Man suplaktą, ne išmaišytą: įspūdingiausi pasaulio verslo barai

Verslas

2013.07.10

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: .

Man suplaktą, ne išmaišytą: įspūdingiausi pasaulio verslo barai

„Newton Bar“ Berlyne flickr.com

Legendinė Džeimso Bondo frazė „Man suplaktą, ne išmaišytą“ (Shaken, not stirred) užsisakant vodkos ir martinio kokteilį iki šių dienų simbolizuoja aukščiausio lygio rafinuotumą. Apie reklamos verslo industrijos užkulisius pasakojančio serialo „Mad Men“. Reklamos vilkai“ pagrindiniai herojai – reklamos agentūros vadovai – „Old Fashioned“ viskio stiklu ar martinio kokteiliu ne tik palydi sėkmingą verslo sandėrį, bet dažnai tarpusavyje šnekučiuodamiesi ir gurkšnodami svaigiuosius gėrimus pradeda eilinę darbo dieną.

Serialo veiksmas vyksta 7-ojo dešimtmečio Niujorke ir nesaikingas alkoholio vartojimas, akivaizdu, demonstruojamas sutirštinant spalvas. Vis dėlto pažymėti naujas verslo pažintis ir sutartis stikleliu alkoholio įprasta ir dabar. Tai nėra vien buvusių socialistinio bloko šalių, kur posakį „Jei negersi, papjausiu“ žino daugelis, mentaliteto bruožas. Per pietus alaus bokalu besimėgaujančių džentelmenų sutiksime tiek Londono Sičio baruose, tiek Berlyno užeigose, o Volstrito finansininkų gyvenimo būdas populiariai apibūdinamas „models and bottles“ (modeliai ir buteliai).

Viešėdamas Berlyne kartą paklausiau vietos verslininko, dieną su kolegomis užsisakiusio po degtinės stikliuką, o vėliau pakartojusio užsakymą, ar įprasta Vokietijoje dalykiškiems verslo pasaulio atstovams atsipalaiduoti tokiu būdu.

„Iss, was gar ist, trink, was klar ist, und sprich, was wahr ist“ (Valgyk, kas gerai išvirta, gerk, kas skaidru, ir kalbėk tiesą), – vokiečių patarlę su šypsena man priminė berlynietis.

Nuo vokiečių ar britų skiriamės tuo, kad ten verslininkai atsipalaiduoja į verslo publiką orientuotuose baruose, kurie pasižymi į privatumą nesikėsinančia atmosfera, gausesniu brangesnių gėrimų ir kokteilių asortimentu bei profesionaliu, etiketo tiesas perpratusiu personalu.

Šiuo straipsneliu nesiekiu aukštinti alkoholio vartojimo. Tai kenkia sveikatai labiau nei pieno kokteilis ar vaisių sultys. Jei manote, kad be nuolatinio stikliuko kilnojimo su rangovais, užsakovais, tiekėjais ir projektų vadovais klestinčio verslo nesukursite, galite toliau neskaityti. Tiesiog noriu supažindinti su išskirtiniais pasaulio verslo barais.

1. „The Savoy Hotel“ barai Londone. Temzės pakrantėje įkurtas garsusis viešbutis gali pasigirti apnakvindinęs tokias istorines įžymybes kaip Winstonas Churchillis, Frankas Sinatra ir Katherine Hepburn, o jo virtuvei vadovauja Gordonas Ramsay. Viešbutyje įsikūręs „American Bar“ tapo viena pirmųjų vietų Europoje, kur prieš beveik šimtą metų, nusižiūrėję nuo kolegų iš JAV, barmenai ėmė maišyti įvairius kokteilius. Dar labiau prabanga stebina po 200 mln. svarų kainavusios viešbučio rekonstrukcijos duris atvėręs „The Beaufort Bar“, kurio interjere vyrauja juoda ir auksinė spalvos.

Pigiausias kokteilis čia kainuoja 15–20 svarų sterlingų (60–80 litų), tačiau taurė vintažinio „Cristal Rose“ kišenę palengvina 1 600 svarų (6 300 litų).

2. „Club 23“. Žinoma, tai menkniekis, palyginti su kai kurių alkoholinių šedevrų kainomis Australijos didmiesčio Melburno verslo rajone įsikurusiame „Club 23“. „The Winston“ kokteilį, kurį šį vasarį suplakė „Club 23“ barmenas, Guinnesso pasaulio rekordų knyga įvertino nei daug, nei mažai – 8 583 svarais sterlingų (34 tūkst. litų).

3. „Strelka“ baras Maskvoje. Bersenevskajos krantinėje įsikūrusi „Strelka“ išsiskiria ne brangiai įkainota prabanga, bet eklektišku art deco stiliumi ir puikia muzikiniu grojaraščiu, kuriame dominuoja džiazo skambesys. Kokteilių kainos svyruoja nuo 450 iki 600 rublių (nuo 35 iki 50 litų). Visas baro pelnas skiriamas šalia įsikūrusiam „Strelka“ medijų, architektūros ir dizaino institutui.

4. „Newton Bar“ Berlyne. Vintažinio stiliaus perliukas, kurį galite rasti centriniame Frydrichštato rajone, skirtingai nei dauguma barų, atveria duris 10 val. ryto ir dirba iki vėlyvos nakties. Baras skirtas žymiam vokiečių fotografui Helmutui Newtonui, tad vieną iš sienų puošia šio fotografo užfiksuoti erotiniai aktai. Stilingą vietą ypač pamėgę Berlyno verslininkai, diplomatai ir kita išskirtinė publika. Kokteilių kainos prasideda nuo 10 eurų (35 litų).

5. „dei Frescobaldi“. Poreikis geresniam gėrimui ar maistui gali užklupti ir oro uoste, laukiant skrydžio. Jei verslo reikalais lankotės Romoje ir skriejate iš Leonardo da Vinci–Fiumicino oro uosto, atsidūrėte pačioje tinkamiausioje vietoje. B, C ir H terminaluose įsikūrę „dei Frescobaldi“ vyndarių šeimos barai leis pasimėgauti ne tik geriausiu vynu, bet ir puikiais užkandžiais. Taurė vyno vidutiniškai kainuoja 6–9 eurus.

Kad ir į kurį pasaulio kampelį jus nuvestų verslo reikalai, leisdami sau kiek atsipalaiduoti su užsienio verslo partneriais nepamirškite – nesaikingas alkoholio vartojimas gali privesti prie nesusikalbėjimo ir neapgalvotų sprendimų.

Galioja ir kita taisyklė: viskas, kas nesusiję su tiesioginiais verslo reikalais, padauginus išplepėta asmeninė paslaptis ar kolegai mestelėtas kvailas įžeidimas, pasibaigus išgertuvėms bare, tą pačią akimirką užmirštami.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.