Neradusi Lietuvoje saugios kosmetikos, atidarė ekologiškų priemonių el.parduotuvę
2022.08.10
Temos: Finansai, Marketingas, Pardavimai, Verslo pradžia.
Ar Lietuvos rinkoje pakankamai platus ekologiškos kosmetikos pasirinkimas? Ar visi siūlomi produktai yra saugūs savo sudėtimi, o kosmetikos priemonių etiketėse skelbiama informacija visada teisinga? Dviejų vaikučių mama Deimantė Nausėdaitė-Stačiokaitienė (29) sako, kad geros, sveikos ir natūralios kosmetikos pasirinkimas mūsų šalyje gan skurdus, todėl prieš 1,5 metų atidarė el.parduotuvę ir tapo oficialia distributore ypatingų prekinių ženklų (Gyada, Biofficina Toscana, Officina Naturae) novatoriškos kosmetikos, kurią gali naudoti visi.
Surasti priemones vaikams, kurios būtų visiškai saugios ir nekenksmingos – itin sudėtinga. Pašnekovė apgailestauja, kad net ekologiška produkcija savo sudėtimi ne visada yra pilnai natūrali. Didžiausią sveikos ir natūralios kosmetikos trūkumą Lietuvoje, moteris pajuto susilaukusi itin jautrios odos pirmagimės, o po antrosios atžalos gimimo, paieškos išsiplėtė dar labiau: „Intensyviai domėjausi, bandžiau daugybę priemonių iš užsienio. Taip atradau nuostabius, aukščiausiais kokybės sertifikatais Europoje ir Amerikoje pripažintus prekinius ženklus, kurie siūlė kosmetiką ne tik vaikams, bet ir visai šeimai. Jos dėka išsigydžiau ilgą laiką mane kankinusias odos problemas. Asmeniškai patyrusi teigiamus pokyčius, apie tai, kad kosmetika gali būti saugi, švaria sudėtimi ir tuo pačiu efektyvi, nusprendžiau papasakoti platesniam žmonių ratui“.
Pirkėjai turėtų daugiau domėtis
Sukūrusi ekologiškos kosmetikos el. parduotuvę, Deimantė kviečia rinktis tik gamtai palankias priemones. Kartu ji edukuoja visuomenę apie kosmetikos sudėtį ir kodėl svarbu ją skaityti. Lunashop.lt – tai vieta, skatinanti mažinti vartotojiškumą: visos pakuotės ir kosmetikos įpakavimai yra draugiški gamtai. Visapusiškas rūpestis klientu yra neatsiejama kokybiško aptarnavimo dalis: „Mūsų konsultacijos – visiškai nemokamos. Kviečiame dalyvauti mokymuose, įvairiose programose, kur išsamią informaciją jums suteiks kosmetologas, sporto treneris, saviugdos mokytojas“. Verslininkė neslepia, kosmetikos srityje konkurencija didžiulė, tačiau išskiria vieną faktą: „Pardavinėjančių kosmetiką – šimtai, bet verslų, kurie gali pasiūlyti aukšto lygio kosmetikos priemones šeimai kaip mūsų – yra tik vienetai. Mes nuolat sugalvojame naujų būdų kaip pasiekti klientą, jam pristatyti savo prekę, parodyti išskirtinumą rinkoje“.
Sudėtinga pradžia išaugino drąsą
Deimantė pripažįsta, kad verslo pradžia buvo sunki: „Pakankamai atsargiai žengiau į naują rinką, daug kartų viską persvarstydavau. Nežinojau, kaip įtikinti klientus rinktis būtent mūsų siūlomą kosmetiką. Stengiausi bendrauti su kuo įvairesniais žmonėmis, o per jų gyvenimo būdą, požiūrį ir nuomonę apsibrėžti savo vartotoją, suprasti, ko būtent trūksta. Aktyviai stebėjau moterų grupes socialinėje erdvėje, analizavau diskusijas apie kosmetiką. Investavusi apie 10 000 Eur, į pagalbą pasitelkiau nuomonės formuotojus, dalinau artimiesiems daug prekių, kad turėtų galimybę viską išbandyti, organizavau konkursus. Taip pat, ieškojau moterų, kurioms reikalingos priemonės kovojant su odos ar plaukų problemomis. Parinkdavau prekes ir laukdavau įvertinimo/komentaro apie jas. Vis dėlto, pradžioje padariau daug strateginių klaidų, nes tinkamai nesusiplanavau kaip pateikti prekinius ženklus ir pasiekti klientą. Viskas vyko labai chaotiškai“. Šiandien moteris džiaugiasi, kad buvusį neatsargumą pavyko transformuoti į drąsą, ateičiai turi didelių planų ir, stipriai palaikoma vyro, drąsiai žengia pirmyn.
