...

Lietuviška „Tabularium“ sukurta platforma – būdas valdyti galeriją nuotoliniu būdu

Verslas

2013.09.27

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Lietuviška „Tabularium“  sukurta platforma –  būdas valdyti galeriją nuotoliniu būdu

Donatas Juškus (nuotr. po dešine) su partneriu Arūnu Stankevičiumi Londone 2012m. Frieze art fair BFL/Tomo Lukšio nuotr.

Su Donatu Juškumi (35 m.) susitikti ėjau į Vilniuje, Barboros Radvilaitės gatvėje, esančią „Juškus Gallery“, kurią dar prieš 22 metus įkūrė jo tėvas Stasys Juškus. Bėgant metams sūnus ne tik perėmė galerijos valdymą, bet ir išplėtė jos veiklą. Pernai mugėje „StartUp Monthly“ jis pristatė „Artnetbook“, įrankį padedantį galerijoms efektyviau tvarkyti savo kolekcijas. Su verslininku pasikalbėjome apie šios idėjos evoliuciją, išmoktas pamokas, meno ir verslo santykį bei ateities planus.

UŽAUGO TARP MENO KŪRINIŲ

„Juškus Gallery“ įsikūrusi strategiškai patogioje vietoje – visai šalia Vilniaus dailės akademijos (VDA). Atidarius naują jos pastatą šis sostinės kampelis tapo mažu meno centru.

„Judėjimas tikrai padidėjo. Tai tapo savotiška meno meka. Akademija nuolat rengia parodas, mes irgi. Šalia dar yra Valdovų rūmai. Tikiuosi, greitai sutvarkys ir Botanikos sodą. Čia tikrai graži kultūrinė vieta“, – sakė D. Juškus.

Beveik visas pašnekovo gyvenimas prabėgo meniškoje aplinkoje. Tad natūralu, kad ir jo kelias į verslą neatsiejamas nuo meno.

„Galima sakyti, čia prasidėjo mano karjera. Dabar man 35-eri, galerijai – 22-eji, tad joje esu nuo trylikos. Aš visą laiką čia darbavausi – ar su keramika, ar su grafika. Kai nuolat esi apsuptas pa veikslų, tai formuoja tavo pasaulėžiūrą ir apskritai gyvenseną, bet aš džiaugiuosi dėl to. Nors tėvas vis dar tapo, dabar jau aš kontroliuoju visą verslą“, – pasakojo D. Juškus.

LABIAUSIAI VERTINA SUKAUPTAS ŽINIAS

Rūpinantis šeimos galerija D. Juškui kilo mintis sukurti tokį įrankį kaip „Artnetbook“. Tiesa, iš pradžių norėta tiesiog patenkinti asmeninius poreikius.

„Idėja atsirado paprastai – norint valdyti savo galeriją nuotoliniu būdu. Supratome, kad mums reikia įrankio, kuris padėtų susisteminti galerijoje esančius darbus. Taigi sukūrėme programą. Jeigu esu kur nors išvažiavęs, man juk įdomu, kas vyksta galerijoje, kaip auga pardavimas, kokios sąskaitos išrašytos, kas įtraukta į duomenų bazę ir panašiai. Šis įrankis leidžia nuotoliniu būdu kontroliuoti savo galeriją“, – pasakojo D. Juškus.

Vis dėlto verslininkas apie „Artnetbook“ jau nekalba. Šis projektas tapo platforma, nuo kurios buvo atsispirta ir pradėtas įgyvendinti gerokai universalesnis sumanymas.

„Dabar „Artnetbook“ virsta „Tabularium“, o to priežastys – labai objektyvios. Yra toks tinklalapis „Artnet“. Tai rimta Niujorko kompanija, kuri specializuojasi aukcionų srityje. Žinau, kad jeigu ir toliau naudotume šį vardą, amerikiečiai mus galiausiai paduotų į teismą.

„Tabularium“ yra pirmasis romėnų archyvas. Dalyvaudami įvairiose startuolių konferencijose gavome daug patarimų iš įvairių verslo angelų. Supratome, kad mūsų projektas pernelyg nišinis, o į tokius niekas neskuba investuoti. Taigi pradėjome mąstyti, kaip jį išplėsti. Supratome, kad nepasiūlėme nieko itin originalaus, o juk galerijas prisitraukti sudėtinga.

Taip „Tabularium“ virto kolekcionavimo įrankiu, kuris sukurtas „Artnetbook“ pagrindu. Jis bus skirtas ką nors kaupiantiems žmonėms, pradedant alaus etiketėmis, baigiant baldais

ar adatomis. Geriau turėti unifikuotą sprendimą ir orientuotis į didelę auditoriją. Nors gaila senojo pavadinimo, puikiai suvokiame, kad kitaip neįmanoma“, – kalbėjo D. Juškus.

Taigi gerokai universalesnis projektas „Tabularium“ tiks ir „bzn start“ skaitytojams, kolekcionuojantiems, pavyzdžiui, japonų dailininkų darbus ar gėrimo „Coca-Cola“ buteliukus iš viso pasaulio.

„Visiems ką nors renkantiems žmonėms reikia įskiepyti supratimą, kad yra toks dalykas kaip katalogai. Internetas mums suteikia galimybę turint net ir nedidelius resursus sudaryti savo kolekcijos katalogus. Kolekcijoje būtina tam tikra tvarka, nes kitaip jau po pusmečio neprisiminsi, ką turi. To reikia ne tik profesionalams, bet ir mėgėjams“, – įsitikinęs D. Juškus.

Verslininkas prisipažino per pastaruosius metus daug išmokęs, o sukaupta patirtis pravers įgyvendinant projektą „Kicker Picker“, kuris turėtų tapti globalia mainų programa. Jau labai greitai D. Juškus vyks į Silicio slėnį ieškoti investuotojų.

„Supratau, kad Niujorke „startupų“ sistema funkcionuoja puikiai – žmonės profesionaliai, metodiškai įgyvendina projektus, juos pristato ir valdo. Reikalinga rimta tarptautinė komanda – nuo profesionalaus generalinio direktoriaus iki aukščiausio lygio online rinkodaros specialistų. Tokių Lietuvoje nelabai yra, bet išmanančių regiono, Baltijos šalių lygio online projektus jau galima keletą paminėti. Svarbiausia, mano supratimu, yra būti atviram, matomam ir komunikuoti. Reikia kurti bazę Lietuvoje, o partnerių ieškoti užsienyje. Pasaulinio lygio projekto kitaip neįmanoma įsukti“, – sako verslininkas.

„Mes pradėjome su ambicijomis, o dabar atsirado žinojimas. Sunkus darbas suteikė galimybę daugiau suvokti, pabendrauti su rimtais konsultantais, dirbančiais internetinių projektų įgyvendinimo srityje. Tie ketveri metai mūsų dar nepavertė IT online guru, bet jau esame profesionalai. Jeigu „Tabula-rius“ mums uždirbs pinigų, jeigu turėsime 10 000–50 000 vartotojų, aš būsiu laimingas“, – baigdamas pokalbį prisipažino „Juškus Gallery“ vadovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.