Įgyvendino vaikystės svajonę įkurti sendaikčių parduotuvę
2022.01.04
Temos: Verslo pradžia.
„Visada norėjau turėti sendaikčių parduotuvę, kurioje būtų gausybė įdomiausių daiktų. Vaikščiojant po tokias parduotuves ir matant, kaip jų savininkai mėgsta tai, ką daro, žino, kam ir kada buvo sukurtas kiekvienas daiktas, iš kur atkeliavo, mane aplankydavo baltas pavydas“, – sako Eglė Mastauskienė, įgyvendinusi vaikystės svajonę ir įkūrusi „Golden Flea“. Eglė teigia, kad sendaikčių parduotuvių savininkai yra susikūrę magišką daiktų, kurių net nesi matęs, pasaulį.
Kurdama „Golden Flea“, E. Mastauskienė norėjo sujungti šiuos aspektus – tvaraus ir gamtai draugiško verslo idėją su senų ir unikalių daiktų integravimu šiuolaikiškuose namuose. Tai ne pirmas verslininkės projektas. Prieš septynerius metus duris atvėrė „DEKŪ“ studija – šventinio inventoriaus nuomos studija, kurioje siūlomos dekoracijų kolekcijos sukauptos iš sendaikčių turgų ar parduotuvėlių. Studija buvo prioritetinė veikla, bet, prasidėjus karantinui, renginiai ir darbai studijoje sustojo. Tai tapo momentu, kai pašnekovė galėjo prisiminti vaikystės svajonę ir skirti laiką jai įgyvendinti. Su kolege, kuri gyveno Nyderlanduose, pradėjo ieškoti sendaikčių, tad pirmosios „auksinės blusos“ atvyko iš ten. Kadangi sendaikčių e. parduotuvės tuomet buvo naujovė, viskas vyko eksperimentavimo būdu. Pirmąsias prekes rinko pagal tai, kas patinka joms ir ko pačios norėtų.
Vienas pagrindinių „Golden Flea“ tikslų – surasti laiko patikrintus, kokybiškus, išskirtinio dizaino sendaikčius, kurie namuose gyvens ne tik kaip interjero detalė, bet bus naudojami buityje. Idėja atsirado norint kurti stilingus, gamtai draugiškus ir tvarius namus, skatinti antrinį panaudojimą. Šiandien tai išaugo į tarptautinį projektą, kuris apima Lietuvą, Švediją, Daniją, Šveicariją ir Nyderlandus. Iš čia kolegų atrinkti sendaikčiai atvyksta į Lietuvą.
„Instagram“ ir e. parduotuvė
„Golden Flea“ pirmiausia pasirodė socialiniame tinkle „Instagram“. Tuo metu ten jau buvo kelios sendaikčiais prekiaujančios paskyros ir tai padrąsino pabandyti. „Tai buvo puikus komunikacijos ir informavimo kanalas, nes daug žmonių „gyveno“ virtualiame pasaulyje. Norint pabrėžti tam tikras žinutes, tenka ir investuoti į reklamą „Instagram“ tinkle. Viskas augo organiškai, žinia sklido iš lūpų į lūpas, žmonės dalinosi nuorodomis į parduotuvėlę, įtraukdavo mus į kalėdinių dovanų idėjų sąrašus. Nuoširdžios ir tikros rekomendacijos yra geriausia reklama“, – apie tai, kaip paskleidė žinią, pasakoja idėjos autorė.
E. parduotuvę verslininkė sukūrė pati, nors prireikė pagalbos, nes tokia parduotuvė skiriasi nuo paprastos interneto svetainės. E. parduotuvės sukūrimas kainavo apie tūkstantį eurų. Kas mėnesį e. parduotuvę papildo daugiau kaip šimtas „auksinių blusų“, prieš Kalėdas – daugiau kaip keturi šimtai. Greičiausiai išpirktos „auksinės blusos“ – žalvarinė žvakidė, sukurta dizainerio L. Bergsteno, marmuro ir akmens žvakidės, spalvoto stiklo taurės. Taip pat gerai perkami rečiau sendaikčiuose randami, kolekcionierių vertinami daiktai.
Vieni pirkėjai ieško unikalių, nematytų sendaikčių, išskirtinumo ir kokybės. Kiti – vintažinių namų apyvokos daiktų, kuriuos galėtų naudoti buityje, nori pirkti seną, bet gerą ir kokybišką daiktą.
„Fotografavimas man yra maloniausia viso proceso dalis. Patinka ieškoti gražiausių daiktų rakursų, ieškoti būdų, kaip geriau atskleisti daikto dydį, spalvą ar tekstūrą. Vizualas tampa labai svarbus, nes žmonės negali gyvai apžiūrėti daiktų, tad noriu, kad juos pajustų per kuriamas fotografijas“, – pasakoja E. Mastauskienė.
Sunkumai ir tvarumo mada
Sunkumai buvo susitikimų ribojimai, negalėjimas atvykti ir išvykti iš šalies. Eglė sako, kad turėjo ir skaudžių bendradarbiavimo pamokų, tad dabar atidžiau ieško ir kolegų, su kuriais sieja bendra veikla. Pandemija sugrąžino žmones į namus, paskatino susimąstyti apie vertybes, ieškoti tvarių, gamtai draugiškų, originalių ir kitokių daiktų, remti smulkiuosius verslus.
Pašnekovė sako, kad daiktai iš antrųjų rankų turi magišką aurą, o didėjantis prioritetas tvarumui, ekologijai ir vartotojiškumo mažinimas padidino susidomėjimą sendaikčiais. Dabar sendaikčiai „ant bangos“, bet sendaikčių turgų kultūra yra tokia sena, kad tik mada negali pavadinti.
„Vaikščiodama po naujas interjero parduotuves pastebiu, kaip viskas sukasi ratu, tai skatina daryti, ką darau. Noriu parodyti, jog tai, kas dabar „ant bangos“ naujų interjero detalių parduotuvėse, buvo sukurta seniai ir originalūs, pirminiai kūriniai yra sendaikčių parduotuvėse. Šiemet pastebėjau didelį susidomėjimą, nes vis daugiau žmonių renkasi namų apyvokos daiktus iš antrųjų rankų ir unikalius sendaikčius, kurių tik mažėja, kaip originalios dovanos idėją“, – sako verslininkė.
Sezoniškumas ir ateities planai
Eglė sako, kad turi du sezoninius darbus – vasarą „DEKŪ“ studiją, kai vyksta daugiausia švenčių, o žiemą – „Golden Flea“, kai žmonės ieško dovanų, sugrįžta į namus, nori juos keisti ir gražinti. Ji siekia, kad sezoniškumas jaustųsi mažiau, todėl šiais metais planuoja plėsti prekių pasiūlą.
Pašnekovė sako, kad šiemet nori atverti demonstracinę erdvę. Tai būtų tam tikru metu duris atverianti fizinė parduotuvė, kur žmonės galėtų pamatyti daiktus, nori sukurti organišką, kintančią erdvę, kurioje interjerą kurtų parduodamos prekės, o ne stelažai ar lentynos.
Pradedantiesiems veiklą Eglė primena, kad tik nuoširdus ir tikslingas darbas veda į sėkmę. Ji pataria skrupulingai planuotis darbus ir laikytis išsikeltų vertybių, apsišarvuoti kantrybe, neprarasti motyvacijos bei tikėjimo ir svarbiausia – gerbti savo klientą.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.