Iš Indijos grįžo su verslo idėja
2016.12.09
Temos: Verslo pradžia.
Prancūzijoje sutikusi gyvenimo meilę, dvejus metus gyvenusi Indijoje ir prieš pusę metų grįžusi atgal į gimtinę, Miglė Gudavičiūtė-Kapoor (28) sako, kad su savo vyru Amideepu Singhu Kapooru (27), arba tiesiog Ami, dar prieš vestuves žinojo, kad kartu norėtų kurti ne tik bendrą gyvenimą, bet ir verslą, tad ieškojo tinkamos idėjos. Tokią parsivežė iš Indijos. Čia juos sudomino gamtą tausojantis vienkartinių plastiko indų pakaitalas – indai iš palmių lapų.
Prekybos vienkartiniais indais iš natūralių palmių lapų paruošiamieji darbai jau vyksta daugiau nei metus, o veiklą „Ehsaashome“ pradėjo šią vasarą.
Svarbu – aiškus tikslas
M. Gudavičiūtė-Kapoor pasakoja, kad dar iki verslo pradžios juodu jautėsi stabiliai įsitvirtinę: Amideepas turėjo darbą ir veikė šeimos versle, kuris, beje, visiškai nesusijęs su dabartine verslo idėja – vertėsi sunkiasvorių automobilių dalių prekyba, o Miglė darbavosi kaip laisvai samdoma rinkos analitikė su įmonėmis visame pasaulyje. O mokydamasi Kedge (Marselis, Prancūzija) verslo mokykloje ir susipažino su savo būsimu vyru Ami. Jis kaip tik tuo metu dalyvavo mainų programoje, pagal kurią buvo išvykęs studijuoti į Prancūziją, Marselį.
Sutuoktiniams poreikis kurti verslą kilo iš savų rūpesčių. „Dar prieš savo vestuves Lietuvoje ieškojome tinkamų vienkartinių indų, tačiau, be plastiko ar popieriaus, nieko neradome. Vieno renginio metu Indijoje pamačiau šiuos indus, pagamintus iš palmių lapų. Taip ir kilo idėja į Lietuvą importuoti palmių lapų indus, – prisimena M. Gudavičiūtė-Kapoor. – O tada viskas klostėsi labai natūraliai, žingsnis po žingsnio, bet tik pirmyn.“
Didžiausia klaida, kurią dabar galėtų įvardyti nuosavo verslo kūrėja, buvo netinkamas planavimas pačioje veiklos pradžioje ir aiškaus tikslo neapsibrėžimas. „Versle reikia tiksliai žinoti, kur link judi, kas tavo klientai, ko nori pasiekti ir kada“, – veiklos apibrėžtumo svarbą išskiria idėjos autorė.
Rūpi gamta ir jos išsaugojimas
Pašnekovė savo ir vyro vardu pasakoja, kad prekių ženklo pavadinimo „Ehsaashome“ ilgai galvoti nereikėjo: „Ne kartą Indijoje buvau girdėjusi žodį „ehsaas“, kuris reiškia jausmą, supratimą. Buvau tikra, kad tai puikus prekių ženklo pavadinimas, kuris labai gerai atspindi mūsų verslo idėją. Mes norime ir tikime, kad žmonės supras plastiko žalą ir pradės naudoti natūralius produktus.“ O įmonę pavadino „Amigle“ – savo ir vyro vardų (Ami ir Miglė) junginiu.
Kadangi šeimos importuojamas produktas susijęs su gamta ir jos išsaugojimu (vienkartiniai indai, kurie savaime suyra), jie sako besijaučiantys naudingi ne tik klientams, bet ir ateities kartoms, nes prisideda prie švaresnio, ekologiškesnio pasaulio kūrimo. Be to, šis verslas ir malonus, nes tiesiogiai susijęs su maistu. „O kam gi nepatinka skaniai ir gražiai valgyti? Ami ypač užkietėjęs gurmanas. Jau dabar turime daugybę klientų šefų, kurie tapo draugais“, – šelmiškai papildo moteris.
