Organizavimo vargus siekia paversti malonumu
2016.10.12
Riba tarp malonumo ir vargo gali būti labai trapi. Organizuoti gimtadienio vakarėlį iš pradžių gali būti labai linksma ir įdomu, bet pradinis smagumas staiga gali dingti ir užleisti vietą erzeliui. Laima ir Andrius Raginiai tuo ne kartą įsitikino. Todėl vieną dieną nutarė pasiūlyti išeitį. Dabar jie pristato platformą „Donon.lt“, skirtą nedidelėms šventėms organizuoti. Su ja tokie nemalonūs uždaviniai kaip tinkamos vietos ir laiko paieškos ar biudžeto surinkimas nebeatrodo visiška kankynė.
Idėja atsirado natūraliai
L. Raginienė pasakoja visada mėgdavusi organizuoti įvairias šventes, gimtadienio staigmenas, teminius vakarėlius, keliones, šventes vaikams. Tačiau, anot jos, organizavimo procesas turi dvi pagrindines, nevienodai malonias dalis.
„Pirma dalis tokia maloni kūrybinė, kai viską galvoji ir planuoji. Antroji – labiau darbinė. Jos metu reikia visus informuoti, susisiekti, vėliau priminti, įsitikinti, kad žmonių planai nepasikeitė, surinkti pinigus, nupirkti dovanas ar reikmenis… Po šios dalies visada jausdavausi pavargusi ir vis pagalvodavau, kad daugiau to nebedarysiu. Taip atsirado minčių apie įrankį, kuris organizavimą ir pinigų surinkimą paverstų malonesne veikla. Viskas vystėsi labai natūraliai“, – teigia ji.
Kilus šiam pradiniam impulsui, pora pradėjo įtemptai galvoti, kaip būtų galima išvystyti tokią idėją, ką išskirtinio įmanoma pasiūlyti rinkai. „Nesinorėjo pradėti visiškai nuo nulio, todėl peržiūrėjome daugybę bent šiek tiek panašių puslapių. Tokie puslapiai labiau koncentruojasi į minios finansavimą. Mums daug įdomesnis būtų grupinis finansavimas. Tai mechanizmas, kuris būtų skirtas draugams, o ne miniai. Labai paprasta ką nors suorganizuoti, kai esi moksleivis ar studentas. Juk mataisi su tais žmonėmis kone kasdien. Tačiau suaugus gyvenimas pasikeičia ir šis procesas pasidaro sudėtingesnis. Jį ir norime palengvinti“, – sako pašnekovė.
Visgi ji pripažįsta, kad pačioje pradžioje turėjo nemažai naivumo ir įsivaizdavo, jog viskas klosis gana lengvai. Tik pradėjus aktyviau dirbti su idėja paaiškėjo, kad jai įgyvendinti prireiks ir nemažai kantrybės. „Aišku, pradžioje naiviai manėme, kad štai idėją jau turime ir per du tris mėnesius ją įgyvendinsime. Tačiau iš tikrųjų taip nė velnio neišeina. Teko daug ilgiau viską planuoti ir dėlioti. Žingsnis po žingsnio, su dideliu noru ir užsidegimu pasiekėme rezultatą“, – džiaugiasi L. Raginienė.
Labai padėjo draugų atsiliepimai
„Daugeliui idėja patiko, bet jie mums padėjo suprasti, kad būtina susikoncentruoti į jos išvaizdą. Puslapis privalėjo atrodyti patraukliai.“
L. Raginienė.
Startuoliams paprastai patariama iš pradžių pasiremti trimis F: friends, family and fools (liet. „draugai, šeima ir kvailiai“). Kurdami „Donon“, L. ir A. Raginiai visų pirma prašė savo draugų pagalbos, o jų atsiliepimai projektą pastūmėjo tinkama kryptimi. „Su jais pradėjome kalbėtis praktiškai iš karto. Pradžioje jiems gal buvo sunkoka mus suprasti, bent jau tol, kol neturėjome pradinės puslapio versijas. Kai ja pasidalijome, sulaukėme ir pirmųjų pastabų. Daugeliui idėja patiko, bet jie mums padėjo suprasti, kad būtina susikoncentruoti į jos išvaizdą. Puslapis privalėjo atrodyti patraukliai“, – sako pašnekovė.
