...

Iš noro bare jaustis kaip namie gimęs verslas

Verslas

2022.01.21

Autorius: Rūta Palionienė

Temos: , .

Iš noro bare jaustis kaip namie gimęs verslas

bendrasavininkai Juras Vaitonis ir Tomas Gudžiauskas Asmeninio albumo nuotr.

Vienintelio tokio Lietuvoje išmanaus baroiBAR“ vienas iš savininkų Tomas Gudžiauskas (45) teigia, kad jų verslo idėja gimė ne tik iš paieškų, kaip dar tobulinti barų kultūrą, bet ir iš noro bare jaustis lyg namuose, o namuose turėti baro teikiamus privalumus. COVID-19 sukelta pasaulinė pandemija, uždariusi duris ne vienai įstaigai, šio verslo idėją tik subrandino, o ir ryžto kalbėti apie tai, kas yra gėrimų degustavimo kultūra, verslininkams nepritrūksta. Ypač kai vakarais užsukę mato pilną barą, o kalbinami klientai ne tik išsako pagyras, bet ir mielai rekomenduoją „iBAR“ savo draugams.

Kiek ragauji, tiek sumoki

Kaip praktiškai veikia išmanusis baras? Klientas, atėjęs į barą, gauną kortelę, su kuria keliauja prie išmaniosios gėrimų sienos. Kortele paliečia jutiklį ir įsipila pageidaujamo gėrimo. Kiek piltis, sprendžia klientas. Išeinant kortelė grąžinama ir mokama tik už išgertą kiekį. Pageidaujant bet kurio gėrimo galima įsipilti išsinešti, o speciali įranga užtikrina, kad būtų išvengta sąlyčio su oru. Kokie pliusai? Klientas gali degustuoti, pasiklausyti informacijos apie gėrimus ir nerizikuoti aklai iš meniu pasirinkti gėrimą, kuris jį nuvils skoniu, o ir bus gaila, kad teko mokėti už pilną bokalą ar stiklinę.

iBAR“ galima rinktis iš 16 visiškai skirtingų pilstomų gėrimų pagal kiekvieno skonį: nealkoholinio alaus, sidro, proseko, kokteilių. Be to, bare galima įsigyti užkandžių, greitai paruošiamų karštų patiekalų, specialiai gaminamų itališkų arančinų. Barų verslais užsiimantieji puikiai žino, kaip greitai genda pilstomi gėrimai. Todėl, net ragaujant vos po kelis gurkšnius visų gėrimų, užtikrinama jų apyvarta. Taip pat tai leidžia garantuoti, kad nebus perkami vos 3–4 mėgstamiausi gėrimai, nors pasiūla kelis kartus didesnė. Beje, šį faktą – kad dažnai iš turimos pasiūlos perkami vos keli gėrimai – Tomui patvirtino ir ne vienos kompanijos atstovas, konsultavęs vyrą dar pradiniame verslo idėjos etape.

Baras, kur viskas kitaip

Kalbėdamas apie dabartinę rinką, „iBAR“ savininkas teigia: „Rinkoje labiausiai paplitę dviejų tipų barai. Pirmasis – vieta, kur paprastai būna gana žemos kainos ir orientuojamasi į žmones, kuriems aktualu gėrimo gauti pigiai ir daug. Antrasis susijęs su gastronomija. Čia daugiau vyrauja maistas, o gėrimų dažniausiai galima gauti tik populiariausių rinkoje.“ Paklaustas, kas netiko tuose baruose, Tomas šypteli: „Lietuvos viešojo maitinimo rinkoje pastaraisiais metais atsirado daug įdomių ir modernių koncepcijų, savitarnos pietų įstaigos, net savitarnos picų kepimo mašinos, išmaniosios maisto pristatymo sistemos, e. prekyba… Tačiau barų ar laisvalaikio leidimo įstaigos liko tradicinės – pasikeitė nežymiai. Be vizualių pokyčių, pačios koncepcijos keitėsi minimaliai: yra baras, yra barmenas, jam mokami pinigai, jis įpila gėrimo, padavėjas atneša gėrimą…

