko nelaukdama baigiau specialius kursus, susiradau darbo vietą netoli namų esančiame grožio salone ir ėmiau intensyviai darbuotis. Pridursiu, kad kol dar esi viena žuvelė iš daugelio tokių pat tame grožio paslaugų vandenyne, nėra lengva. Dirbi neskaičiuodama nei laiko, nei pastangų. Tuo metu svarbiausia būna gauti teigiamų atsiliepimų, o didžiausia sėkmė – grįžtančios atgal rekomendacijos. Kai pagaliau tampi išskirtinė dėl kokybiško aptarnavimo ir tą susikurtą įvaizdį turi išlaikyti spaudžiant konkurencijai, yra sudėtinga. Gyvendama Lietuvoje aš galvojau, kad galbūt einu neteisingu keliu, bet po to, kai tapau kitų grožio mokytojų įrankiu ir per metus įgijau patirties pati jį kurdama, supratau, kad tai ne tik maloniai užburianti būsena, bet ir mano misija!“ – savo kelionę į nuosavą verslą prisimena meistrė.

Įsitvirtinti užsienio rinkoje – iššūkis

Ž. Stonytei su šeima apsigyvenus ir porą metų padirbėjus sostinėje, planai žaibišku greičiu ėmė keistis. Nedrąsiai pasvajodama apie nuosavą grožio saloną ir tikslų sąrašą kartu su vyru Ignu vis kasmet papildydama Naujųjų metų išvakarėse ant naujo balto popieriaus lapo, pašnekovė negalėjo pagalvoti, kad taip greitai priartės prie to, dėl ko vis nerimdavo mintys – įkurti savo verslą. Tiesa, ji nenumanė, kad tai įvyks ne savo šalyje: „Vieną dieną vyrui pasiūlius iš Lietuvos išvykti į Ispaniją (prisimenu, kaip prieš šešerius metus per atostogas Ispanijoje, Madride, jis man pašnabždėjo į ausį: „Žaneta, ar tu įsivaizduoji, kad mes čia gyvensim?“ Tuo metu, aš tik moteriškai nusijuokiau. Argi galėjau pagalvoti, kad taip ir bus?), aš sutikau, nors apskritai save vadinu sėsliu žmogumi, bet esu prisitaikanti ir galiu gyventi visur, ypač ten, kur gerai jaučiasi mano šeima. Taip ir prasidėjo mūsų iššūkių pilna kelionė, susikrauta keletas lagaminų ir pirmyn! Pastebėjau, kad Lietuvoje konkurencija grožio srityje milžiniška, kalbant apie kokybiškas paslaugas ir tokių meistrių rinkoje skaičių, o Ispanijoje atvirkščiai – konkurencijos, kalbant būtent apie kokybę, yra mažai.“

Pirmieji pašnekovės įspūdžiai atvykus į kitą šalį buvo tokie: „Labai sunku, jautėmės kaip tikri emigrantai, niekas svečioje šalyje, jokių kontaktų, pažinčių, netgi pačių tautiečių gretose. Galvojau optimistiškai, kad viskas bus puiku, dirbsiu su klientais lietuviais, bet nieko panašaus, juos reikėjo taip pat pasiekti. Paprasta nebuvo. Po truputėlį pradėjau ieškoti išeičių, nuo ko gi pradėti. Sudėtingiausia buvo startuoti su socialinių tinklų rinkodara. Pavyzdžiui, Lietuvoje veikia „Facebook“ konkursai, juose žmonės noriai dalyvauja, čia – ne. Nors daugiausia susidomėjimo pasiekiau būtent šiame kanale, o ne „Instagram“, nes mano klientės yra vyresnio amžiaus. Laikui bėgant pastebėjau, kad Ispanijoje moterys iki 30 metų neskiria sau tiek dėmesio, kiek pas mus Lietuvoje. Jos labiau sureikšmina aprangos stilių, renkasi atviresnį, ryškesnį, patrauklų ir atkreipiantį dėmesį drabužį. Aiškiai matydama, kad „Facebook“ reklama nepasiteisina, pradėjau skelbti įrašus ispanų kalba, juos versdama pati ir su vertėjo pagalba, todėl tam sugaišau pusmetį. Supratau, kad šis darbas atėmė be galo daug mano laiko, o naudos nebuvo. Pasirodo, tai lėmė kultūriniai skirtumai: ispanai nesureikšmina informacinių technologijų sklaidos, jie įvertins labiau, jei prieisi gatvėje ir pakalbinsi, pasidalinsi idėja, pagaliau – pakviesi užsukti į grožio saloną ir išbandyti procedūras, leisi pačiupinėti ir pamatyti. O grįžtant prie socialinių tinklų reklamos, šios kultūros žmonėms reikėtų pasiūlyti kažką ypatingo ir išskirtinio, kad jų akis stabtelėtų prie tavo paslaugos skelbimo.“

