...

Nuosavas verslas – tai ne tik kūrybinė laisvė, bet ir didelė atsakomybė

Verslas

2016.01.15

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Nuosavas verslas – tai ne tik kūrybinė laisvė, bet ir didelė atsakomybė

Įmonės „Kelionių sriuba“ įkūrėja - Eglė Klimkaitė-Jurkonienė. Asmeninio archyvo nuotr.

Gero kelionių verslo, kaip ir skanios sriubos, receptui vienos sudedamosios dalies nepakanka. Čia turi derėti įvairūs dalykai. Negana vien tik gerų ketinimų, pastangų ar finansų. Tuo įsitikinusi Kaune su šeima gyvenanti Eglė Klimkaitė-Jurkonienė (35), praėjusių metų pavasarį pradėjusi savo kelionių organizavimo verslą – įsigijusi prekių ženklą „Entroterra“, šiemet tapo oficialiu įmonės atstovu Lietuvoje ir įkūrė savo įmonę „Kelionių sriuba“.

„Kiekvienas pradedantysis verslą turėtų nusiteikti, kad nuosavas verslas – tai laisvės ir asmenybės idėjų atskleidimo išraiška, taip pat didžiulė atsakomybė. Kiekvieną dieną įgyta patirtis padeda suvokti, kaip formuoti tolesnius tikslus“, – patirtimi dalijasi kelionių organizatorė. Jos tikslas – skatinti žmones keliauti, pažinti magišką Italijos regioną Toskaną.

Naudinga praktika kelionių agentūroje

Po Žirmūnų vidurinės mokyklos E. Klimkaitė-Jurkonienė baigė turizmo studijas Vilniaus kolegijoje, vėliau – verslo ir vadybos studijas Vilniaus universitete. Studijų metu teko atlikti įvairią praktiką viešbučiuose bei kelionių agentūrose. Per baigiamojo darbo gynimą Vilniaus kolegijoje merginą pastebėjo vienas komisijos narys ir pakvietė ją į darbo pokalbį. „Taip pradėjau dirbti pirmoje turizmo agentūroje. Po kelerių metų darbo patirties turizmo srityje dėl asmeninių pastangų bei manimi patikėjusių žmonių tapau verslo kelionių konsultante“, – savo darbo praktiką apžvelgia pašnekovė.

 

„Turizmo srityje norint būti išskirtiniu, reikia tuo tikėti, lavinti skonį ir tęsti keliautojo misiją pirmiausia savo širdyje, tuomet patikės ir kiti“

E. Klimkaitė-Jurkonienė

 

Spalvingoji Toskana – turistų rojus

Prieš penkerius metus E. Klimkaitė-Jurkonienė buvo išvykusi į Italiją padirbėti bei išmokti italų kalbos. „Tai buvo įdomi ir vertinga patirtis, – sako ji, neslėpdama savo susižavėjimo Italijos kultūra, emocingais ir šiltais žmonėmis. – Kiekvienas Italijos regionas turi savo istoriją ir tradicijas. Didžiausią įspūdį paliko Toskanos regionas. Čia yra gimę ir kūrę garsūs menininkai bei mokslininkai. Tai tikras rojus turistams, išsiilgusiems ne tik meno, bet ir įspūdingos gamtos bei maisto kultūros.“

Smalsumas ir noras tęsti pažintį su Italija

Grįžusi į Lietuvą, E. Klimkaitė-Jurkonienė toliau bendradarbiavo su Italijos verslo atstovais, vertėjaudavo. Vieno vizito Italijoje metu susipažino su kelionių organizatoriaus „Entroterra“ komanda. Šis prekių ženklas Toskanoje gerai žinomas organizuojamais turais motoroleriu „Vespa“, „trumų medžiokle“, toskaniškos virtuvės kulinarijos kursais. Visa tai žadino jaunos moters smalsumą bei brandino naujas idėjas. Vieną dieną, sulaukusi pasiūlymo įsigyti minėto kelionių organizatoriaus prekių ženklą, vedama troškimo supažindinti Lietuvos bei kaimyninių šalių žmones, apsisprendė įsteigti kelionių organizatorių Lietuvoje.

Verslui įsteigti prireikė maždaug 60–70 tūkst. eurų. „Pradėdama verslą pasinaudojau verslumo skatinimo programa. Šio fondo dalis sudarė apie 15 proc. bendros minėtos investicijų sumos.