Taigi mes diskutavome ir svarstėme, kuo galėtume išsiskirti, ieškojome galimybės supažindinti klientus su naujomis rūšimis, visiškai naujais gėrimais. Taip atsirado išmaniojo baro „iBAR“ idėja.“ Šiandien, anot „iBAR“ vadovo, tik maža dalis į jų barą užsukančių žmonių gėrimus perka pilnais bokalais ar taurėmis. Dauguma klientų ragauja. Tai keičia patį suvokimą apie gėrimų vartojimą: svarbiausia skonis, kokybė ir išskirtinumas, o ne apsvaigimas. Verslo kūrėjams ne mažiau norėjosi ir sugriauti visuomenėje vyraujantį vaizdinį apie prastuose plastikiniuose buteliuose supilstytus gėrimus. Tai buvo vienas iš verslo kūrimui būtinų elementų. „Turėti galimybę įsigyti pilstomų gėrimų išsinešti ir butelius, kurie primintų prašmatnią gertuvę, buvo viena svarbiausių koncepcijos detalių“, – nedvejodamas patvirtina verslininkas. Į pagalbą partneriai Juras Vaitonis ir Tomas Gudžiauskas pasikvietė įmonę UAB „Putokšnis“. Su jais sukūrė savito dizaino 0,75 l PET butelį, kurį drąsiai galima neštis į svečius. Kaip ir „iBAR“ idėja, taip ir tokio pilstomiems gėrimams gaminamo specialaus butelio mintis Lietuvoje dar yra visiška naujovė.

Iššūkius diktuoja rinka

Kaip ir dauguma verslų, „iBAR“ šiuo metu taip pat susiduria su sunkumais rasti tinkamų darbuotojų. Tomas patikslina: „Pirmojo baro kolektyvas stabilus – dvi puikiai dirbančios merginos, tik su antruoju teko paplušėti“. Beje, net ir kitokia antrojo baro vieta – prekybos centras – diktuoja kitokius klientų įpročius. Verslo pradžioje savininkams yra tekę susidurti su atvejais, kai pirmą darbo dieną nepasirodė naujai įdarbintas žmogus ar jau seniau dirbantis tiesiog neatėjo. „iBAR“ savininkas drąsiai tvirtina darbuotojus vertinantis, investuojantis savo laiką, siekiantis suteikti kuo daugiau naudingų žinių ir tai iškart pritraukia kitokius žmones. Tiesa, išmaniojo baro konceptas rinkoje turi pranašumą, nes visam barui užtenka vos vieno darbuotojo. Net darbe santykis iš pirkėjo-pardavėjo, pereina daugiau prie draugo–pašnekovo santykio.

Kad pačiam teko pastovėti prie baro ar net verslo pradžioje gatvėje kalbinti praeivius užsukti vidun, neslepia ir pašnekovas. Apie naujai atsidariusią vietą skleisti žinią buvo įpareigoti ir artimieji, ir draugai. Tuo labiau kad Lietuvos įstatymai bei socialinių tinklų taisyklės nėra pačios palankiausios alkoholinius gėrimus (ir ne tik juos) parduodančioms kompanijoms. Šiandien geriausia reklama yra nuolatinis klientų srautas bei iš lūpų į lūpas sklindančios rekomendacijos.

Sustoti neplanuoja

Nors verslas dar tik įsibėgėja, per visą laiką ištiko bent pora karantinų, „iBAR“ vadovas nepraranda vilties ir sako: „Jei klaustumėte, ar baras pelningas? Tuomet – taip. Ar akcininkai atsiėmė investicijas? Ne“. Verslininkas ir toliau planuoja plėtrą, turi dar didesnių ambicijų, tad greitai galima tikėtis dar ne vieno išmaniojo baro. Tomas itin dėkingas savo šeimai, kuri visą tą laiką palaikė. O tiems, kurie svarsto apie savo verslą, siūlo gerai apgalvoti, ar užteks noro dirbti be grafiko 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę keliose pozicijose bei kantriai „kasdien padaryti bent šį tą, kas priartintų jus prie tikslo“. Beje, niekada nereikėtų bijoti kreiptis pagalbos, konsultuotis, bendrauti net ir su konkurentais.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.