„Neapsisprendęs katinukas“ tapo mados prekių ženklu
2018.06.12
Temos: Finansai, Vadyba, Verslo pradžia.
Jaunųjų architektų projektas „Not yet decided“ skaičiuoja antrus metus po sukurtos kampanijos minios finansavimo platformoje „Kickstarter“. Tuomet visi, nusprendę paremti projektą, buvo apdovanojami marškinėliais arba džemperiais, kurių dizainas iš anksto nenuspręstas. Šiuo metu projektą „Not yet decided“ tęsia jo įkūrėjai Justinas Jakštonis (28) bei Kipras Kazlauskas (25). Apie netikėtą projekto sėkmę bei tolesnę plėtrą šiandien kalbamės su J. Jakštoniu.
Neplanuotai tapo prekių ženklu
„Kickstarter“ kampanijos tikslas buvo surinkti lėšų 2016 m. Nidoje vykusiam tarptautiniam projektui – Europos architektūros studentų asamblėjai, kurios tema irgi skambėjo panašiai – „Not yet decided“ (liet. „Nenuspręsta“). Sugalvoję tokį netradicinį būdą prisidurti prie renginio biudžeto tada net neplanavome, kad po „Kickstarter“ neapsisprendęs katinukas taps savotišku mados prekių ženklu“, – projekto pradžios istoriją pasakoja pašnekovas.
Paskutinės minutės sprendimai
„Kas dėl „Kickstarter“, kampaniją sumąstėme daryti likus labai mažai laiko iki artėjančio renginio Nidoje, tad viskas vyko šviesos greičiu – buvo daug improvizacijos, eksperimentavimo ir studentiškų paskutinės minutės sprendimų. Na, bet to nesigailime, padarėme viską, kad kuo daugiau žmonių sužinotų apie „Not yet decided“ – tiek renginį, tiek katinuką“, – tikina J. Jakštonis.
Projekto tęstinumo iššūkis
Paklausus, su kokiais iššūkiais „Not yet decided“ teko susidurti pasibaigus „Kickstarter“ kampanijai, pašnekovas pusiau juokais tikina, kad sunkiausia buvo apsispręsti, ar tęsti katinuko kelionę, ar ją nutraukti: „Kaip ir minėjau, „Kickstarter“ tikslas buvo surinkti lėšų renginiui, tad rimtai apie mados industriją bei verslą net nesvarstėme. Pasibaigus projektui vis sulaukdavome gerbėjų žinučių ir užklausų, tad pagaliau nusprendėme sugrąžinti katinuką į mados pasaulį.“
Pasiteisinusi neapsisprendimo idėja
„Mūsų gerbėjai – drąsūs žmonės, tad idėja tikrai pasiteisino.“
J. Jakštonis.
Ne kiekvienas išdrįstų savo noru įsigyti drabužį, kurio dizainas iš anksto nežinomas, tad kyla klausimas – kaip šią avantiūrą priėmė žmonės? Vienas iš „Not yet decided“ įkūrėjų džiaugiasi, kad sukurta idėja sulaukė daug pozityvių atsiliepimų: „Mūsų gerbėjai – drąsūs žmonės, tad idėja tikrai pasiteisino. Po „Kickstarter“ išsiuntėme kelis šimtus marškinėlių ir džemperių su skirtingais ranka pieštais katinukais. Gyvename laikais, kai net duonos skyriuje sunku išsirinkti iš daugybės variantų, tad mūsų skleidžiama žinutė – atsipalaiduoti ir leisti sau bent kartą ko nors tiksliai nenuspręsti yra žavi ir prasminga.“
Žaidimas be taisyklių
Pasiteiravus, ar „Not yet decided“ po minios finansavimo kampanijos pavyko tvirtai atsistoti ant kojų ir įsitvirtinti rinkoje, J. Jakštonis tikina, kad projektas sėkmingai juda į priekį: „Manau, kad stovime ant katinuko letenėlių – gal ne ant visų keturių, bet ant dviejų svyruodami ir kartais griuvinėdami pastovime. Visas šis projektas mums primena hobį, įdomų žaidimą be taisyklių, kuriuo mėgaujamės tiek mes patys, tiek neapsisprendę katinuko gerbėjai.“
Skleidžia žinią apie neapsisprendimo svarbą
„Pagrindinis mūsų projekto tikslas – socialinis. Turime platformą, kurioje skleidžiame žinutę apie neapsisprendimo svarbą mūsų greitame ir triukšmingame pasaulyje. Skatiname atsipalaiduoti, nesusireikšminti ir nesureikšminti aplink pasitaikančių sprendimų – leisti sau neapsispręsti ir nesijausti dėl to blogai. Išmokti džiaugtis tuo, ką turi, ką gauni“, – pasakoja J. Jakštonis.
Nesėkmė – proceso dalis
Jauniesiems kūrėjams ir rtrtuoliams, kurie turi daug idėjų, bet nedrįsta jų įgyvendinti, J. Jakštonis linki iš daugybės idėjų išsirinkti vieną, kuria būtų tikima 123 % ir apie ją papasakoti pasauliui. „Linkiu niekada nepamiršti, kodėl sugalvota idėja svarbi pačiam kūrėjui, kodėl jai skiriamas laiko ir energijos. Svarbiausia suprasti, kad nesėkmė – tai irgi proceso dalis. Nepasisekus negalima sustoti, iš to reikia pasimokyti ir judėti pirmyn“, – tikina vienas „Not yet decided“ įkūrėjų.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.