...

Įkūrė kaljanų kultūros erdvę, skirtą poilsiui

Verslas

2018.03.01

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: , .

Įkūrė kaljanų kultūros erdvę, skirtą poilsiui

Ignas Vasiliauskas. Asmeninio albumo nuotr.

Provincijoje užaugęs, mėgstantis keliones ir Vilniuje studijuojantis Ignas Vasiliauskas (22), užsienyje susižavėjęs kaljano kultūra, nusprendė Marijampolėje įkurti erdvę „7 Miglos“.

Idėja gimė kelionėse po užsienį

Apkeliavęs nemažai Vidurio Europos, studijų Slovakijoje metu ypač susidomėjo kaljano rūkymo kultūra ir pradėjo dar labiau jos mokytis, paskatintas draugų iš arabiškų šalių. Prieš tai nebuvo kaljano žinovas, bet, apsilankęs ne viename tokio pobūdžio bare, pradėjo gilintis į jų veikimo ypatybes. „Vieną vakarą, tiesiog visiems sėdint viename iš kaljano barų, draugams nesureikšmindamas pasakiau, kad grįžęs į Lietuvą atidarysiu tokį barą. Tik grįžęs iš užsienio pradėjau domėtis, kaip įkurti nuosavą verslą. Visada labai norėjau kažko savo ir tam pasirinkau mažesnį miestą, kuriame to nebuvo, o ne sostinę, skaičiuojančią ne vieną kaljano barą“, – pirmuosius žingsnius verslo link prisimena I. Vasiliauskas. Jaunam verslininkui visada norėjosi palaikyti ir prisidėti prie kitokios atmosferos kūrimo savame mieste, parodyti iniciatyvą, motyvuoti ir užkrėsti geru pavyzdžiu dar nedrįstančius pradėti savo verslo. „Nemanau, kad verslui įkurti postūmis yra seminarai ar knygos iš serijos, kaip uždirbti milijoną. Greičiau įtakos turi žmogaus savybės ir tai, kas jame užkoduota. Daugumai trūksta ne idėjų, o drąsos ir ryžto pradėti veikti“, – svarsto I. Vasiliauskas. Žinoma, svarbu sutarti su artimaisiais. Be jų pagalbos, būtų kur kas sunkiau. Verslo įkūrėjas savo jėgomis mokėsi kaljano mechanizmo veikimo principų, konsultavosi su bičiuliais, klausė kaljanų reikmenimis prekiaujančių parduotuvių personalo patarimų: „Lietuviai įpratę viską išmanyti ir daryti patys, bet tikrai vertėtų pasitarti su specialistais apie tai, kaip kaljaną naudoti, nes galima prisidaryti bėdos“, – patarimų pateikia „7 Miglų“ savininkas.

Provincijoje trūksta kaljano kultūros

Pavadinimo „7 Miglos“ užuomazgų atsirado iš rūko simbolio, nes rūkant kaljaną iš jo sklinda dūmas ir susidaro tarsi migla. Iš pradžių buvo entuziastingai galvojama, kad baras veiks visas septynias darbo dienas, bet vis dėlto laikui bėgant buvo nuspręsta dirbti šešias dienas, vieną iš jų pasiliekant poilsiui. Įdomi detalė – buvo pakviestas net kunigas. Jis šventino baro patalpas, linkėdamas saikingumo geriant ir rūkant: „Skaičius 7 bibliniuose motyvuose simbolizuoja ir sėkmę, taigi, nors 7 dienas atsisakėme dirbti ir pasirinkome viena mažiau, bet palikome šį pavadinimą, nes jis geriausiai atspindi šios vietos įvaizdį“, – atskleidžia baro savininkas. Prie verslo prisideda visa šeima, savaitgaliais samdomas papildomas darbuotojas, nes tuo metu klientų būna daugiau. Pats įkūrėjas vis dar mokosi kaljanų kūrimo meno: ne visi geba jį tinkamai užkurti, kad būtų išgautas unikalus skonis ir pajuntamas tikrasis aromatas. „Į patį kaljano kūrimo momentą reikia žiūrėti labai atsakingai. Ne visi gali jį tinkamai pateikti. Pirmas įspūdis labai svarbus, ypač tiems, kurie jį bando pirmą kartą. Europoje, pavyzdžiui, Lenkijoje, Ukrainoje ar Vokietijoje, kaljano kultūra labai išplitusi ir visiškai nesvarbu, kad ją diktuoja arabiškų šalių atstovai. Juk lietuviai taip pat ją gali perteikti savaip, naudodami tam tikras detales“, – įsitikinęs I. Vasiliauskas.