Dinamiškas verslas
Versli moteris teigia, įsimylėjusi šią veiklą jau nuo pirmųjų dienų: „Kasdien susiduriu su klientų aptarnavimu, naujų prekių testavimu, tiekėjų komunikacija, strategijų aptarimu. Domiuosi naujomis gamybos technologijomis, sudėtinėmis dalimis, išbandau įvairią kosmetiką, bendrauju su skirtingais žmonėmis. Galiu drąsiai teigti, pliusų čia gerokai daugiau nei minusų“. Pašnekovė lanko ekologiškos kosmetikos muges visame pasaulyje (Excel London organic fair, KIND + JUGEND FAIR, Bologna eco cosmetics fair, Organic natural fair expo Dubai, IECSC expo New York ir kt.), kuriose ieško naujų prekinių ženklų. Ji siekia plėstis ne tik Lietuvoje, bet įsitvirtinti ir Baltijos šalių rinkose. Šiuo metu lunashop.lt asortimente galima rasti apie 100 skirtingų prekių, skirtų įvairaus amžiaus grupėms: moterų burnos higienai ir kūno priežiūrai, kūdikių ir vaikų maudymui, kosmetika vyrams, barzdos priežiūra, dezodorantai, įvairios odos ir plaukų tipams skirta kosmetika.
Sąmoningi klientai
Deimantė džiaugiasi, kad jos klientai – atsakingi žmonės, besirūpinantys ir savimi, ir aplinka: „Jie suvokia, kokią žalą daro pilna cheminių priedų kosmetika, todėl renkasi mus. Pirmos klientės buvo mamos, kurių mažylius kankino atopinis dermatitas ir jokios priemonės netiko. Taip iš lūpų į lūpas pasklido žinia apie mūsų siūlomas prekes. Turime ir vyrų klientų, nors asortimentas jiems nedidelis“. Pagrindinis moters tikslas – nudžiuginti klientą, todėl įsigijus prekių lunashop.lt parduotuvėje, būsite maloniai nustebinti papildomomis dovanėlėmis (bandymukais). Rastos staigmenos padės geriau susipažinti su saugios kosmetikos asortimentu. Pirkėjams taikomos ir akcijų programos: apsiperkant renkami lojalumo taškai, kuriais galima atsiskaityti. „Mūsų klientai rūpinasi savo ir šeimos sveikata, kovoja su odos ar plaukų problemomis, gyvena tvaresnį gyvenimą ir visuomet ieško alternatyvų“, – apibendrina pašnekovė.
Sėkmingas verslas eina iš širdies
Verslininkė seka sėkmingus ir įkvepiančius pavyzdžius, tokius kaip Ecco – verde (tiekia ekologiškas prekes), Madara kosmetikos įkūrėja Lotte Tisenkopfa-Iltnere ir kt.
Sėkmingam verslo vystymui, pašnekovė pataria atkreipti dėmesį į pridėtinę vertę. Apgalvokite, kokią papildomą naudą galima atnešti vartotojui, kaip pagerinti paslaugų/pristatymo kokybę. Tinkama aplinka, darbuotojai ir bendras įmonės požiūris į naujienas/pokyčius sukuria galimybes įmonei augti. Startuojant labai svarbi gera reklama – ji atneš klientus, o jūsų svarbiausia užduotis bus – ir toliau juos išlaikyti.
Deimantė pataria nenerti stačia galva į kažkokią sritį vien dėl finansinės naudos, nes tai tikrai neatneš sėkmės. Verslas turi „vežti“, priversti šypsotis ir neskaičiuoti darbo. Kuomet darome iš širdies, veikla sujungiama su racionaliu strategijos planu, taigi sėkmė ankščiau ar vėliau ateis. „Iš gyvenimo bandau viską semti pilnomis saujomis, eiti drąsiai, mėgautis akimirkomis ir naudotis visomis galimybėmis, kurias gaunu. To paties linkiu ir kitiems“.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.