...

bzn start savaitė: pagalba smulkiam verslui bei socialinės iniciatyvos

Verslas

2020.05.17

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

bzn start savaitė: pagalba smulkiam verslui bei socialinės iniciatyvos

Pexels.com nuotr.

Prabėgus dar vienai savaitei, džiugu, jog suvaržytas verslas pamažu stojasi ant kojų, įsisavinamos pagalbos priemonės, atveriamos naujos galimybės bei jaučiamas stiprus susidomėjimas ateities perspektyvomis.

Galimybė įgyti pranašumą

Vienas rodiklių, jog verslas intensyviai svarsto apie savo veiklos pristatymą, tinkamą pozicionavimą bei informacijos pateikimą – aktyvus domėjimasis nuotoliniais mokymais. Vienus tokių, pristato žinių centras „bzn start“. Video mokymuose savo patirtimis dalinasi trys profesionalai, tad užtikrinamos visapusiškos žinios: nuo SEO straipsnių technikos subtilybių, kokybiško turinio parengimo, iki teisinių aspektų, apie kuriuos dažnu atveju susimąsto retas, rengiantis savo prekės ženklo informacinį turinį, nors iš tiesų tai yra nepaprastai svarbu. Įsigiję šiuos mokymus, gausite el. knygą su aktyviomis ir specialiai Jums prieinamomis nuorodomis į video medžiagą.

Kviečiame tinkamai išnaudoti atsigaunančio verslo galimybes, papildžius savo žinių bagažą naudingais patarimais verslui. 

Pagalba smulkiam verslui

Šią savaitę startavo dar viena pagalbos priemonė, skirta iki devynių darbuotojų turinčioms įmonėms. Nuo koronoviruso (COVID-19) padarinių nukentėjusioms Lietuvos mikroįmonėms valstybė sudaro galimybę sumažinti finansinius nuostolius. Pagal „Subsidijos mikroįmonėms“ priemonę nuo 1 iki 9 darbuotojų turinčios įmonės pretenduos į subsidijas, kurias galės panaudoti apyvartinėms lėšoms. Priemonei įgyvendinti skirta 100 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų.

Skiriamos paramos dydis priklausys nuo įmonės sumokėtos GPM sumos. Kai pareiškėjo 2019 metais sumokėta GPM siekia iki 1 tūkst. eurų, bus skiriama minimali 500 eurų subsidija. Kai pareiškėjo 2019 metais sumokėtas GPM sudaro nuo 1 tūkst. iki 2 tūkst. eurų, skiriama 1 tūkst. eurų subsidijos suma. Kai pareiškėjo 2019 metais sumokėta GPM siekia daugiau nei 2 tūkst. eurų, subsidijos suma sudaro pusę pareiškėjo per 2019 m. sumokėto GPM.

Jaunimo verslumas nestovi vietoje

Jaunimo ekonominio ir verslumo švietimo organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ kasmet organizuoja jaunųjų bendrovių konkursą, kuriame moksleiviai parodo per praktines verslumo pamokas programoje „AcceleratorX“ įgytus įgūdžius ir finansinio raštingumo žinias, pademonstruoja orientaciją ekonominėje aplinkoje. Ne išimtis ir šie metai, kuomet net karantino suvaržytoje šalyje, atsiranda inovatyvios jaunimo idėjos. Viena jų – dviejų Kauno gimnazijų jungtinė jaunoji bendrovė „My Toy“.

Šiuose žaisluose slypi gili psichologinio palaikymo žinutė ir šeimyninis komandinis darbas: žaislus-herojus kuria ir jų istorijas aprašo trečiokai, o mezga – pradinukų mamos. Šie herojai taip pat kaip ir vaikai patiria patyčias, liūdi ir mokosi saugoti gamtą, atsakingai elgtis ar įveikti blogą nuotaiką. Net ir užgriuvus karantinui „My Toy“ sulaukia piešinių, istorijų ir prašymų sukurti vienetinį tik vienam vaikui skirtą draugą. 

