...

Universiteto laikai užvedė ant verslo

Verslas

2015.07.08

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Universiteto laikai užvedė ant verslo

„Profis Group“, valdančios projektus „B1“ ir „SitePro“, įkūrėjas ir vadovas - Filipas Borcovas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Mano pašnekovas klaipėdietis Filipas Borcovas, „Profis Group“, valdančios projektus „B1“ ir „SitePro“, įkūrėjas ir vadovas, pokalbio metu juokaudamas papasakojo vieną istoriją. „Kažkada ilgai draugavau su viena mergina. Tuo metu jai buvo gal 18, o man apie 20 metų. Sėdėjome prie stalo su jos šeima. Jos mama ir sako: „Filipai, iš tavęs verslininko tikrai nebus. Ji teigė, kad aš tiesiog neturiu tos gyslelės. Mane tai šiek tiek įžeidė. Kai įkūrėme įmonę, tai merginai net dvejus ar trejus metus nesakiau, kad užsiimu verslu. Kai ji galiausiai sužinojo ir paklausė, kodėl nieko nesakiau, atsakiau, kad juk vis tiek aš be verslininko gyslelės“, – juokiasi jis. Vis dėlto tą mistinę verslininko gyslelę F. Borcovas turi. Juk versle jis sėkmingai sukasi jau daugiau nei dešimtmetį. Verslininkui lankantis Vilniuje, mes pasikalbėjome apie jo verslo pradžią ir didžiausią svajonę – sukurti tai, kuo naudotųsi daugybė žmonių.

Pradžia kiek chaotiška

F. Borcovas pasakoja, kad verslo pradžia buvo kone visiškas atsitiktinumas, kuris, pasirodo, nulėmė viso gyvenimo kelią. „Viskas prasidėjo universiteto laikais. Vienoje įstaigoje padėdavau tvarkytis su kompiuteriais. Likdavo ir laisvo laiko, todėl vieną kartą kažkas paprašė padėti sukurti interneto puslapį. Nelabai mokėjau tai daryti, bet pasimokiau ir su vienu draugu, su kuriuo dirbame iki šiol, pradėjome kurti puslapius. Po truputėlį tų užsakymų vis daugėjo. Nebuvo vieno didelio žingsnio. Viskas evoliucionavo po truputį ir taip išsivystė“, – pasakoja pašnekovas.

„Man atrodo, kad jeigu žmogus turi dalį įmonės, jis tiesiog yra labiau motyvuotas. Tai kartu ir sąžiningas elgesys. Juk žmogus į įmonę įdeda dalį savo sielos.“

F. Borcovas

Jis prisimena, kad pirmieji darbo mėnesiai, pažvelgus dabar, net kiek juokingai atrodė. Naujai iškepti verslininkai taip džiaugėsi, kad uždirba pinigų, jog gyveno iš esmės ta diena. „Pirmasis mūsų atlyginimas buvo 400 litų. Mums tai buvo kažkas tokio… Vis dėlto per savaitę kelioms valandoms vis prisėsdami uždirbome po 200 litų. Už kitą darbą gavome jau 700 litų. Tik vėliau įkūrėme savo įmonę. Tuo metu nebuvo net minčių, kad įmonei reikėtų apyvartinių lėšų. Tiesiog gaudavome pinigų, pasidalydavome juos, ir viskas. Taip po trupučiuką vis augome. Vieni atidavė senų kompiuterių, kiti perleido biurą… Galiausiai pradėjome suprasti, kad įmonei taip pat reikalingi pinigai. Juk yra tokie dalykai kaip nuoma, o visada gali atsitikti taip, kad kas nors ne laiku sumokės ar apgaus“, – dabar iš savęs juokiasi verslininkas.

Tiesa, reikia pastebėti, kad žodžiu „verslininkas“ jis nemėgsta savęs vadinti. Pasak jo, yra verslininkai ir tie, kurie angliškai vadinami „entrepreneur“. „Entrepreneur“ išsiskiria tuo, kad jis kuria. Tokį žmogų galima pavadinti kūrybininku, o verslas juk irgi yra kūryba. „Aš tikrai esu labiau kūrybininkas. To grynojo verslo negalėčiau vystyti. Tiesą sakant, nuvykus į Maskvą ar kokį nors kitą didelį miestą ir pamačius, kokius projektus ten vysto žmonės, net pasidaro nejauku save vadinti verslininku. Aš esu kūrybininkas, vystantis savo idėjas ir apsuptas žmonių, padedančių jas įgyvendinti“, – teigia F. Borcovas.

