Internetinė klinika padeda medikams ir skubantiems pacientams
2022.12.16
Temos: Verslo pradžia.
Nuotolinis gydymas Lietuvoje jauna sritis, kuri ilgainiui taps svarbia sveikatos priežiūros sistemos dalimi. Medikai galės skirti daugiau dėmesio rimtų ligų identifikavimui ir gydymui. Nuotolinės medicinos paslaugos mažins jų krūvį, tokiose srityse kaip recepto pratęsimas ar nesudėtingos ligos. Dainius Puodžiūnas vysto internetinės klinikos „Dimedic Baltic“ verslą Lietuvoje ir padeda medikams bei skubantiems pacientams.
Puodžiūnas studijavo ISM universitete, Executive MBA studijose. Tai lyderystės programa skirta aukščiausio lygmens vadovams. Vos tik pradėjus studijuoti, Dainius suprato, kad studijos jau atsipirko, nes visa programa sudėliota taip, kad gaunamas žinias būtų galima iš karto per praktiką įtvirtinti įgyvendinant kompleksinius sprendimus organizacijose.
Studijų programoje vadovai dirba grupėse, vienas kitą kvestionuoja, dalinasi idėjomis, patirtimi. Šis darbo metodas atnešė Dainiui puikių įžvalgų, drąsos patikėti savo idėja ir ją pradėti įgyvendinti: „Šios studijos įkvėpė mane dideliems darbams – gavau drąsos keisti saugų gyvenimą“, – prisimena pašnekovas.
Studijų metu reikėjo paruošti keturis projektus rinkoje veikiančioms organizacijoms – vadovai studijų metu turi pristatyti skaitmenizacijos, lyderystės pokyčio, strateginį ir organizacijos pokyčio planą. Skaitmenizacijos projektas buvo susijęs su telemedicina. Studijų metu gimusi idėja pasirodė turinti ateitį. Atlikus tam tikrus pakeitimus bei pasiruošus pristatymą, buvo pradėta ieškoti investuotojų.
Šiame sektoriuje dirbantys profesionalai iš pradžių dvejojo šios idėjos naudingumu, argumentuodami, kad Lietuvoje medicina nemokama, todėl toks produktas nebus reikalingas ir niekas nemokės už konsultaciją internetu e. receptui gauti. Tačiau investuotojams idėja buvo įdomi. Šiai dienai investicijos į šį verslą siekia virš 0.6 mln eurų. Pavyko suburti komandą, kuri tikėjo vizija, o šiai dienai tiki ir gydytojai, teiraudamiesi dėl įsidarbinimo galimybių.
Nuotolinio gydymo ypatumai
Vartotojas išsiugdė įprotį gauti paslaugas nuotoliniu būdu, kurį stiprino pandemijos laikotarpis. Kaimyninėje Lenkijoje recepto pratęsimas internetu jau paplitusi paslauga ne vienerius metus. Telemedicinos paslaugas vysto Vokietija, Prancūzija, Airija, Didžioji Britanija, JAV ir daugybė kitų šalių visame pasaulyje.
„Dimedic Baltic“ prieš pradedama veiklą Lietuvoje veikė keliose Europos šalyse. Todėl naujo produkto kurti nereikėjo, jis buvo adaptuotas Lietuvos rinkai. Lietuva yra žinoma visame pasaulyje dėl greito ir kokybiško interneto, taip pat sparčiai kyla technologinis raštingumas. Vis daugiau žmonių norėdami taupyti laiką, prekes ir paslaugas nori gauti patogiai, saugiai, greitai, bet kur ir bet kada. Todėl vienas iš svarbiausių vartotojų identifikavimo kriterijų šiame versle tampa neturintys laiko apsilankyti pas gydytoją pacientai arba nenorintys ilgai laukti priimamajame dėl recepto pratęsimo. Kiti neturi šeimos gydytojo arba nenori kreiptis į savo šeimos gydytoją dėl konsultacijos nepatogiais klausimais, pavyzdžiui, susijusiais su intymia sveikata. Taip pat paslauga aktuali gyvenantiems nutolusiose vietovėse, kur nėra patogios prieigos prie gydymo įstaigų.
Internetinės klinikos specializacijos sritys
Šis verslas unikalus, kuriantis naują rinką, siekiantis ne konkuruoti su kitomis medicinos įstaigomis, o tapti pagalba tiek gydytojams, tiek pacientams.
Medikai turi didžiulį darbo krūvį, dėl kurio negali daugiau laiko skirti rimtų ligų simptomų identifikavimui, greitesnio gydymo paskyrimui. Laikas prarandamas receptų pratęsimui arba nesudėtingų negalavimų gydymui, ką iš esmės gali pakeisti nuotolinės paslaugos. Ateityje nuotolinė medicina padės perskirstyti pacientų srautus.
„Dimedic Baltic“ specializuojasi šeimos gydytojo, odos ligų, alergijos, seksualinės sveikatos bei bendrosios asmens sveikatos srityse. Teikia pirmines ambulatorinio lygio paslaugas bei antrinio lygio dermatologijos paslaugas. Ateityje planuoja teikiamų konsultacijų spektrą plėsti. „Norime pastebėti, kad sudėtingų ligų diagnozavimas, gydymas nėra ir nebus mūsų veiklos lauke“, – sako Dainius.
Klientai vertina lojalumo programas
Vadovas pasakoja, kad jų verslas išbandė įvairiausias rinkodaros priemones. Pradedant nuo tradicinių kanalų, bendradarbiavimo su influenceriais, dalyvavimo pokalbių kanalų laidose. „Negalėtume išskirti kažkurio vieno kanalo atskirai, bet jei pagal etapus – „awareness“ etape geriausiai veikia Google ir Facebook reklama, „consideration“ etape klientai vertina mūsų lojalumo programos teikiamas naudas – rekomenduojant „Dimedic Baltic“ galima konsultuotis su gydytoju visiškai nemokamai, o prie sėkmingų konversijų prisideda sms/naujienlaiškių kampanijos, partnerystės su vaistinėmis”, – dalinasi patirtimi Dainius.
Klientus gąsdinantis mygtukas
Analizuojat interneto svetainės duomenis, pastebėjo, kad viename iš užsakymo etapų, didelis procentas klientų, norinčių pradėti konsultaciją atsijungdavo. Pradėjus ieškoti priežasčių pastebėjome, kad klientus potencialiai gąsdino vieno mygtuko pavadinimas „Pradėti konsultaciją su gydytoju“. Pacientas tikėtina manė, kad paspaudus mygtuką ekrane tuoj pat pasirodys gydytojas. Pakeitėme mygtuko pavadinimą į „Pildyti klausimyną“ ir vėl pradėjome A/B testą, jo ilgai tęsti nereikėjo, rezultatai rodė ženklius pokyčius. Todėl svarbu kreipti dėmesį net į menkiausias detales, norint rasti raktą į kliento apsisprendimą užsakyti konsultacija“, – linksma istorija dalinasi Dainius.
Trūksta ne pinigų, o gerų idėjų
Puodžiūnas mano, kad geriausias laikas įgyvendinti savo idėjas yra dabar. Priemonių pritraukti pradines investicijas yra be galo daug. „Man atrodo, kad šiuo metu trūksta ne pinigų, o gerų idėjų. Rekomenduoju stumti save iš komforto zonos“, – sako Dainius sau keliantis tikslus prisidėti prie Lietuvos vardo garsinimo, mėgstantis džiaugtis vietinių startuolių sėkmėmis ir sekti lyderius, kurie į inovacijas nebijo pažiūrėti kitu kampu.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.