Ekologiškus produktus perka kas antras šalies gyventojas

Verslas

2021.01.18

Autorius:

Temos: .

Ekologiškus produktus perka kas antras šalies gyventojas

Ekologiškus maisto produktus, gėrimus ar prekes perka kone pusė šalies gyventojų (47 proc.) – per dvejus metus jų padaugėjo 8 proc. punktais, rodo „Kantar“ tyrimas. Didžioji šio segmento dalis  – neabejingi aplinkosaugai gyventojai. Skaičiuojama, kad pasaulyje jie sudaro penktadalį visų greito apyvartumo prekių vartotojų.

Didžiausia ekologiškų produktų naudotojų dalis tenka maistui ir gėrimams – juos perka daugiau nei trečdalis (apie 36 proc.) Lietuvos gyventojų, daugiau kaip ketvirtadalis renkasi ekologišką buitinę chemiją ir beveik antra tiek – ekologiškas asmens higienos priemones. 

„Per pastaruosius metus matome ūgtelėjimą ekologiškų prekių kategorijoje ir jis itin juntamas būtent kalbant apie ne maisto prekes – naudojančių ekologišką buitinę chemiją bei grožio ar higienos priemones per pastaruosius porą metų padaugėjo apie 7 proc. punktais. Panašu, kad sveikesnių produktų paieška, prasidedanti nuo maisto produktų, plečiasi tolyn į kitas kategorijas“, – sakė „Kantar“ media tyrimų ir įžvalgų vadovė Justina Dundulytė. 

Pasak jos, labiausiai šia kategorija domisi moterys (52 proc. vs 42 proc. vyrų), ypač jaunesnio amžiaus (16–34 metų) gyventojai.

„Tai segmentas, kuriam itin rūpi tvarus, atsakingas vartojimas, taip pat ekologiškomis prekėmis labiau domisi žmonės gaunantys didesnes pajamas, turintys aukštąjį išsilavinimą. Pvz. 60 proc. turinčių aukštąjį išsimokslinimą renkasi tokius produktus, palyginti su šalies vidurkiu (47 proc.)“, – sakė J. Dundulytė. 

Svarbi sudėtis

Ekspertės teigimu, didelė dalis žmonių pirkdami produktą tikrina ir jo sudėtį. 

„Lietuvoje tokių pirkėjų, kurie atidžiai tikrina sudėtį, yra 44 proc. Iš „Kantar“ grupės duomenų žinome, kad vidutiniškai vakarų europietis etiketėje pasitikrina apie keturis elementus (3.8). Tiesa, epidemija kiek sumažino vartotojų atidą (2019 m.  tikrino vidutiniškai apie 4.2 elementus), rečiau buvo tikrinamas kalorijų ar cukraus kiekis, tačiau pvz. du elementai buvo tikrinti dažniau – ar turi kokybės sertifikatą ir ar pakuotė pagaminta iš perdirbto popieriaus“, – sakė J. Dundulytė. 

Iš duomenų matyti ir bendra didėjančios atsakomybės, tvaresnio, atsakingesnio elgesio tendencija: pvz. rūšiuojančių šiukšles per dvejus metus šalyje padaugėjo 14 proc.  O tai, pasak „Kantar“ media tyrimų ir įžvalgų vadovės, susiję ir su vartojimo ypatumais. Ekologiškiems produktams būdingas daug didesnis dėmesys iš vadinamojo ekologiškai aktyvių žmonių segmento.

Trys segmentai

„Kantar“ grupė yra išskyrusi pasauliniame tyrime tris žmonių segmentus, pagal tai, kiek jie skiria pastangų rūpindamiesi aplinką tausojančiais dalykais – naudoja daugkartinius maišelius, vengia plastiko pakuočių, nešiojasi savo gertuves vandeniui ir karštiems gėrimams, rūšiuoja šiukšles, renkasi atsakingus gamintojus ir pan. Tai yra eko aktyvistai, eko palaikytojai ir eko ignoruotojai. 

„Pirmoji kategorija akivaizdžiai dominuoja pirkdama ekologiškus, natūralius, tausojančius ar organiškus produktus. Jie taip pat dvigubai dažniau nei kiti vengia mėsos produktų ir dvigubai labiau linkę pirkti daugkartines grožio priežiūrai skirtas priemones, dažniau renkasi stiklinę tarą, mažiau vartoja gazuotų gėrimų, tad aplinkos tausojimas smarkiai susijęs su išskirtiniais pirkimo įpročiais“, – segmento ypatumus vardijo J.Dundulytė. 

Šis segmentas, „Kantar“ ekspertės teigimu, itin perspektyvus, mat grupės skaičiavimais, kas penktas euras pasaulyje greito apyvartumo prekių kategorijoje išleidžiamas būtent šio segmento žmonių. 

„Be to, jie yra aktyvūs žmonės, todėl tikėtina veikia kaip tam tikri flagmanai. Jie rodo kur link ilgainiui judės kitos vartotojų kategorijos (eko palaikytojai ir eko ignoruotojai). Jau dabar 40 proc. Lietuvos gyventojų mano, kad už natūralius produktus verta mokėti didesnę kainą. Du trečdaliai akcentuoja, kad savo elgesiu sąmoningai galima sumažinti poveikį klimato kaitai. Tad aplinką tausojančio, ekologiško akcento svarba greito apyvartumo kategorijoje prognozuojama toliau tik didės“, – sakė Justina Dundulytė, „Kantar“ media tyrimų ir įžvalgų vadovė. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.