Kūrė lavinančias užduotėles dukrai ir užaugino oficialų verslą
2023.04.10
Temos: Verslo pradžia.
Vilnietė Natalija Jemeljanova Van Tarkeren (31) norėtų, kad paroje būtų daugiau valandų. „Esu viskas viename asmenyje – mama, internetinės kursų platformos Coursera studentė, marketingo, klientų aptarnavimo specialistė, vaikiškų žaidimų ir lavinančių užduotėlių kūrėja“. Prieš 1,5 metų atradusi naują hobį su dukryte Milana (Mila) May užsiimti smagiomis, įtraukiančiomis veiklomis, idėjomis pradėjo dalintis Instagram‘e. Iš natūralaus poreikio prasmingai, naudingai leisti laiką su vaiku bei kitas šeimas skatinti daryti tą patį, gimė el. parduotuvė „Milos mįslės“.
Skaitmeniniu formatu pateiktos edukacinės priemonės vaikams nuo1 iki 9 metų, kviečia tyrinėti, pažinti spalvas, figūras, gyvūnus, padeda įgyti naujų žinių. Tikslas – lavinti motoriką, mąstyseną, vaizduotę, vizualinį suvokimą, skatinti kalbėjimo, rašymo, skaičiavimo, kūrybinius įgūdžius. „Milos mįslės“ asortimente – daugybė kokybiškų užduočių, žaidimų, linksmų kortelių, spalvinimo lapų, netgi advento kalendorių ir originalių pasiūlymų (lietuvių, anglų, rusų k.), kaip organizuoti veiklas be papildomų išlaidų.
Hobis tapo verslu
Natalija pasakoja, kad jos dukrai prireikė nemažai laiko, kol emociškai subrendo darželiui. „Nusprendžiau ugdyti ją namuose: kūriau įvairiausias veiklas, kurias galvojau pati arba rasdavau Pinterest‘e. Daug neišlaidavome, naudojome pačių pasigamintus žaidimus iš visko, kas tik yra namuose. Tuo metu tai buvo tiesiog hobis, minčių apie rimtesnį panašios veiklos vystymą net neturėjau“. Instagram‘o blog‘e pasakodama apie kasdieninius prasmingus užsiėmimus, sulaukė žymaus susidomėjimo iš kitų mamų, rado bendraminčių. Po kurio laiko pradėjo kurti ugdymo priemones, padedančias kokybiškai pasiruošti į darželį, mokyklą: „Kadangi dukra Milana yra trikalbė, norėjau užtikrinti, kad gautų visas reikiamas žinias, išsiugdytų gebėjimus bendrauti lietuvių, anglų, rusų kalbomis“. Žingsnis po žingsnio, turiningas laiko leidimas su vaiku išsiplėtojo į augantį verslą. „Šeima naujame kelyje labai palaiko, skatina. Į gyvenimu nepatenkintus skeptikus net nekreipiu dėmesio“, – besidžiaugdama susikurta darbo vieta, šypsodamasi sako kūrėja.
Pagrindiniai klientai – pedagogai
Prekybą ugdymo priemonėmis Natalija pradėjo susikūrusi Facebook puslapį „Milos mįslės“. Iš pradžių gamino tvirtas kopijas, bet gausėjant užsakymams fiziškai nebepajėgė atlikti visų užgriuvusių darbų. Didžioji dalis klientų auditorijos – pedagogai (ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo), todėl, dar kartą apsvarsčiusi savo galimybes, pašnekovė priėmė optimaliausią sprendimą: „Sukūriau el. parduotuvę su skaitmeniniais variantais“. Dėkodama švietimo darbuotojams už aktyvumą, sako, kad būtent jie labai prisideda prie užduočių tobulinimo: „Neatlygintinai pataria, pamoko, padeda sugeneruoti naujas idėjas, rekomenduoja kolegoms. Dažnai gaunu individualius užsakymus, užklausas apie prekes. Smagu, kai klientai sugrįžta dar kartą. Manau, einu teisinga kryptimi ir tai labai motyvuoja kūryboje“. Nemažą užsakovų dalį sudaro ir tėveliai, suprantantys kokybiško laiko praleidimo su vaikais naudas.
