...

Su žiebtuvėliu ir nedidelėmis investicijomis prie starto linijos

Verslas

2016.01.22

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Su žiebtuvėliu ir nedidelėmis investicijomis prie starto linijos

Projekto „Light Up“ įkūrėjas - Paulius Baužys su bendraminčiais. Asmeninio archyvo nuotr.

Žiebtuvėlis – tai daiktas, turintis tam tikrą sentimentalumo galią. Netgi tie, kas šiaip jau gyvenime gal net rankose nėra laikę cigaretės, mielai pasukioja žiebtuvėlį tarp pirštų. Paulius Baužys su bendraminčiais nutarė išnaudoti šią žiebtuvėlių galią. Jo įkurtas projektas „Light Up“ siūlo visą žiebtuvėlių kolekciją, papuoštą įžymių žmonių atvaizdais ir jų įsimintiniausiomis mintimis. Tačiau verslininkas teigia, kad žiebtuvėliai – tai tik pradžia. Ambicinga komanda jau kuria ir tolesnius planus.

Apie verslą svajojo jau ilgai

P. Baužys pasakoja, kad visi „Light Up“ komandos nariai verslo pasaulyje toli gražu ne naujokai. Ilgai dirbę su kitų žmonių idėjomis ir galiausiai atradę savąją, tiesiog negalėjo jos paleisti. „Savas verslas mums visada buvo esminis tikslas. Nors esame gana jauni, bet jau gana patyrę ir stengiamės kabintis į gyvenimą, kaupti patirtį, kiek tik galime. Aš pats jau pusketvirtų metų dirbu „Snaigėje“ prekybos vadovu Baltijos šalims, papildomai jau dirbu su projektu www.gintarosupirktuve.lt. Kolegos Džiugas ir Kristijonas yra vieni iš Robotikos akademijos partnerių, abu jie baigė mokslus Jungtinėje Karalystėje ir JAV. Džiugas dar yra verslo konsultacijų centro (VSC) partneris. Pagaliau visai netikėtai mums kilo „Light Up“ idėja, o mes jau tokie esame, kad bandome mažiau kalbėti ir daugiau daryti, todėl šiai idėjai nusprendėme neleisti likti tik mintimi. Manome, kad tai bus tik pradžia to, ką norime ir galime padaryti“, – teigia jis.

 

„Ateityje labai norėtume ant savo žiebtuvėlių pamatyti ir įžymių lietuvių veidus. Tačiau su tuo dar taip neskubėkime. Mes jau tokie žmonės – mėgstame pirma padaryti, o jau tada pristatinėti, ką padarėme, o ne atvirkščiai“

P. Baužys

 

Pati „Light Up“ idėja atsirado visiškai paprastai. Tiesiog galvojant apie žiebtuvėlį kaip daiktą ir galimybes jį išnaudoti geriau, nei tai daroma dabar. „Pamanėme, kodėl žiebtuvėlis yra toks gana nuobodus. Tai produktas, kuris praktiškai negauna jokio rinkodaros palaikymo. Esami tiekėjai į juos investuoja per mažai laiko ir pastangų. Mūsų akimis, pasirinkimas yra per mažas, tikrai daug kas nepadaryta iki galo, palikta daug vietos plėstis. Ir, pasikartosiu, nusprendėme per daug nesukti galvos, o tiesiog imti ir daryti. Mums pats produktų kūrimo, prekybos, auginimo procesas yra labai įdomus, tad su santykinai nedidelėmis investicijomis stojome prie starto linijos ir pajudėjome“, – atskleidžia P. Baužys.