Rekomendacijų ieškojo pati, įveikdama šimtus kilometrų dėl vienintelio kliento

Pasak Ž. Stonytės, galioja paprasta taisyklė, kad jei tu esi naujokas, ne visi nori eiti pas tave: „Tik atvykusi aš buvau nauja ir šalyje, ir kaip grožio meistrė, todėl privalėjau pradėti dirbti siūlydama mažus paslaugų įkainius. Taip ir buvo. Pirmosios ir pagrindinės klientės buvo ispanės, bet nors ir neuždirbdama tiek, kiek norėjau, iš jų gavau grįžtamąjį ryšį – ne vieną puikią rekomendaciją ir taip jų tinklas didėjo. Be visų šių sunkumų, Lietuvoje tokio veiklos šuolio nebūčiau sugebėjusi padaryti per porą metų. Manau, būtų užtrukę ketverius metus ar net ilgiau, kad pasiekčiau tai, ką turiu dabar. Klientės ispanės ne tik labai mėgsta akcijas ir nuolaidas arba už grožio paslaugą sumokėti mažai, bet ir reikalauti kokybės. Prisipažinsiu – šios šalies moterys nebuvo mano tikslinė auditorija. Turėjau platesnių užmojų: ne tik tobulėti, daug dirbti, bet ir uždirbti. Tuomet sugalvojau įdėti skelbimų anglų ir lietuvių kalbomis įvairiose „Facebook“ grupėse. Pastebėjau, kad reklama pradėjo judėti būtent kurortiniuose regionuose, kur apsistoję anglai, skandinavai ir lietuviai. Smagu prisiminti, kad lietuvės pačios susisiekdavo su manimi iš anksto ir nekantriai laukdavo tos dienos, kai atvyksiu jų pagražinti. Dėl šios priežasties važiuodavau šimtus kilometrų į kitus miestus, neskaičiuodama transporto išlaidų dėl to vienintelio kliento. Tai dariau vedama minties, kad tas užsakovas mane rekomenduos dar ir dar. Vėliau supratau, kad buvau visiškai teisi: rekomendacijų ratas įsisuko, nes buvo svarbu ne įtaigios antraštės, o konkretūs atlikti darbai ir ta paprasčiausia reklama, kuria labiausiai mėgsta dalintis žmonės – iš lūpų į lūpas.“

Atsidūrė laiku ir vietoje: darbas skandinavų grožio salone, kuris vėliau tapo nuosavu

Grožio meistrė Ž. Stonytė blaškytis daugiau nebegalėjo, be to, važinėjimas pas klientus į kitus miestus, ieškojimas vietos grožio salone darbui atlikti ne tik netaupė laiko, vargino fiziškai, bet ir neaugino pajamų. Nusprendusi pakeisti darbo formatą iš kilnojamojo į stabilesnį, pašnekovė pradėjo paieškas vietiniuose grožio salonuose, bet su ispanais derybas vesti sunku, jie nelinkę ieškoti kompromisų, o iškeltos nuomos kainos sumažinti. Pati pastebėjo, kad, suradus tinkamą vietą, atsivėrė dar daugiau uždarbio galimybių, pradėjo lankytis nuolatiniai klientai, pasiteisino ir jau prieš tai išbandyti el. reklamos būdai. Pagrindinės lankytojos buvo ne praeinančios pro šalį, o tos, kurios susisiekdavo asmeniškai.

„Pradėjusi dirbti, pasijutau saugi, galėjau planuotis savo darbo laiką, kaip norėjosi man. Tad natūraliai ir nebeliko tų klientų, su kuriais teko dirbti anksčiau. Toliau bendravimą tęsiau su lietuvėmis ir skandinavėmis. Džiaugiuosi, kad per visą šį laiką neteko susidurti su neatsakingais klientais, išskyrus šios šalies gyventojas. Iš pradžių, kai dar tik su bičiule nuomojome kabinetus savo veiklai šiame grožio salone, jis priklausė verslininkei iš Norvegijos, bet, prasidėjus pandemijai, mano didžiulei laimei, ji nusprendė jo atsisakyti ir toliau vadovauti kitiems penkiems, įkurtiems jos šalyje. Tai buvo svajonės kelio pradžia ir tokia reali, aš juk visada norėjau šio grožio salono – jį paversti savu! Tai buvo neapsakomas jausmas…“ – atskleidžia Ž. Stonytė.