Draugų atsiliepimai padėjo ir dar geriau išsigryninti produkto koncepciją. „Pavadinimas „Donon“ esperanto kalba reiškia dovaną. Taip pasirinkome neatsitiktinai. Mes pirmiausia galvojome apie progas, kai įprasta dovanoti dovanas. Juk kiekvienas esame susidūrę su tuo nepatogumu, kai per gimtadienį gauni ne tai, apie ką iš tikrųjų svajoji, o krūvą niekučių. Juk per dažnai būna taip, kad dovana renkama paskutinę dieną, klajojant po parduotuves ir galvojant, ką čia būtų galima nupirkti už tą ribotą biudžetą“, – dėsto L. Raginienė.
Verslininkai teigia, kad tokios platformos kūrimas yra nesibaigiantis procesas ir ji ilgainiui turėtų toliau keistis, tobulėti. „Žinoma, jaučiame, kad judant į priekį puslapį reikės po truputį dar geriau pritaikyti prie žmonių poreikių. Kol kas pastabų ir atsiliepimų daugiausia renkamės iš draugų ir pažįstamų“, – sako A. Raginis.
Nori suteikti daugiau teigiamų emocijų
Šiuo metu „Donon.lt“ dar tik žengia pirmuosius žingsnius. Todėl ir patys puslapio kūrėjai dar labai stipriai nesikoncentruoja į jo garsinimą. Auditoriją jie siekia auginti natūraliai ir pamažu, kad nuolat gautų naudingų atsiliepimų. A. Raginis įsitikinęs, kad skubėti šiame etape būtų neprotinga.
„Gerai suvokiame, kad yra dar daug tobulintinų dalykų, todėl ir nesinori per plačiai paskleisti žinią apie save. Dabar mums reikia sukaupti žmonių, kurie naudotųsi platforma, auditoriją. Tai tarsi patvirtintų pačią mūsų idėją. Atsižvelgdami į rinkos įvertinimą, galvosime, ar ir toliau galime bandyti dirbti vieni, ar ieškoti pagalbos iš išorės. Suprantame, kad Lietuva yra ideali vieta koncepcijai pasitvirtinti, o vėliau galvotume apie veiklos išplėtimą. Mes ne veltui ieškojome ir tarptautinio, lengvai įsimenamo pavadinimo“, – atskleidžia pašnekovas.
Aišku, joks verslas negali egzistuoti be pajamų. Apie monetizavimo modelius verslininkai irgi aktyviai galvoja. Jie neslepia ir to, kad su „Donon.lt“ sieja gana ambicingus planus. Su projektu jie norėtų ištrūkti ir už Lietuvos ribų.
„Apie tai galvojame. Kol kas norime viską pasiūlyti, visiškai nemokamas paslaugas, kad sukurtume tam tikrą lankytojų srautą. Kaip pajamų šaltinį matytume papildomas paslaugas. Turime konkrečių idėjų, bet kol kas apie tai anksti kalbėti. Mūsų išskirtinumas ir būtų tas, kad dauguma panašių puslapių ima procentą nuo sandorių. Taip yra todėl, kad jie orientuojasi į didesnius projektus, o mes norime pasiūlyti patogią platformą mažoms šventėms organizuoti“, – sako A. Raginis.
Naujoji platforma kūrėjams tapo tarsi dar vienu vaiku. Pora pripažįsta, kad kūrybinis procesas tikrai nebuvo lengvas, bet, kai turi savo svajonę, lengviau ir išgyventi sunkias akimirkas. „Man regis, didžiausias iššūkis ir buvo suvokimas, kad tas idealus startuolio kelias šiaip jau neatitinka realybės. Pakilimų ir nuosmukių neįmanoma išvengti. Tačiau mes jau gana seniai supratome, kad tikrai nenorime visą gyvenimą dirbti samdomo darbo ir suktis tame rate. Todėl ilgai ir ieškojome idėjų, kurių įgyvendinimas būtų malonus. Tai ir yra mūsų pagrindinis varikliukas. Manome, kad galime sukurti daugiau gerų emocijų, šypsenų. Tai mus ir įkvepia“, – teigia L. Raginienė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.