Inovatyvi bei socialiai atsakinga idėja gimė mokytojai, Daliai Varnaitei, kuri norėdama išmokyti pradinukus kurti istorijas, turėjo pasitelkti savo išmonę, siekiant juos sudominti. Mokytoja pasiūlė užduotį – aprašyti savo mėgstamo žaislo istoriją.

„Pamažu kilo mintis tai pritaikyti kuriant produktą – ne tik aprašyti jau matomą žaislą, bet kad vaikai berašydami sukurtų visiškai naujo žaislo, herojaus vaizdą. Trečiokai pamažu įgudo kloti istorijas į lapą ir jų herojai, priešingai nei tie, kurie rodomi per televiziją, ėmė išgyventi įvairiausias aktualias problemas: patyčias, liūdesį, savigraužą padarius klaidą. Kalbėdavau su vaikais apie konkrečias problemas ir klausdavau: o kaip jūsų herojus šią problemą spręstų? Sprendimus jie sugalvodavo patys. O svarstant apie sprendimą iškildavo ir vizija, kaip tas herojus atrodytų,“ – pasakoja mokytoja. 

Socialinio verslo svarba

Jautrus laikmetis, puiki proga imtis socialinio verslo idėjų įgyvendinimo, siekiant padėti su sunkumais susiduriančioms visuomenės grupėms. Pagalbos ranką šias idėjas nešantiems verslo herojams ištiesė socialinio verslo ekspertė ir, praėjusią savaitę vykusį konkursą, „Talentas keisti” rengiančios organizacijos „Reach For Change” vadovė Baltijos šalyse Jurgita Ribinskaitė-Glatzer, drauge su kolegomis pasidalindama svarbiausiomis įžvalgomis, kas socialaus verslo srityje yra svarbiausia.

„Pastebime, kad pradedantieji socialiniai verslininkai ateina kupini kilnių tikslų ir pasiryžę pakeisti pasaulį. Tokį užsidegimą sujungus su stipriais verslo įgūdžiais, tikslinės auditorijos analize ir tinkamais prekės ar paslaugos  kūrimo ir pardavimo įrankiais, gali gautis puikus derinys. Svarbiausia, kad to ryžto ir entuziazmo nepritrūktų, o sukurtas verslas ne tik pats save išlaikytų ir neštų pelną, bet ir kurtų realų poveikį visuomenėje“, – sakė ji.

Tuo tarpu bendrovės „Tele2“ rinkos tyrimų vadovė Miglė Andrulionytė patikino, kad šiame verslo sektoriuje itin svarbus tinkamas vartotojų pažinimas. Tam, kad verslas nebūtų paremtas vien tik nuojauta, yra skirti vartotojų tyrimai, kurie padeda pažinti savo vartotojus ir išsiaiškinti, kokių prekių ar paslaugų jie tikisi, o ko jiems visai nereikia.

Socialiniam verslui galioja tos pačios taisyklės, kaip ir bet kuriam kitam pradedančiam verslininkui. Būtina turėti rinkodaros žinių, komunikacijos pagrindus, nepamiršti, kad vartotojų pasitenkinimas yra svarbiausias verslo variklis. Šioje srityje, socialinis verslas dažnu atveju turi ir pranašumų, prieš tradicinio verslo kryptis. Žiniasklaidai nuolat ieškant naujovių ir nematytų idėjų, socialiniai verslai iššauna į priekį ir turi dideles galimybes būti pastebėti pirmieji.

„Socialiniai verslininkai dažniausiai turi įdomią asmeninę istoriją, originalią idėją ir naują, rinkoje dar nematytą prekę ar paslaugą. Jie siekia teigiamų pokyčių ir padeda jautrioms socialinėms grupėms, todėl turi daugiau galimybių sudominti žiniasklaidos atstovus ar pritraukti bendraminčių“, – pasakojo pagrindinio „Talentas keisti“ socialinio verslo konkurso prizo steigėjo, vidinės komunikacijos vadovė Asta Buitkutė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.