Ekspertai diskutuos apie verslo modelio ir rinkos paieškas

Verslas

2022.02.07

Autorius: bzn start

Temos: , , .

Ekspertai diskutuos apie verslo modelio ir rinkos paieškas

A. Klimas, D. Kavaliauskas, M. Valaitė bznstart koliažas

Vasario 17–18 d. startuoja jau šeštasis augančio verslo forumas #LAUNCH 2022, kurio tiesioginės transliacijos vyks iš lankstaus biuro „Workland“ erdvių. Kuo šis renginys išskirtinis ir kuo gyvena jaunas verslas šiandien, pasakoja ekspertai ir pranešėjai.

Startuolio „vienasadresas.lt“ įkūrėjas ir „Moncera“ direktorius Arūnas Klimas sako, kad ieškant tinkamo verslo modelio reikia priimti labai daug sprendimų, kurie dažnai ir nulemia sėkmę arba ne. Problema, kad nė vieno modelio negalima atmesti, neišbandžius gyvai, nes tik tada išaiškėja privalumai, trūkumai bei klientų atsiliepimus. Pats svarbiausias dalykas, ieškant tinkamo verslo modelio, yra klientų atsiliepimai, kurie ir parodo, ar einama tinkama linkme.

„Ieškant savo rinkos, man iškilusi problema – vartotojų švietimas, nes ne visada iš karto aišku, ką tu darai, o, kad perteiktum idėją, reikia užsiimti vartotojų mokymu ir paaiškinimu, kas papildomai kainuoja ir atima daug laiko. Taip pat dažnai žmonės nenori naujovių, yra pripratę prie esamų dalykų, tad nemažai pastangų reikia dėti vien tam, kad išbandytų, ką siūlai ir įrodytum, kad tai geriau nei buvo“, – pastebi startuolio įkūrėjas

Pasak A. Klimo, sunkumas yra su tradicinių verslų skeptiškumu ir biurokratija, kai sugaišti daug laiko kalbėdamas apie bendradarbiavimą ir galimas naudas. Mažai kas linkę bendradarbiauti greitai, nors greitis ir yra vienas esminių dalykų, galinčių nulemti gerus rezultatus.

Verslo modelis keičiasi

Vow Health“ vadovas ir vienas iš įkūrėjų Darius Kavaliauskas atkreipia dėmesį, kad verslams visada reikia prisitaikyti prie klientų poreikio, tad turėtas verslo modelis gali radikaliai pasikeisti. Dažnai paaiškėja, kad klientams reikia visai kitokio produkto, nei manyta iš pradžių. „Tai normalu, paslaugas ar produktus kuriame pagal savo poreikius, patirtį ar įsivaizdavimą. Nors ir atrodo, kad žinai geriau už klientus, prieš pradėdamas skirti pinigus ir laiką, nepraleisk progos pasitikrinti, ar klientai galvoja taip pat“, – pataria verslininkas.

Darius pasakoja, kad tam dažnai naudojamas A/B testavimas, kurio metu vieniems klientams pristatai savo produktą vienaip, o kitiems – šiek tiek kitaip, o geriausias variantas tampa tavo produkto galutine versija. Tai padeda sutaupyti daug pinigų ir laiko. Žinoma, reikėtų nepamiršti, kad tai, kas neveikia Lietuvoje, nereiškia, kad neveiks ir užsienio rinkoje. Tad A/B testavimą reikia atlikti ten, kur planuoji plėtrą, ir būtent pagal jos rinką nuspręsti, koks bus tinkamiausias produktas bei verslo modelis.

„Turbūt niekada nepavyks patenkinti visų klientų norų, kuriant naują produktą, todėl reikėtų vadovautis daugumos nuomone. Tai padės mažiau blaškytis ir susifokusuoti ten, kur galite pakeisti daugelio žmonių patirtis“, – pabrėžia Darius.

Auditorijos išsigryninimas ir išlaikymas

Math Scientific“ vadovė ir įkūrėja Marija Valaitė sako, kad vienas dažniausių iššūkių, kuriant verslą, yra numatyti galimus konkretaus verslo modelio barjerus bei realias sąnaudas, kurių prireiks einant pasirinktu keliu. Kalbant konkrečiai apie e. komerciją, šioje vietoje 90 proc. lemia rinkodaros strategija ir gebėjimas susikalbėti su savo tiksline auditorija. Likusieji 10 proc. apibūdina produkto kokybę bei jo aktualumą. Atitinkama verslo sritis dažnai turi keletą galimų verslo modelių, bet pasirinkti pagrindinį gali padėti tik skaičiai. „Apmąstykite, kiek produkto galite pagaminti ar kiek vartotojų norite aptarnauti ir per kiek laiko. Jei atsakymus turite, ženkite toliau galvodami, kaip pasiekti tikslinę auditoriją, kuo didesniu dažniu per kuo trumpesnį laiko tarpą“, – vardija lyderė.

Auditorijai išsigryninti įprastai reikia laiko. Taip pat jo reikia skirti strategijai ir jai išbandyti. Tad vienas svarbių momentų yra tinkamai įvertinti finansinių išteklių poreikį skaitine išraiška bei suplanuoti resursus tam poreikiui patenkinti.

Auditorijos išlaikymas – dar vienas aspektas, kurį rekomenduojama gerai apgalvoti jauniems verslams. Kiekvienas grįžtantis vartotojas atneša daug daugiau nei tiesioginę finansinę naudą. Tokiais atvejais taupomi rinkodaros ištekliai, gaunamas teigiamas grįžtamasis ryšys. Tikėtina, kad grįžtantis vartotojas produktą (paslaugą) parekomenduoja dar ir savo rato žmonėms (nemokama ir geriausiai veikianti reklama). Tad šioje vietoje galima pasiekti itin reikšmingų rezultatų.

„Ieškant tinkamos rinkos savo verslui, rekomenduočiau atsižvelgti į tokius aspektus kaip kalba (dėl informacijos vertimo), perkamoji galia, mentalitetas ir kultūrinis atvirumas naujiems prekių ženklams. Tuomet įsivertinkite, nuo kokio dydžio rinkos galite sau leisti pradėti (populiacija), kokia yra medijos kaina, kurie medijos kanalai veikia, ar būtent juos ir išmanote, ar numatyti įsiskverbimo į rinką ištekliai yra proporcingi (realūs) pagal rinkos dydį ir norimą įsiskverbimo greitį. Pasidarę šiuos namų darbus, išvengsite dalies sunkumų, nes žinosite, ko tikėtis, ir būsite pasiruošę planą B ir C“, – sako M. Valaitė.

Dėkoja ištikimiems partneriams

Renginio organizatoriai džiaugiasi jau ne vienus metus jauno verslo forumą palaikančiais draugais ir partneriais. Šiemet išskirtinė padėka tenka UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) ir lanksčių biurų erdvei „Workland“, Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkuirizikos kapitalo fondui „Nextury Ventures“, naujienų portalui „Delfi“ bei spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.