...

Abejingų nepaliekantis skanėstas atsirado nedvejojant

Verslas

2017.08.28

Autorius: Dovilė Joneliūnienė

Temos: , .

Abejingų nepaliekantis skanėstas atsirado nedvejojant

Laurynas Rimavičius. Asmeninio albumo nuotr.

Kuo šiandien galime nustebinti visko mačiusį ir ragavusį klientą? Visoje Lietuvoje pilna kepyklėlių, desertinių, bet ką daryti, kad prie saldėsių rikiuotųsi eilės? Atsakymą į šį klausimą rado „Yogugu“ įkūrėjai. Ir vis dėlto, jei ne užsispyrimas ir tikėjimas, šio deserto nebūtų tekę paragauti nė vienam smaližiui.

Idėjų ieškojo parodose

Vilnietis Laurynas Rimavičius (31) verslu domėjosi jau nuo paauglystės – užsiimdavo papildoma veikla, iš kurios ir užsidirbdavo. Kartu su broliu sukūrę prekių ženklą „Kukuruku“, kūrybinių idėjų nestokojantys verslininkai nesustojo ir keliaudami po maisto parodas Europoje prieš trejus metus susižavėjo jogurtinių ledų idėja. „Pamatėme jogurto ledų krautuvėles, paragavome, labai patiko. Matėme, kad šiais ledais susidomėję žmonės, tad grįžę į Lietuvą nusprendėme pradėti jogurto ledų prekybą – „Yogugu“. Maisto pramonė pasirinkta neatsitiktinai. Ši sritis man itin įdomi, jai skiriu daug dėmesio ir laiko. Įvairiose kelionėse pirmiausia išbandau ir įvertinu maistą“, – apie verslo pradžią pasakoja pašnekovas.

Netrukus į Lietuvą buvo atgabentas didžiulis stalas. L. Rimavičiaus teigimu, jis buvo reikalingas tam, kad klientams būtų galima pasiūlyti įvairių pagardų bei padažų. Tačiau, nesulaukus didelio žmonių susidomėjimo, teko galvoti apie naują verslo strategiją. „Žengdami į ketvirtus verslo metus turėjome galvoti, ar toliau stengtis, ar atsisveikinti su verslu. Nusprendėme pereiti į didesnes patalpas, plėsti asortimentą ir klientams pasiūlyti dar vieną naujovę. Įvedėme keletą naujų produktų, prijungėme vaflį, pradėjome daryti ledų kokteilius“, – vardija verslininkas.

Plėtrai buvo skirta apie 100 tūkst. eurų, kurių užteko naujoms patalpoms įrengti bei įrangai įsigyti. Daug dėmesio buvo skirta rinkos analizei. Jau pasirašytas projektas su įrangos ir žaliavų tiekėjais. „Dabar būsime jų atstovais Baltijos šalyse ir siūlysime kitoms įstaigoms iš mūsų įsigyti įrangą ir patį vafliuko padą. Į mus kreipiasi iš įvairių šalių, tad mąstome, kaip dirbsime toliau, su kuo bendradarbiausime“, – atskleidžia L. Rimavičius.

Paklaustas, kodėl pasirinktas būtent pavadinimas „Yogugu“, bendraįkūrėjis paaiškina, kad „Yo“ – tai jogurtas, o „gugu“ – vaikiškas, žaismingas junginys.

Klientus pritraukia netiesioginė reklama

 

„Kokybiškoms žaliavoms skiriame daug dėmesio, todėl esame ramūs dėl produktų, kuriuos siūlome ir parduodame žmonėms.“

L. Rimavičius.

 

Nors tik šią vasarą sprogo žinomumo burbulas, o pajūrio poilsiautojai deserto laukia ir ilgiau nei valandą, pašnekovo teigimu, investicijų papildomam viešinimui jie neskyrė. Didžiausia reklama buvo žmonių atsiliepimai bei nuotraukos. „Didžiulis žmonių susidomėjimas kilo greičiausiai todėl, kad desertas atrodo išvaizdžiai, yra didelis, gerai iškepęs ir su mėgstamais pagardais, kuriuos išsirenka klientai. Juos pritraukiame siūlydami kokybišką produktą“, – pabrėžia L. Rimavičius.

O kaip konkurencija? Juk ledainių daug ir įvairiausių, ypač pajūryje. „Rinkomės iš įvairių tiekėjų, kol buvome tikri dėl skonio ir kokybės. Kokybiškoms žaliavoms skiriame daug dėmesio, todėl esame ramūs dėl produktų, kuriuos siūlome ir parduodame žmonėms“, – teigia verslininkas.

Didžiausias iššūkis – personalo paieška

Staiga padidėjus klientų srautui, iššūkiu tapo personalo paieška ir produkcijos kiekiai. Pasak L. Rimavičiaus, nors šiuo metu komandoje yra apie 60 žmonių, personalo trūksta: „Mes stengėmės užsiauginti personalą, tačiau vyksta kaita ir teko nusivilti rezultatais. Ateityje stengsimės investuoti į kvalifikuotus, išsilavinusius, darbo praktikos turinčius žmones, kurie galėtų papildyti mūsų komandą. Personalo paieškos problema restoranų versle yra labai didelė.“

Be to, šiemet pasiūlyta ne tik atsinaujinusi „Yogugu“ ledainė, bet ir prekių ženklas „Kalakuto koja“. Verslininkas teigia, kad tai dar ne viskas, mat netolimoje ateityje vartotojams bus pasiūlyta ir dar keletas naujų idėjų. „Mes prekiaujame ir šventėse, tad ne sezono metu tai būdavo papildomas pajamų šaltinis. Dabar pradėsime prekiauti visus metus. Ateities planuose numatoma plėtra, norisi suburti tvirtą komandą. Ypač dabar, kai atsiranda daugiau pelningų verslų, galvojame apie plėtrą ir nuolatinį prekybos sezoną“, – ateities planais dalijasi jis.

Svajojantiesiems apie savo verslą L. Rimavičius pataria: „Gerai apgalvokite prieš darydami, ar tą idėją išvis verta įgyvendinti, ar tam turite laiko, nes versle reikia atiduoti visą save. Bet, jei tik yra noras ir idėjų, reikia bandyti. Gyveni ir mokaisi, mūsų patirtis tik auga ir tuo džiaugiamės.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.