...

Ar jus supa verslo aplinka, kuriai rūpi jūsų verslo sėkmė?

Verslas

2022.04.21

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , , .

Ar jus supa verslo aplinka, kuriai rūpi jūsų verslo sėkmė?

Vilma Urbutė Asmeninio albumo nuotrauka

Ar užduodate sau klausimus, kokia verslo aplinka jus supa? Ar stiprus jūsų socialinis kapitalas?  Ar jūs esate prioritetinis kontaktas savo socialiniam kapitalui? Nesukūrus kokybiškų verslo ryšių, gerų santykių – sėkmė verslo arenoje gali būti laikina. Kokybiškų kontaktų svarbą suvokusios Vilma Urbutė ir Ramunė Kasparavičienė įkūrė tinklaveikos klubą moterims „Start4networking“.

Ilgus metus nekilnojamojo turto brokere dirbusi V. Urbutė pradėjo jausti, kad jai trūksta palaikymo, komandiškumo, galimybių augti ne tik profesinėje, bet ir asmeninėje srityje. Jau turėjo patirties kituose kontaktų klubuose ir buvo pastebėjusi, kad rekomendacijos puikiai veikia, padeda jos verslui augti. „Per asmeninę patirtį pastebėjau, kad žmonės drąsiau rekomenduoja mane, kai pažįsta, ir buvimas rekomendacijų klube labai stiprina reputaciją bei pasitikėjimą“, – sako pašnekovė. Noru sukurti aplink save įkvepiančią ir skatinančią augti aplinką pasidalino su R. Kasparavičiene, gavusi jos palaikymą, kartu pradėjo burti verslias moteris.

Mokėjimas įsiklausyti į kritiką padeda augti

Šio verslo kūrėjos suvokė savo verslo naudą, vidinis tikėjimas, kad tai yra reikalinga ir padeda verslams augti ir skleistis, skatino nenuleisti rankų. Pirminis tikslas buvo išgryninti savo paslaugą, kaip ją pateikti vartotojui: „Dažnai klausėme savęs, o kas yra mūsų paslauga, kaip ją apčiuopti? Kaip parduoti idėją apie tai, kad klube gausite rekomendacijų savo verslui, gausite palaikymą tiek asmeninį, tiek profesinį?“ – pasakoja idėjos autorės.

Pasiruošimo etapą pradėjo nuo apklausos, kuri identifikavo verslių moterų poreikius ir skausmus. Ir vėliau nuolat organizuodavo apklausas, siekdamos atliepti savo klientų poreikius ir kurti jiems didžiausią vertę. Dirbo su „Versli Lietuva“ mentore, kuri padėjo pažinti jų potencialaus kliento kelią.

Kontaktų renginius organizuoja ir kitos organizacijos, todėl šios idėjos autorės taip pat susidūrė su palyginimu: „jūsų idėja tokia kaip ir kitų klubų“, „paslauga per brangi“ arba „idėja puiki, bet neturime pinigų metinei narystei“. Tokie žmonių pasisakymai idėjos autorių nesmukdė, o kaip tik atvirkščiai įkvėpė augti ir daryti geriau, nei daro konkurentai. „Kritikoje yra daug tiesos ir jei gebi tai suprasti, tiesiog pradedi daryti tai, ko reikia tavo klientui, tobulini savo paslaugą, ieškai, kaip sukurti tokį produktą, kuris atitiktų klientų lūkesčius. Nuolatinis įsiklausymas į verslininkes, jų poreikius ir gebėjimas tai atliepti mus atvedė ten, kur esame“, – sako V. Urbutė.

Pradėjusios šį verslą, moterys atliko konkurentų tyrimą, aiškiai žinojo savo stipriąsias ir silpnąsias vietas. Atrado tikslinę nišą, kurioje ir vykdo savo veiklą. „Mes vadovaujamės požiūriu, kad išlieka ne stipriausi, o gebantys bendradarbiauti. To paties mokome ir savo klubo moteris. Konkurentų nereikia bijoti, reikia iš jų mokytis ir padaryti geriau nei jie“, – dalinasi patirtimi verslininkės.

Mūsų verslas – tai santykių verslas

Ar kada susimąstote, kad net ir kontaktai turėtų būti planingai kuriami? Reikia turėti strategiją, kuri leidžia keliauti į kokybiškas pažintis efektyviai. „Įdomu, kad visi nori rezultato, tačiau jį sugeneruoti gali tik kokybiška aplinka, susibūrusi veikti dėl vieni kitų sėkmės. Ar jūsų aplinka būtent tokia? Mūsų šūkis: „kai pasiseka vienai, atsiveria galimybės kitai“, – pasakoja R. Kasparavičienė.

„Tai nėra damučių klubas prie kavutės“, – juokauja kontaktų verslo kūrėjos. Šiame klube užauga lyderės, sugebančios infiltruoti savo kompetencijas į savo verslus, problemos sprendžiamos akimirksniu – su įvairių klube esančių specialistų pagalba. Tai erdvė auginti savo reputaciją, galimybė tapti savo srities eksperte, galimybė auginti savo žinomumą ir matomumą. „Reikia pripažinti, kad tinklaveika yra apie davimą, įsiklausymą, tai tam tikras pasirinktas gyvenimo kelias, kuris moko atidumo, empatijos ir lyderystės“, – sako R. Kasparavičienė.

Svarbu atkreipti dėmesį, į kokius susitikimus renkatės, kokie bus sutikti kontaktai ir netgi ką reikėtų tame klube daryti, kad tai nevirstų abipusiu laiko leidimu, negeneruojančiu abipusės vertės: „Kiekvienas mūsų klubų susitikimas turi „scenarijų“. Tai galimybė prisistatyti, pažinti kitus, įvardinti savo verslo probleminę situaciją bei čia ir dabar gauti bent kelis atsakymus su skirtingų specialistų patirtimi“, – pasakoja Ramunė.

Projektas „Senjorų pasaulis“

Visuomenėje sklando mitas, kad tokie klubai skirti tik jaunoms, verslioms moterims. Tačiau šio klubo pasididžiavimas – moteris, kuri stiprios karjeros kelionės pabaigoje sąmoningai prisijungė prie šios bendruomenės su noru įgyvendinti idėją, orientuotą į amžėjančių žmonių auditoriją. „Tai pavyzdys toms, kurios mano, kad tinklaveikos klubai skirti tik jaunoms moterims. Projektas „Senjorų pasaulis“ jau tapo mūsų organizacijos pasididžiavimu. Tai dar vienas patvirtinimas, kad ne finansinis kapitalas padeda įsibėgėti, o socialinis. Tai kapitalas, kuris niekada nenuvertės, tačiau galime jį iššvaistyti“, – įsitikinusi R. Kasparavičienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.