Kuria tarptautinius projektus

Verslininko prioritetą kūrybingumui puikiai iliustruoja ir jo dėmesys startuolių vystymui. Jau ir praeityje jų buvo ne vienas, o šiuo metu „Profis Group“ koncentruojasi į du – interneto puslapių kūrimo platformą „SitePro“ ir buhalterinės apskaitos sistemą debesyje „B1“. „Ši sistema atsirado labai paprastai. Mums reikėjo aiškumo tvarkant buhalteriją. Kartais, atrodo, dirbi dirbi, o pinigų sąskaitoje nėra. Tada rašai į buhalteriją, o ten žmonės krapštosi po „Excel“ ar kokią kitą programą. Supratome, kad tai yra problema. Pradėjome kalbėtis tarpusavyje ir išsiaiškinome, kad mūsų įmonėje jau dirba vienas žmogus, turintis patirties kuriant buhalterinės apskaitos programas. Jis pasikvietė į mūsų įmonę dar vieną žmogų su tokia pat patirtimi. Taip atsirado du žmonės, galintys pasidalyti patirtimi tiek buhalterijos, tiek IT srityje. Pradėjome kurti produktą“, – prisimena pašnekovas.

Jis prisipažįsta iš pradžių bijojęs imtis projekto vienas. Todėl susirado partnerį, kuris sutiko investuoti. Tačiau šis pasakė, kad dabar pinigų įnešti negali ir padarys tai po mėnesio. Po to mėnesio paprašė palaukti dar mėnesį. Tada dar keturis mėnesius. „Profis Group“ teko judėti vieniems, bet šiandien F. Borcovas dėl to nė kiek nesigaili. „B1“ šiandien vis didina klientų būrį ir siūlo geresnį produktą už mažesnę kainą. „Patariu galvoti taip: dar neseniai Lietuvoje buvo daug mokamų el. pašto serverių. „Delfi“, „Takas“ ir t. t. Tad atėjo „Google“ ir viską suvalgė. Visi nemokamai naudojasi „Gmail“ ir dar stebisi, kiek galimybių jis suteikia. Buhalterijos rinkoje Rusijoje vienas žaidėjas užima 95 procentus. Lietuvoje tokią pat dalį užima 40 skirtingų žaidėjų. Rinka labai išbalansuota. Mes manome, kad galime sukurti vieną plačiai naudojamą produktą, kuris bus pigesnis ir kokybiškesnis. Kai pasieki tam tikrą skaičių vartotojų, tokios debesų buhalterijos sistemos išlaikymas pasidaro labai pelningas“, – dėsto jis.

Darbuotojus motyvuoja pasirinkimo sandoriais

F. Borcovas įsitikinęs, kad darbuotojams labai svarbu jaustis reikšminga įmonės dalimi. Štai kodėl „Profis Group“ praktikuoja siūlant pasirinkimo sandorius. „Man atrodo, kad jeigu žmogus turi dalį įmonės, jis tiesiog yra labiau motyvuotas. Tai kartu ir sąžiningas elgesys. Juk žmogus į įmonę įdeda dalį savo sielos. Jeigu jis dirba tik už atlyginimą, nenuoširdžiai, jam nebus nei sportinio intereso, nei ambicijų. Kai žinai, kad tau priklauso dalis įmonės, dirbi su daug didesne motyvacija. Taip lengviau ir išlaikyti žmones įmonėje. Jeigu kas nors išeina, jo pasirinkimo sandorio dalį išdaliju kitiems ir pasakau, kad tas žmogus po penkerių metų dėl to labai gailėsis matydamas mūsų įmonę“, – juokėsi pašnekovas.

Pasirinkimo sandoriai skirti darbuotojams motyvuoti, bet kas motyvuoja patį verslininką? Jis sako visada labiausiai norėjęs sukurti tai, kas taptų daugybės žmonių gyvenimo dalimi. Ir visai nesvarbu, ar pačiam tai padės uždirbti pinigų. „Argi tikrai tiek kartų stengėsi, davė savo vaikams viską, ką tik galėjo, vien tam, kad ryte atsibudę pasakytų: „Ech, nieko šiandien nenoriu…?“ Mes labai nedideli, bet mūsų projektai „B1“ ir „SitePro“ turi galimybių plėstis visame pasaulyje. Gal jie išaugs, o aš jų beturėsiu tik mažą gabaliuką, bet būsiu bent davęs kam nors pradžią. Aš visada norėjau ką nors palikti po savęs. Tai būtų mano ambicijų išpildymas“, – teigė F. Borcovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.