Svarbu apsibrėžti laiko darbui ir šeimai ribas
Ji pasidalija ir aplinkinių nuostaba, kad pora dirba kartu. „Dar pačioje veiklos pradžioje dažnai girdėdavome pasisakymų: „Su vyru niekada verslo kartu nekurčiau…“ Bet mums turbūt lengviau, nes esame kvalifikuoti skirtingose srityse. Amideepas – puikus pardavimo vadybininkas, jis žino, kaip tai reikia daryti, taip pat yra atsakingas už bendravimą su tiekėjais. O aš atsakinga už rinkodarą ir visą administracinę dalį. Taip pasiskirstę atliekame darbus atskirai, tačiau visuomet pasitariame, žinome, kuris ką daro“, – apie šeimos ir darbo derinimą sako M. Gudavičiūtė-Kapoor. Ji neneigia, kad sunku, kai viską reikia daryti kartu, kai nebelieka ribų tarp darbo ir šeimos: „Tačiau įsivedėme taisykles, kada laikas vienas kitam, kada – darbui, o sekmadienis – mūsų diena.“
Plėtoti verslą, ypač Lietuvoje, labai sunku
„Dabar jau visi didieji prekybos centrai siūlo ekologiškus, natūralius produktus, daugėja ekologiškų parduotuvių, klientai pradeda vertinti kokybę, o ne kiekybę, nors tai vis dar mažoji dalis.“
M. Gudavičiūtė-Kapoor.
Anot ekologiško verslo atstovės, nors konkurencija natūralių vienkartinių indų rinkoje nedidelė, tačiau ši rinka yra maža ir „mažai edukuota“ – apie plastiko žalą kalbama nedaug ir vis dar gyvenama idėja, kad geriausia pigiai ir daug. Tačiau ji viliasi, kad viskas pamažu keičiasi: „Dabar jau visi didieji prekybos centrai siūlo ekologiškus, natūralius produktus, daugėja ekologiškų parduotuvių, klientai pradeda vertinti kokybę, o ne kiekybę, nors tai vis dar mažoji dalis“.
Kitas versle iškylantis sunkumas – transportavimas. Verslu užsiėmusi moteris sako, kad, pritrūkus kurio nors produkto, reikia laukti nuo mėnesio iki dviejų, kol atvyks naujas konteineris iš Indijos, tad stengiasi sandėlyje nuolat palaikyti reikiamą visų produktų kiekį, tačiau tai įšaldo didelę pinigų dalį.
„Rinka, su kuria dirbame, – Indija, taip pat nėra iš lengvųjų. Džiaugiuosi, kad mano vyras iš Indijos, pati niekada nebūčiau sugebėjusi palaikyti kontaktų su tiekėjais“, – atvirai dėsto M. Gudavičiūtė-Kapoor.
Prekyboje visiško atsipirkimo nėra
Jauna šeima verslui stengiasi skirti minimalias investicijas. Daugiausia jų prireikia produktui įsigyti, transportuoti bei sandėliuoti. Visa kita kol kas stengiasi nuveikti patys, dirba namie. „Šiame versle reikia nuolat investuoti, stengiamės plėsti turimų produktų įvairovę. Prekyboje nėra visiško atsipirkimo, nes nuolat turi sandėlyje neparduotų prekių, į kurias investuota didelė suma pinigų. Labai tikimės, kad pavasariop ar artėjant vasarai viskas įsivažiuos. Jau dabar turime patikimų klientų, partnerių, nors verslas gyvuoja tik kelis mėnesius“, – sėkmingos veiklos tikisi M. Gudavičiūtė-Kapoor.
Iš pradžių pašnekovė manė, kad jų atstovaujamas produktas mažas, paprastas ir nebrangus, tad ir darbo įdėti reikės mažiau. Dabar jos nuomonė stipriai kitokia: „Noriu visiems pasakyti, kad dirbti reikės daug, nesvarbu, kokio dydžio ar vertės jis yra. Taip pat be galo svarbu tikėti idėja, produktu ir kai sekasi, ir kai nesiseka. Ypač tada, kai nesiseka. Būtent tos blogos dienos parodo, kaip labai tiki savo idėja ir, svarbiausia, savimi.“
„Ehsaashome“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.