Įkurti verslą paskatino pirmuosius dvejus metus taikomos lengvatinės sąlygos

„Kai vyras Ignas prabilo apie gyvenimą Ispanijoje ir galimybę man išpildyti savo svajonę įkurti čia savo grožio verslą, iš karto pasidomėjome mokestine aplinka. Nustebino, kad šioje šalyje pirmuosius dvejus metus verslą gali kurti lengvatinėmis sąlygomis, kol dar esi jaunas rinkoje ir rizikuoji, nes nesi garantuotas, ar pavyks uždirbti, pasidengti finansines išlaidas, ar ne. Mūsų šeimoje aš – rankos, mano vyras – galva, tad pati daugiau skiriu laiko kūrybiniam procesui, mokymuisi, komunikacijai ir reklamai, o jis – kaip visa tai administruoti“, – pasakoja nuosavo verslo įkūrėja.

Tarp Lietuvos ir Ispanijos: profesines žinias nusprendė gilinti tik savo šalyje

Ž. Stonytė neplanuoja pamiršti Lietuvos vien dėl čia dirbančių ir mokymus vedančių geriausių grožio srities lektorių. Ji dar kartą tuo įsitikino, kai susidūrė su kompetencijos trūkumu Ispanijoje: „Gerą grožio meistrą surasti šioje šalyje labai sunku. Ispanijoje vengiu eiti pas mokytojus, nes ateina daug klienčių, prašančių pataisyti jų darbus. Teko net koreguoti vėžį įveikusios moters grožį: netinkamas antakių linijas, atliktas žinomos šalyje meistrės, kuri ne tik nepripažino savo padarytos klaidos, bet ir neįsijautė į klientės būseną, taip sukeldama jai diskomfortą ir neigiamas emocijas. Dėl šių priežasčių neplanuoju mokytis Ispanijoje, o kelti profesinę kvalifikaciją siekiu tik Lietuvoje. Dar visai neseniai teko lankytis tarptautinėje grožio konferencijoje Vilniuje, trukusioje dvi dienas. Po tokių renginių atsiranda dar daugiau įkvėpimo ir energijos, o visų svarbiausia, kad tai pastebi klientės ir išeina spindinčiomis akimis dėl pasiekto rezultato!“

Didžiausia klienčių padėka – rekomendacijos

Dauguma lietuvės meistrės klienčių, kurios išeina iš jau nuosavo grožio salono, tampa draugėmis, užsimezga tarpusavio ryšys. Dažnai, geriant rytinę kavą, telefone pasirodžiusi padėkos žinutė Ž. Stonytę motyvuoja visai dienai ir tai tampa pačiu didžiausiu atlikto darbo įvertinimu. Tiesa, yra tekę kartu su kliente visą mėnesį nemiegoti naktimis ir jaudintis dėl atliktos grožio procedūros: „Greičiausiai, kai ji verkė savo namuose, tuo pat metu tą patį išgyvenau ir aš. Atsikvėpiau tik tuomet, kai paskambinau jai po keleto savaičių ir išgirdau džiaugsmą balse, o ji pati buvo visiškai kitos emocinės būsenos ir paaiškino, kad asmeninės bėdos neleido jai džiaugtis. Tik tuomet nuslūgo nerimas, nes tai buvo viena pirmųjų mano klienčių, o man teigiama savęs reprezentacija atliktais darbais – siekiamybė. Didžiausias komplimentas tada, kai sulaukiu rekomendacijų iš patenkintų klienčių“, – tikina pašnekovė.

Nuosavo grožio salono savininkė Ž. Stonytė moko savo darbuotojus, kad pirmiausia reikia būti paslaugiam, empatiškam, nuoširdžiai įsigilinti į kliento norus ar problemas, jei reikia ir pakonsultuoti sveikatos tema, o tik po to parduoti savo paslaugą: „Aš galiu atlikti savo darbą taip, kaip geriausiai jį moku, bet visada skatinu klientes išsakyti, ko nori jos pačios, o jei nepatinka tai, ką mato veidrodyje, visada ieškau kompromiso, atlieku dar papildomas korekcijas ir pan. Man norisi, kad klientas jaustųsi gerai ir būtų patenkintas. Konkurencija yra visur, bet tik tada būsime patrauklūs žmonėms, kai save atitinkamai pristatysime.“

Paslaugos išsiskiria lietuviška kokybe, todėl klientai pasirengę mokėti daugiau

Prekių ženklas „Ministry of Beauty“ teikia grožio paslaugas moterims ir vyrams: akių linijos, lūpų ir antakių mikropigmentacija, netinkamai atlikto ilgalaikio makiažo naikinimas, vyrų ir moterų kirpimas, šukavimas, makiažas, manikiūras, pedikiūras ir blakstienų priauginimas. Bet tai dar ne pabaiga. Kol kas ieškoma naujų komandos narių ir tuo pat metu vyksta remonto darbai, įrengiamos papildomos patalpos kosmetologijos, masažo ir injekcijų procedūroms.

