Gėlių pardavėjas plečia veiklą naujomis paslaugomis

Verslas

2021.06.08

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

Gėlių pardavėjas plečia veiklą naujomis paslaugomis

Kaunietis verslininkas Mindaugas Sakalas (50) sako, kad naują verslo sumanymą įgyvendinti nebuvo sunku, nes turėjo jau sukauptų žinių. Daugiau nei dvidešimt metų didmenine ir mažmenine gėlių prekyba užsiimančio vyro prieš metus išpildyta nauja idėja – „Gėlių klubas“ – sujungia visus gėlių verslo etapus: nuo tiesioginio tiekimo iki gamybos ir floristikos mokymų. 

Prieš pamokas – parduoti rožių

Jau tada, nuo šešiolikos metų, kai dar mokėsi Kauno Šančių (buvusi 7-oji vidurinė) mokykloje bei vėliau Kauno Maironio gimnazijoje, M. Sakalui teko suktis siekiant papildomo uždarbio perparduodant gėles Kauno stoties turguje. „Prieš pamokas kviesdavau taksi ir važiuodavau į Noreikiškių šiltnamius, kur veikė firminė gėlių parduotuvė. „Sava“ pardavėja laikydavo man iš vakaro nuskintų 100–200 rožių. Tada važiuodavau į turgų, šias rožes parduodavau ir važiuodavau į mokyklą. Nuo kiekvienos parduotos rožės uždirbdavau apie 50 kapeikų. Ir taip 2–3 kartus per savaitę, – savo darbo pradžiamokslį prisimena pašnekovas, po mokyklos baigimo įstojęs į Žemės ūkio akademiją. – Mokytis nenorėjau, bet iš aukštosios mokyklos neimdavo į sovietinę armiją. Mokiausi pusantrų metų. Dar pusę praleidau slapstydamasis. Buvau kelis kartus milicijos sulaikytas, kad vengiu armijos, bet paskelbus Lietuvai Nepriklausomybę, viskas baigėsi sėkmingai.“

Kelerius metus pailsėjęs, verslo ėmėsi vėl

M. Sakalas 1990-aisiais išvažiavo į JAV, kur pragyveno metus. Grįžęs atidarė savo įmonę ir nuo 1993 iki 2016 m. prekiavo gėlėmis. Tačiau 2016 m., susiklosčius aplinkybėms, jam teko nutraukti veiklą. „Kelerius metus nieko neveikiau, buvau pasisotinęs verslo. Su dabartiniu partneriu, Rolanu Kišeniumi, esame pažįstami daugelį metų. Jis taip pat nutraukė savo buvusią veiklą, pailsėjo, norėjosi naujos veiklos. Taip ir gimė idėja atnaujinti gėlių prekybos veiklą, atsirado tam tinkamos patalpos Partizanų g. 15, Kaune“, – apie grįžimą verslan dėsto patyręs gėlininkas, ir priduria, kad nesinorėjo užsiimti vien tik didmenine gėlių prekyba ar tiesiog atidaryti gėlių saloną.

Į vieną vietą sujungė prekybą, tiekimą ir mokymus

Idėją, kaip praplėsti veiklą, M. Sakalui pakuždėjo ilgametė patirtis gėlių prekybos versle. „Norėjosi sujungti viską į vieną vietą: tiesioginį gėlių tiekimą iš augintojų, mažmeninę prekybą ir floristikos mokymus. Gėlių rinka yra stipriai pasikeitusi, didelę gėlių prekybos dalį perėmė prekybos centrai, stiprindami ir taip didelę konkurenciją. Atsirado daug jaunų ir gabių floristų, kurie nebenori įsipareigoti brangiai nuomai, samdomam darbui, nes nori būti nepriklausomi ir pardavinėti savo puokštes pasitelkdami socialinius tinklus ir internetines parduotuves. 

Taip atsirado „Gėlių klubo“ idėja, sutelkianti įvairias gėlių verslo paslaugas – nuo tiekimo ir pardavimo iki floristikos mokymų visiems norintiems pasipuošti gėlėmis namus ar darbo aplinką, išmokti gėles pasirinkti ir jas prižiūrėti.

