...

Verslo sėkmę neša katinai

Verslas

2016.06.17

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Verslo sėkmę neša katinai

Vaikiškų drabužėlių „Murr“ dizainerė - Raimonda Grižienė-Grižauskienė. Asmeninio albumo nuotr.

Raimonda Grižienė-Grižauskienė (32) save pristato kaip vaikiškų drabužėlių dizainerę, trijų vaikų mamą, jau dvejus metus puoselėjančią prekių ženklą „Murr“, kurio esmė – originalūs vaikiški drabužiai su žaismingomis katinų aplikacijomis.

Verslo pradžia – zuikio kostiumas

Prieš įkurdama nuosavą verslą moteris dirbo interjero dizainere. Nors darbas buvo įdomus, didžiulis tempas ir nesibaigiantys viršvalandžiai, pasibaigus vaikų auginimo atostogoms, nekėlė noro grįžti į savo pareigas.

„Kai pirmajam sūnui tebuvo treji metukai, kalėdinei darželio šventei pasiuvau karnavalinį zuikio kostiumą. Prisipažinsiu, vaiko akys buvo tokios švytinčios, kokių nebuvau mačiusi! Tai buvo tarsi naujos veiklos pradžia. Ilgainiui pradėjau siūti karnavalinius kostiumus pagal užsakymus, tiesiog iš pomėgio ir netikėtai atrasto talento gimė nedidelis verslas pavadinimu „RGG design“. Greitai sukūriau nemažą išskirtinių ir savito stiliaus karnavalinių kostiumų kolekciją, kuri iki šiol turi nemažą paklausą“, – pirmuosius žingsnius versle prisimena moteris.

Pastebėjusi, jog didžiausia karnavalinių drabužių paklausa prieš šventes, moteris suprato, jog greta šios veiklos gali sukurti dar ką nors ir turėti darbo visus metus.

„Kadangi esu gana veikli, pagalvojau, jog su karnavaliniais kostiumais dirbu tik du tris mėnesius per metus, tad galbūt reikėtų užsiimti panašia veikla ir kurti drabužius moterims ir vaikams, kurie tiktų tiek laisvalaikiui, tiek norint pasipuošti įvairiomis progomis. Pasikviečiau savo gerą draugę giminaitę ir pasiūliau prisidėti kuriant naują aprangos prekių ženklą. Ji turėjo vadybos žinių, tad mielai sutiko prisidėti ir gana greitai sugalvojome įkurti prekių ženklą „Murr“, – verslo pradžia dalijasi pašnekovė.

Siekė elegancijos

Moteris pasakoja nuo pat pradžių žinojusi, kad kurs elegantiško stiliaus drabužius moterims ir vaikams. Būtent todėl verslo simbolį rinkosi atsakingai.

 

„Katės simbolis pasirinktas neatsitiktinai: egiptiečiai turėjo net kačių deivę Bast. Ji simbolizavo džiaugsmą, linksmybes ir muziką.“

R. Grižienė-Grižauskienė

 

„Pradžioje, kai tik kūrėme „Murr“, sprendėme, kuo mūsų kuriami drabužiai skirsis nuo kitų prekių ženklų, nes konkurentų išties labai daug. Katės simbolis pasirinktas neatsitiktinai: egiptiečiai turėjo net kačių deivę Bast. Ji simbolizavo džiaugsmą, linksmybes ir muziką. Senovėje tikėta, jog juodos katės, apsigyvenusios laive, atneša sėkmę. Kituose šaltiniuose katė laikoma moteriškumo, grožio ir meilės simboliu. Tada labai norėjome kurti elegantiškus drabužius moterims ir vaikams. Kiek vėliau, pristatę pirmąją moterišką kolekciją, pagaliau pribrendome vaikiškai kolekcijai. Kadangi mano stiprybė buvo vaikiški drabužiai, sukūriau pirmąją vaikiškų drabužių kolekciją su žaismingais katinais“, – pasakoja R. Grižienė-Grižauskienė.

