...

Vienaragiai: sulaukė sėkmės pasiūlę dalintis darbo erdve

Verslas

2019.09.04

Autorius: Agnė Kavaliauskaitė

Temos: , , .

Vienaragiai: sulaukė sėkmės pasiūlę dalintis darbo erdve

M. Markauskas Iš asmeninio albumo

Inovatyvumas, išskirtinis dėmesys vartotojui, spartus augimas ir daugiau nei 1 mlrd. dolerių vertinama bendrovė. Tai savybės, būdingos startuoliui vienaragiui (angl. unicorn company). JAV gali pasigirti turinti daug tokių gigantiškų bendrovių.

Viena jų yra 2010 m. Niujorke (JAV) Miguelio McKelvey ir Adamo Neumanno įkurtas startuolis „WeWork“, pakvietęs laisvai samdomus darbuotojus, startuolius, mažas ir dideles įmones pasidalinti bendra darbo vieta. Dabar „WeWork“ yra įsikūręs 124 miestuose 38 skirtingose šalyse, o pati bendrovė įvertinta 47 mlrd. JAV dolerių.

Kviečia dirbti drauge

„WeWork“ pradžia buvo gana paprasta. 2008 m. M. McKelvey ir A. Neumannas pastebėjo, kad pastatas, kuriame jie dirbo, dažniausiai buvo laisvas. Jie įtikino pastato savininką išnuomoti jiems plotą būsimam biurui, t. y. pirmajai jų kompanijai „GreenDesk“, kuri vėliau buvo parduota. Idėja apie bendradarbystės erdvę sukosi verslininkų galvose, kol galiausiai 2010 m. Niujorke duris atvėrė pirmasis „WeWork“ pastatas.

„WeWork“ siūlo verslui ir savarankiškai dirbantiems pavieniams asmenims nuomotis darbui skirtą vietą. Galima pasirinkti kintančią darbo vietą, rezervuoti stalą vienoje vietoje ar rinktis privatų kabinetą asmeniui. Įmonės taip pat gali nuomotis darbo vietą, pasirinkdami privačius kabinetus ar visą aukštą, skirtą tik jiems. „WeWork“ pasirūpino ne tik darbo vieta. Visi nariai gali naudotis susitikimų kambariais, specialiomis telefonų kabinomis ar bendra virtuve, kurioje galima išgerti kavos ar pasišildyti maistą.

Vienas iš bendradarbystės erdvės „Altspace“ kūrėjų Mykolas Markauskas, kalbėdamas apie tai, kas padeda startuoliams sulaukti sėkmės, sako, kad viskas priklauso nuo geros idėjos, socialinio poreikio ir aplinkybių. Pašnekovo teigimu, „WeWork“ sulaukė didžiulės sėkmės, nes tinkamu laiku buvo pasirinktas geras verslo modelis.

Vertę sugeneravo prekių ženklas

Paklaustas apie „WeWork“ išskirtinumą, M. Markauskas sako, kad ši kompanija išskirtinė tuo, kad neturi savo nekilnojamojo turto, nes jų pastatai yra nuomojami: „Tai yra tam tikra neįprasta situacija ekonomiškai, kai kompanijos, kad ir „Airbnb“ ar „Uber“, yra vertinamos didžiulėmis sumomis, nors neturi savo turto. Visą kompanijos vertę sukuria prekių ženklas.“

Pasak M. Markausko, „WeWork“ galima vadinti verslu, tam tikra specifika siejamu su nekilnojamuoju turtu, tačiau glaudžiai susijusiu su žmogiškuoju faktoriumi. „Tai nėra tiesiog verslo centrų nuoma kvadratais, aukštais ir pan., todėl tai specifiška. Galbūt dėl to matome, kad daug nekilnojamojo turto vystytojų bando kurti bendradarbystės erdves, bet jiems ne taip gerai sekasi. Jie neįvertina žmogiškojo faktoriaus, kad žmonės čia būna, nes jiems smagu, yra bendruomenė, todėl turi būti tam tikra atmosfera. Tačiau tai vis tiek yra nekilnojamojo turto verslas su tam tikrais bendradarbystės erdvės aspektais“, – dėsto pašnekovas.

Daugiau nei bendradarbystės erdvė

„WeWork“ siūlo ne tik darbo vietą. „WeLive“ – tai 2016 m. įkurti bendro gyvenimo namai, kurie veikia panašiu principu kaip ir „WeWork“. Šių namų gyventojai dalijasi bendromis erdvėmis (virtuve, skalbykla) ir dalyvauja įvairiose veiklose ir renginiuose. „Rise by We“ – tai Niujorke įsikūręs prabangus sporto klubas, kuriame yra jogos studija, bokso ir bendra treniruočių zonos, SPA, vyksta privačios treniruotės ir kt. „WeGrow“ yra privati mokykla Niujorke, priimanti 2–11 metų vaikus. Pernai duris naujiems mokiniams atidariusios mokyklos pagrindinis tikslas – suformuoti naujos kartos antreprenerius.

Bendradarbystės erdvėms svarbi bendruomenė, pabrėžia dvejus metus veikiančios bendradarbystės erdvės „Altspace“ bendraįkūrėjis. „Mes kuriame ir daug investuojame į bendruomenę. Žmonės, atėję ir išsinuomoję darbo vietas, gauna ne tik kėdę ir stalą, bet ir visą bendruomenę, su kuria gali dalintis idėjomis ir atsiranda bendrų projektų. Mes pastebime, kad nuomininkai pradeda ir tarpusavyje dirbti“, – pasakoja M. Markauskas.

Bus ir Lietuvoje

Per devynerius metus „WeWork“ tapo didžiule kompanija, žinoma visame pasaulyje. Ar sulauksime vienaragio startuolio ir Lietuvoje? M. Markauskas tuo neabejoja ir sako, kad šansų turi ir Lietuva.

„Mes turime gerų pavyzdžių, tokių kaip „Vinted“, „Bored Panda“ ar „Pixelmator“. Jie visi yra tikrai nemažos kompanijos, žinomos visame pasaulyje“, – sėkmingų startuolių pavyzdžius vardija „Altspace“ bendraįkūrėjis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.