Geriausia investicija – investavimas į save
Natalija pasižymi dideliu smalsumu, žingeidumu. „Jeigu man patinka – sukoncentruosiu visas jėgas į tikslą, aktyviai mokysiuosi. Neabejoju, kad naudingiausia yra investuoti į save ir tai tikrai atsiperka“.
Išplėtoti mylimą veiklą, kūrybingai mamai pavyko su minimaliomis lėšomis: „Kainuoja tik „Milos mįslės“ tinklalapio palaikymas ir vizualiniai projektai (paveikslėliai, šablonai). Visas užduotėles darau pati per specialias programas, kuriomis išmokau naudotis be išorinės pagalbos“. Nors konkurenciją jaučia kaip ir kiekviename versle, pirmas įspūdis, pasak jos, yra svarbiausia. Privalu turėti savo stilių, asmeniškumą, kad klientams norėtųsi sugrįžti vėl ir vėl. „Milos mįslės“ edukacinės priemonės kruopščiai atrinktos ir padarytos taip, kad mažieji susidomėtų, mokytųsi dėmesio koncentracijos. „Subalansuotos kokybiškam ugdymui už prieinamą kainą. Paveikslėliai dailūs, gyvybingi, spalvingi. Skaitmeninis formatas leidžia neribotą spausdinimų kiekį“, – paaiškina kūrėja pridurdama, kad dažnai skelbia akcijas: „Dovanoju užduotėles nemokamai už pasidalintą nuomonę ar patinka, aktualu, ką reikėtų tobulinti. Tai padeda pritraukti naujų klientų“.
Ryšys su klientais ir po pardavimų
Sezoniškumą galima būtų įvardinti vystomos veiklos minusu, tačiau žvelgiant ilgesnėje perspektyvoje, jis virsta pliusu. „Užduočių knygelės dažnai rengiamos pagal metų laikus. Kadangi vasarą vaikai poilsiauja, pedagogai bei auklėtinių tėveliai tampa vangesni, ilsisi nuo mokslų. Prekyba sumažėja. Minėtą ramybės periodą išnaudoju naujoms edukacinėms priemonėms kurti ir galiu ryžtingai pasakyti, kad tokie minusai virsta pliusais ateityje“.
Šiuo metu socialinių tinklų reklamą studijuojanti Natalija, įgytas žinias puikiai pritaiko savo versle: „Darau apklausas apie „Milos mįslės“ prekes, palaikau kontaktą su pirkėjais siųsdama jiems el. laiškus, atidžiai išklausau klientų pageidavimus, norus, poreikius, klausiu nuomonės ką galėčiau padaryti geriau, kuom dar galiu būti naudinga, galbūt reikalinga pagalba vienu ar kitu klausimu. Gavusi atsakymus, su dėkingumu priimu kaip galimybę tobulėti. Malonu padėti žmonėms ir augti kartu su savo veikla“.
Kaip įkvepiantį pavyzdį lengvai, įdomiai žaisti su vaikais, pašnekovė nurodo 3 vaikų mamą Susie, sukūrusią ugdymo programą 2,5 – 5 metų mažyliams. Tinklalype www.busytoddler.com ji dalinasi veiklomis iš tokių paprastų naminių dalykų kaip kartoninės dėžės, ryžiai, lipdukai ir panašiai.
Skaitytojams Natalija siunčia svarbią žinutę: „Vieninteliai, galintys sustabdyti jus nuo svajonių išsipildymo, esate tik jūs patys“. Išėjimo iš komforto zonos ir naujovių išbandymo baimė – didžiausias trukdis sėkmingo verslo plėtrai. Drąsiai testuokite, jeigu reikia klyskite ir vėl stokitės, nes tai vienintelis kelias išmokti. Susidarykite planą, sekite paskui jį, ieškokite bendraminčių. Raskite laiko savo svajonėms, eikite pirmyn. Nors vienas žingsnis į priekį (nepriklausomai nuo jo dydžio) yra kur kas geriau nei rymojimas vietoje.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.