Investicijų reikia didelių, tad arba jūs rizikuojate savo turimomis pajamomis, arba įtikinate verslo partnerius, kad į jūsų kuriamą verslą investuoti verta ir rizikuojate jų investicijomis.

Tik dėl verslumo skatinimo programos bei manimi patikėjusių verslo partnerių svajonė įsteigti nišinių kelionių organizatorių tapo realybe“, – atskleidžia pašnekovė.

Žingsnis į nežinomą žemę

Verslo savininkė prisimena apėmusį didelės atsakomybės jausmą. „Kol nežengi pirmojo žingsnio, visa tai atrodo tarsi terra incognita. Turizmo srityje norint būti išskirtiniu, reikia tuo tikėti, lavinti skonį ir tęsti keliautojo misiją pirmiausia savo širdyje, tuomet patikės ir kiti“, – dabar jau gali ir kitiems patarti E. Klimkaitė-Jurkonienė. Pasak jos, turizmas yra įdomi ir įtraukianti sritis, padėjusi sutikti ir pažinti daug nuostabių, talentingų žmonių, aplankysi daug išskirtinių vietovių. Todėl ir šioje agentūroje galima rasti įvairios trukmės turų nuo „trumų medžioklės“ iki kavos gaminimo kursų. Kodėl „Kelionių sriuba“? Šis pavadinimas, pašnekovės teigimu, gimė netikėtai. Mintyse ji susiejo krašto įvairovę, spalvingą maisto kultūrą bei gausybę įdomių turų. Kaip sriuboje čia dera gausybė sudedamųjų dalių.

Savo svetainėje turime „kelionių seklį“, kuriuo kviečiame naudotis pasirenkant priimtiniausią ir labiausiai patinkantį turą. Visi jie parengti taip, kad keliautojui suteiktų galimybę neskubant mėgautis ypatingu Toskanos grožiu“, – nuveiktais darbais džiaugiasi kelionių organizatorė.

Aptardama nuosavo verslo sunkumus, jaunoji verslininkė sako net neabejojanti, kad su jais susiduria visi, o ką jau kalbėti apie verslo naujokus. Ji pati patyrusi, kad kelionių organizatorius negali pradėti savo veiklos be pradinio kapitalo, kurio reikia įsteigti uždarajai akcinei bendrovei, ir be kelionės organizavimo paslaugų finansinių garantijų draudimo. „Visų kelionių organizatorių veikla yra draudžiama. Kalbant apie išvykstamojo turizmo organizatorių, tokia veikla yra draudžiama ne mažesne kaip 50 tūkst. eurų suma. Tokia didelė suma mažam verslui yra didelė našta. Taigi turite nuspręsti, ar norite pardavinėti kitų organizatorių sukurtus produktus ir veikti kaip tarpininkas, ar būti laisvas, kurti ir pasiūlyti rinkai savo sukurtas keliones. Laisvės kaina šiuo atveju išties didelė. Svarbu numatyti daugybę saugiklių: kuo būsite išskirtiniai – siūlyti įdomias paslaugas konkurencingomis kainomis, iš kur gausite lėšų kelionių organizatoriams privalomoms draudimo įmokoms pratęsti ir kaip finansuosite savo veiklą iki to, kol ji pradės padengti išlaidas, o dar nuostabiau nešti pelną“, – sako E. Klimkaitė-Jurkonienė.

Pasiruošti būtina

Įmonės „Kelionių sriuba“ įkūrėja įsitikinusi, kad prieš pradedant verslą reikia gerai atlikti namų darbus: „Dėmesingai skaitykite savo verslo pradžiai aktualią informaciją. Parenkite verslo planą. Jei yra galimybė, pasitarkite su tos pačios srities atstovais. Jei trūksta finansinių lėšų, pasinaudokite puikia verslumo skatinimo programa – apie šią programą tikrai rasite informacijos internete. Tikėkite ir ryžtingai ženkite savo svajonių, tikslo link.“

Entroterra

200-1452839780-710232.jpg 200-1452839780-908943.jpg 200-1452839780-209903.jpg 200-1452839780-731567.jpg 200-1452839780-940267.jpg 200-1452839780-433829.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.