Visi tik skatino veikti

Nuo naujų sumanymų patyrusio gėlininko niekas neatkalbinėjo, visi tik skatino veikti. Pasak verslininko M. Sakalo, pats įdomumas prasideda dabar. „Teko keletą kartų skristi į Ekvadorą ir Kolumbiją, pas gėlių augintojus. Esame kelių augintojų atstovai Lietuvoje, ruošiamės surengti rožių prezentacijas „Gėlių klube“ visiems, kam tai įdomu, – pašnekovas dalijasi ketinimais ir patikina, kad šis verslas nėra kažkuo ypatingas. – Gal tik pavadinime esantis žodis gėlės skamba kiek kitaip. Bet romantikos pojūtis lydi tol, kol nesusiduri su kasdiene veikla“, – realistiškai gėlių verslą apibūdina „Gėlių klubo“ šeimininkas.

Pašnekovas dėkingas už palaikymą šeimai. Praėjusiais metais sūnus Kristijonas buvo vienas idėjos autorių ir akcijos „Vilnius dovanoja gėles Kaunui“ iniciatorių. 

Sunkumų nemažai kelia maža Lietuvos rinka

Lietuvoje visas prekybos verslas sukoncentruotas į didžiuosius prekybos tinklus ir visas verslas vyksta aplink juos. M. Sakalas apgailestauja, kad smulkiesiems verslininkams tenka taikytis prie šių aplinkybių ir stengtis atsilaikyti prieš didžiųjų konkurenciją. Kol kas „Gėlių klubas“ nejunta konkurencijos, nes yra vienintelis tokios koncepcijos projektas Lietuvoje, o apie pelną ir projekto sėkmę dar anksti kalbėti, bet teigiami atsiliepimai nuteikia optimistiškai“, – sako jo įkūrėjas, pelnytai besididžiuojantis, jog bendradarbiauti sutiko ir Marijus Gvildys – Floristų asociacijos prezidentas, nuoširdžiai palaikantis gėlių „Co-working“ idėją ir aktyviai dalyvaujantis „Gėlių klubo“ veikloje. Jau numatyta keletas mokymų ir renginių su juo.

Grąžos gali tikėtis tik po kelerių metų

M. Sakalas, į verslą investavęs apie 100 000 eurų „Gėlių klubo“ sandėliams, šaldytuvams, transportui ir kt., klausimą apie atsipirkimą vadina iš fantastikos srities. „Galvoju, kad 50 iš 50 procentų, kad šis verslas apskritai išsilaikys. Pagrindinė problema – labai maža ir monopolizuota (prekybos tinklų) rinka bei valdžios požiūris į smulkų verslą, paremtas žodžiais, o ne darbais. Daugelis smulkių verslininkų man pritars, kad savas verslas – tai joks privalumas. Tiesiog susikuri sau darbo vietą ir dirbi nežiūrėdamas į laikrodį ir nelaukdamas atlyginimo. Metus kitus investuoji savo arba skolintus pinigus, paskui bankrutuoji, arba dar daugiau dirbi stengdamasis išlaikyti esamas pozicijas. Tik po kelerių metų gali tikėtis investicijų grąžos ir kokio nors pelno, kurį valdžia greit suvalgo įvairių mokesčių pavidalu“, – svarsto jis. 

Į priekį gena verslo išmanymas ir naujos idėjos

Darbą per karantiną gėlių verslo atstovas M. Sakalas vadina net ne iššūkiu, o dar vienu valdžios smūgiu smulkiajam verslui. Didieji prekybos centrai liko atviri prekybai ir pardavinėjo viską, nuo pieno, mėsos, gėlių iki apatinio trikotažo ir tualetinio popieriaus. Smulkiajam verslui liko galimybė gauti pašalpas ir kompensacijas, uždaryti verslą ar galimybę prekiauti per socialinius tinklus ir elektronines parduotuves. „Mes sugebėjome prisitaikyti prie elektroninės prekybos, todėl į karantiną žiūrėjome kaip į galimybę, o ne kaip į problemą“, – sako M. Sakalas.

Išmanyti savo sritį, ir kaip veikia socialiniai tinklai

Pasak „Gėlių klubo“ savininko M. Sakalo, versle reikia žinoti, kaip sukurti pridėtinę vertę savo darbu ir būti stipriu savo srities žinovu. Taip pat reikia suprasti, kaip veikia socialiniai tinklai ir kaip juos galima pritaikyti savo verslui. Ypač tai svarbu tuo atveju, jei kuri smulkų ir lokalų verslą, paremtą asmeninėmis žiniomis, entuziazmu ir įvaizdžiu. 

O pradedantiesiems savo verslą ar projektą patartų mąstyti plačiai, neapsiriboti tik vietine rinka. Susirasti gerus ir patikimus kompanionus ir partnerius, samdyti motyvuotus ir darbą išmanančius darbuotojus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.