„Neplanuojame sustoti, dar turėsime kuo nustebinti savo mylimiausius klientus. Plėsime paslaugų asortimentą, ieškosime savo srities meistrų, sieksime kokybės, nes mums svarbiausia – gera rekomendacija. Šiuo metu komandoje, be manęs, dirba dar trys grožio ekspertai“, – atskleidžia grožio žinovė.

Pasirodo, Ispanijoje sunku rasti bet kokią su grožiu susijusią paslaugą, kuri būtų atliekama kokybiškai. Čia gyvenantys ar atostogaujantys žmonės pasirengę mokėti daug, bet už tai, kas patikima, o ne prarasti didesnę dalį savo laiko ieškodami grožio salonų, kol pagaliau ras tinkamą specialistą.

Ž. Stonytė į grožio paslaugų rinką siekia įeiti su kokybės ženklu: „Mes, lietuviai, esame šiek tiek darboholikai ir perfekcionistai, todėl aš tą kokybės vertę noriu išlaikyti ir kurdama nuosavą verslą šioje šalyje. Paslaugų įkainiai nesiskiria nuo lietuviškų, be to, aš nedirbu konvejeriu, išmokau paskirstyti savo laiką, būti lanksti ir atsižvelgti į klienčių norus. Pačioje pradžioje, norėdama pelnyti gerą vardą, dirbau net ir savaitgaliais, o vizitų laikas būdavo planuojamas tuo metu, kada klientėms patogiau. Visada siekiu patarti, diskutuoti apie tai, ieškoti palankiausio varianto, o tik po to – komercinio tikslo.“

Susidūrė su kultūriniais skirtumais: iš lietuviško tempo į ispanišką „nesijaudink“

Grožio salonui „Ministry of Beauty“ įrengti buvo panaudotos vien tik asmeninės lėšos, pasitelkta draugų, tėvų pagalba ir, žinoma, pagrindinis kriterijus – kokybiškai atlikti darbai, kurie ispanams nebūdingi. Vienas ryškiausių pavyzdžių ir jų tautos bruožas – niekur neskubėti, jei reikia primygtinai šiandien, jie to nesureikšmindami tiesiog tai padarys rytoj ar dar vėliau, atsakydami „nesijaudink“, nors lietuviai, atvirkščiai, įpratę planuoti ir skubėti.

„Mes per dvejus metus padarėme labai didelį šuolį. Jau įsivažiuojame į tą ispanišką atostogų ritmą su kavos ritualais, darbo dieną pradedant vėlesniu metu ir be streso, susiplanuojant poilsio režimą, kurio metu gali sau leisti susitvarkyti net ir asmeninius reikalus. Per tuos pragyventus metus supratau, kad be galo smagu, kai gali atrasti laiko pabendrauti ir nereikia niekur bėgti… Reikia gyventi dabar, o būtent šioje šalyje daug lengviau tai padaryti dėl oro ir kultūros. Man patinka, kad tai ir darbas, ir atostogos kartu. Ypač užkrečia ta euforija, nuotaika ir pozityvu čia atvykstantys turistai – jie švenčia gyvenimą…“ – džiaugiasi verslininkė.

Planuoja burti lietuvių bendruomenę

„Ten, kur gyvenu ir dirbu, susiduriu su daug lietuvių ir tikiu, kad galėtume ir dažniau pabendrauti, ne tik per susitikimus mano grožio salone „Ministry of Beauty“. Labai norisi visas suburti, juk turime augančius vaikus, kalbame gimtąja kalba, be to, čia nėra to įpročio kiemuose susirinkti visų daugiabučių vaikams ir žaisti kartu. Trūksta ir socialinio gyvenimo, bendrų tradicinių lietuviškų renginių, kuriuose prisimintume ir saugotume tautiškumą. Anksčiau bandžiau surengti keletą susitikimų, bet buvo vietos problema, dabar to nebeliko, turime puikią erdvę viduje ir didelę, bet jaukią lauko terasą pašnekesiams ar šventėms“, – idėjomis dalinasi „Ministry of Beauty“ įkūrėja.

„Apsvarstykite prieš darydami, turėkite planą B, jei nepavyks A. Rizikuokite dėl savo svajonės ir siekite jos!“ – pataria verslininkė Ž. Stonytė.

20200801_143513 20200811_192839

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.