Džiaugiasi mažais rezultatais

 

„Kad verslas „neuždustų“, neskubu investuoti iškart, tai darau pamažu.“

I. Vasiliauskas.

 

„Kažkur girdėjau: jeigu pradedi kažką daryti, visas pasaulis po truputį tau padeda. Pats tuo įsitikinau. Kai bandai, viskas pavyksta. Ieškai išeičių. Skaičiuoji išlaidas. Patalpoms įrengti stengiesi naudoti savus išteklius. Buvo juntamas didelis tėvų, sesių, giminaičių ir bičiulių palaikymas. Verslas pradėtas iš asmeninių santaupų, nors buvo galvota apie galimybę pasinaudoti „Invega“ finansine parama. Vis dėlto patirties nebuvo, o ir energijos eikvoti nesinorėjo, tad ėjau lengvesniu keliu: pavyzdžiui, giminaitis atidėjo mokėjimą, perkant barui reikalingas statybines medžiagas. Tai buvo vienas esminių veiksnių, lėmusių sėkmingą startą“, – pasakoja nuosavo verslo įkūrėjas. Užsiimant tuo, turi džiuginti visas procesas. Kiekviena judėjimo link verslo įkūrimo diena buvo tiksliai suplanuojama: „Iki oficialios verslo atidarymo datos ir po jos požiūris stipriai pasikeitė, laiko liko truputį mažiau, bet kiekvienąkart džiugina patenkinti lankytojai, vertinantys galutinį rezultatą – barą. Verslo kelias atneša vis šį tą nauja. Susidūrus su problemomis, jų nereikia nešioti galvoje, o griebti ir sudoroti. Kad verslas „neuždustų“, neskubu investuoti iškart, tai darau pamažu“, – teigia I. Vasiliauskas.

Išsiskiria jaukia ir minimalistine erdve

„7 Miglos“ lankomos įvairaus amžiaus žmonių, nors galima būtų išskirti 18–30 metų amžiaus klientus. Didelis susidomėjimas šia vieta jaučiamas dar ir dėl to, kad žmonės pageidauja praleisti vakarą išskirtinėje, jaukioje, neįpareigojančioje aplinkoje, skambant raminančiam muzikiniam fonui. „Traukinys juda, bet kuo toliau, tuo mažiau vietos jame. Kol kas tokio tipo barų Lietuvoje, lyginant, pavyzdžiui, su Ukraina, yra nedaug. Mes stengėmės sukurti tokią aplinką, kuri būtų neperkrauta baldais, daiktais, spalvomis, papildyta arabiškų motyvų simbolika, kas pabrėžtų minimalistinį stilių ir sukurtų jaukumo aurą. Tai vieta, skirta šiek tiek kitokiam poilsiui. Visu interjeru rūpinosi vilnietė dizainerė Kotryna. Jos dėka šią erdvę galima išvysti būtent tokią“, – atvirauja verslo autorius.

Planuose – kaljanų kultūros renginiai

„Yra planų ir šiokių tokių pamąstymų ateityje plėstis frančizės tinklo principu, bet ne Lietuvoje, o užsienyje. Nuolat pildau žinių bagažą, nevengiu konsultuotis su šioje srityje besisukančiais draugais bei profesionalais. Atsidūręs svečioje šalyje, būtinai aplankau vietos kaljano barus. Palaikau ryšius su draugais iš Turkijos. Galbūt jie ateityje atvyks įvertinti mūsų tautiečių skleidžiamos kaljano rūkymo kultūros“, – šiek tiek detalių atskleidžia pašnekovas.

„Kuo greičiau pradėti veikti, turint idėją, bet nepulti įgyvendinti bet kokios šovusios į galvą. Nereikėtų gaišti laiko pasakojant apie ją kiekvienam, o imti ir daryti pačiam“, – pataria verslininkas I. Vasiliauskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.