Murr“ kūrėja juokauja, kad didžiausi ekspertai ir kritikai kuriant drabužius yra jos sūnūs. Be jų palaiminimo nė vienas katinas neranda vietos kolekcijoje.

Kurti verslą nėra lengva

R. Grižienė-Grižauskienė prisimena, kad verslo pradžia jiems buvo labai sudėtinga. Teko investuoti visas savo santaupas tam, kad prekių ženklas būtų pastebimas, išliktų didelės konkurencijos sąlygomis. Pašnekovė teigia, jog sulaukdavo daug pagyrimų, bet kartu ir nemažai kritikos, padėjusios tobulėti ir augti. Šiuo metu verslas skinasi kelią į sėkmę, tačiau vis dar dirba dėl idėjos, o ne pelno.

„Likimas lėmė taip, kad išsiskyrėme su verslą kartu kūrusia drauge. Tuomet buvo trumpa kūrybos ir prekybos pertrauka. Likau viena su „Murr“ ženklu. Ilgai svarsčiusi, nusprendžiau toliau vystyti „Murr“ tik su vaikiškais drabužėliais, papuoštais tais pačiais mano kuriamais katinais. Dabar po truputį galiu sakyti, jog jau judu sėkmės link. Kol kas tai ne pelną nešantis verslas, o tik reikalaujantis investicijų ir didelio atsidavimo, tačiau labai tikiu tuo, ką darau, visomis jėgomis stengiuosi, kad tai būtų sėkmingas ir be galo mėgstamas verslas“, – optimizmo nestokoja pašnekovė.

Anot jos, sunkiausia verslo pradžioje tai, ko neišmanai. „Murr“ kūrėjai sunkumų kėlė rinkodara ir pardavimo sritis. Tačiau pašnekovė skuba patikinti, kad visko įmanoma išmokti, reikia tik labai nuoširdžiai tuo domėtis.

„Aš esu labiau menininkė, bet ne verslininkė, tad klausausi seminarų, daug bendrauju su tos pačios srities verslininkais, amatininkais, su kuriais susitinkame parodose, mugėse. Klausausi jų patarimų, rekomendacijų, patirties ir atsirinkusi pritaikau tai sau“, – atvirai kalba pašnekovė.

Pasitikėjimas įgyjamas su laiku

Jau antrus „Murr“ metus skaičiuojanti moteris pasakoja, jog idėjų ir naujovių vystant verslą itin daug. Planuojama didinti asortimentą ir pasiūlyti rinkai ne tik drabužėlių su katinais, bet ir lauko drabužių liniją. Pašnekovė džiaugiasi augančiu susidomėjimu ir iš skirtingų Europos miestų parduotuvių gautais pasiūlymais plėsti veiklą. Viso to ji nebūtų pasiekusi, jei dvejonės veiklos pradžioje būtų nugalėjusios ryžtą. Būtent todėl veikli moteris skatina niekada neabejoti ir žengti pirmyn.

„Reikia žengti tą pirmą žingsnį ir nebijoti! Žinoma, labai svarbus artimųjų palaikymas. Aš ir pati pačioje pradžioje labai dvejojau, ar verta pradėti, ypač kai nežinai, kas tavęs laukia ir ar pasiseks visa tai įgyvendinti. Tas dvejojimas kamuoja visus tik dėl to, kad tiesiog nepasitiki savimi, savo jėgomis. Tik su laiku pradedama pasitikėti savimi. Sėkmė gali lydėti arba ne ir tai nulems likimas. Jei turite, jūsų manymu, puikią idėją, ne užslėpkite ją, o tuoj pat stenkitės įgyvendinti! Jei jūs to nepadarysite, greitai už jus tai padarys kiti. Geros idėjos ilgai negyvena užslėptos užrašuose, tad pirmyn ir sėkmės!“ – linki „Murr“ įkūrėja R. Grižienė-Grižauskienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.