Vien žiebtuvėliais neapsiribos

Žiebtuvėlių nuobodumas yra ne vienintelė priežastis, kodėl „Light Up“ nutarė pradėti būtent nuo jo. Tai sykiu ir toks dalykėlis, prie kurio kaipmat prisiriši. Net jeigu nerūkai, jį malonu laikyti rankoje. „Manome, kad šiai prekei galima pridėti daug verčių, kurių rinkoje dabar dar tiesiog nėra. Be to, tikime, kad mūsų žiebtuvėliai bus tokie, kurie ras vietą ir nerūkančių žmonių rankose. Netgi žadame savo vaizdo klipais parodyti dar daugybę būdų, kaip juos galima panaudoti, net jei nerūkai, ir kodėl žiebtuvėlį visada verta turėti su savimi“, – sako pašnekovas.

Tiems nuobodiesiems žiebtuvėliams gyvybės suteikia „Light Up“ garsių žmonių atvaizdai ir citatos. Pasak P. Baužio, tam, kad atsidurtų ant žiebtuvėlio, mintis turi atitikti kelis aiškius kriterijus. „Viskas gana paprasta. Mintis neturi būti per ilga, nes turi tilpti ant žiebtuvėlio. Be to, tam, kad būtų pataikyta į auditorijos poreikius, minties autorius turi būti gerai žinomas. Atsižvelgiant į šiuos du kriterijus, buvo sudarytas ilgas sąrašas ir iš jo išrinktos pirmosios 17 minčių. Jau esame paruošę dešimt naujų maketų. Ateityje labai norėtume ant savo žiebtuvėlių pamatyti ir įžymių lietuvių veidus. Tačiau su tuo dar taip neskubėkime. Mes jau tokie žmonės – mėgstame pirma padaryti, o jau tada pristatinėti, ką padarėme, o ne atvirkščiai“, – pabrėžia jis.

Galų gale „Light Up“ ketina ne tik plėsti žiebtuvėlių asortimentą, bet ir perkelti savo idėją ant kitų daiktų. Jie irgi turėtų gana greitai pasirodyti rinkoje. „Tikrai nežadame sustoti. Žiebtuvėliai mums yra tik pradžia. Tačiau, kaip ir minėjau, nesinori daug pasakoti apie tai, kas yra dar tik planuose. Planai ir yra tik planai. Galiu pasakyt tik tiek, kad jau sukurti keli nauji produktai, kurie laukia, kada galės išvysti dienos šviesą“, – užsimena pašnekovas.

Laikas – pinigai!

Didelė „Light Up“ komandos tapatybės dalis – jos ambicingumas. „Netgi kategoriškai laikome save ambicinga komanda. Ne tik pasvajojame apie persikėlimą už Lietuvos ribų, bet ir jau tai padarėme. Žiebtuvėliais prekiaujame ir Anglijoje bei Olandijoje. Tačiau ir tai yra tik maža dalis to, ką esame užsibrėžę padaryti“, – neslepia verslininkas.

Taigi motyvacijos jam tikrai netrūksta. O jeigu taip ir nutiktų, jam tereikėtų į rankas paimti vieną iš savo žiebtuvėlių. „Mano asmeninis mėgstamiausias žiebtuvėlis yra su Benjamino Franklino mintimi: „Time is Money“. Pasakyta labai trumpai ir aiškiai. Ji mane įkvepia primindama, koks brangus mūsų laikas. Jeigu tu dirbi per dieną aštuonias valandas ir per jas uždirbi šimtą eurų, tai, sugebėjęs uždirbti per tą patį laiką dvigubai daugiau, sutaupysi pusę savo dienos, mėnesio, metų, o galiausiai ir gyvenimo laiko. Įsivaizduokite, kiek savo gyvenimo iššvaisto žmonės, dirbantys už minimalų atlygį, kai kiti tas pačias sumas, kurias gauna per dešimt metų, uždirba per mėnesį. Jie mėgsta sakyti, kad daug pinigų jiems nereikia, tačiau tokiu atveju vis tiek geriau tą sumą uždirbti per vieną valandą nei per aštuonias. Sutaupytą laiką tada gali skirti sau. Kartais labai naudinga apie tai pagalvoti“, – teigia P. Baužys.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.