...

„#LAUNCH“ forume apie sutelktinį finansavimą: „Kai investuotojų į verslą šimtai ir visi jie internete“

Verslas

2016.03.30

Autorius: Jurga Bakaitė

Temos: , .

„#LAUNCH“ forume apie sutelktinį finansavimą: „Kai investuotojų į verslą šimtai ir visi jie internete“

Vilius Stanislovaitis, platformoje „Kickstarter“ surinkęs finansavimą savo knygos leidybai bei Motiejus Benetis, toje pačioje platformoje bandęs rasti rėmėjų unikalaus aksesuaro gamybai. Asmeninio archyvo nuotr.

Greičiausiai esate gavę ne vieną kvietimą paremti jaunus kūrėjus, verslininkus interneto platformose „Kickstarter“ ar „Indiegogo“. O jei pats turite pirmojo verslo planą ar apie tokį svajojate, galimybė surinkti pinigus vadinamojo sutelktinio finansavimo (angl. crowdfunding) būdu greičiausiai atrodo daug patrauklesnė nei investuotojų paieškos: tereikia internete pristatyti savo idėją, įvardyti, kiek ir kam jums reikia pinigų, ir paskleisti žinią. Dauguma investuotojų čia aukoja ne tikėdamiesi grąžos, o norėdami paremti idėją. Ar tikrai viskas taip paprasta, pasakoja Vilius Stanislovaitis, platformoje „Kickstarter“ surinkęs finansavimą savo knygos leidybai, bei Motiejus Benetis (23), toje pačioje platformoje bandęs rasti rėmėjų unikalaus aksesuaro gamybai.

Neįtikėtinai sėkminga nišinė idėja, arba 200 „Skype“ pokalbių per dieną

V. Stanislovaitis savo domėjimosi sritį močiutei pristatytų maždaug taip: „Kaip veikia nedidelis telekomas“. Ieškoti paramos knygai apie balso perdavimo internetu (angl. voice over IP, VoIP) verslą iš pirmo žvilgsnio atrodo neįmanoma užduotis: kaip išpopuliarinti tokį nišinį projektą? Tačiau rezultatai viršijo lūkesčius. Knygai suaukota net dukart daugiau pinigų, nei autorius siekė surinkti, – iš viso daugiau nei 12 tūkst. JAV dolerių.

 

„Pradžioje bandėme ieškoti finansavimo ir kitais būdais, rašėme verslo planą, ėjome į banką, kredito unijas, naudojomės esamais įrankiais, tačiau visi užtrenkdavo duris sakydami, jog tai per daug rizikinga ir neįprasta. Tai skatino pažvelgti į viską kitu kampu, todėl ir nusprendėme ieškoti palaikymo iš žmonių visame pasaulyje.“

M. Benetis

 

Pasirodo, būtent specifinės srities išmanymas šiuo atveju buvo projekto stiprybė. Dirbdamas informacinių technologijų įmonėje, V. Stanislovaitis pradėjo domėtis skambučių valdymo sistemomis ir suprato, kad yra daugybė šios srities verslininkų, ieškančių konsultacijų bei pagalbos, ir kad gali parašyti jiems padėsiančią knygą. Jis nesigaili, kad ėmėsi leisti knygą netradiciškai, t. y. be leidyklos, nes šios greičiausiai ir nebūtų apsiėmusios – pernelyg siaura auditorija.

Mintis rėmėjų rasti internete autoriui iškart pasirodė patraukli: „Buvau girdėjęs apie sutelktinį finansavimą, todėl susisiekiau su lietuviais, kurie sėkmingai įgyvendino savo projektus. Mane visada domina išbandyti ką nors nauja, o „Kickstarter“ idėja ypač patraukli, nes per mėnesį gali gauti pinigų, tada iš jų kurti projektą ir tik po tam tikro laiko atsiskaityti su klientais. Žiūrint iš verslo pusės, tai būtų kiekvieno įmonės savininko svajonė. Be to, atsiranda glaudesnis ryšys su klientais (rėmėjais), nes jie jaučiasi ne tik nusipirkę prekę, bet ir prisidėję prie idėjos įgyvendinimo“, – sutelktinio finansavimo pranašumus vardija pašnekovas.

„Mano sėkmė paremta pažintimis, kurias užmezgiau per septynerius metus šiame versle. Žmonės mane pažinojo, manimi pasitikėjo, jiems patiko pati knygos idėja“, – teigia V. Stanislovaitis. Todėl kampanijos metu jam nereikėjo ilgai įtikinėti potencialių investuotojų, rūpintis viešaisiais ryšiais – daugiausia dėmesio teko skirti jau užmegztiems ryšiams išnaudoti. Tačiau ir tai nebuvo lengva. Pašnekovo teigimu, buvo dienų, kai „Skype“ tekdavo bendrauti daugiau nei su šimtu žmonių iš viso pasaulio.

Kol kas V. Stanislovaitis nesibaimina internetinių piratų, galinčių nemokamai išplatinti knygą, ir sako, kad bene vienintelis turėtas galvos skausmas – platformos „Kickstarter“ neprieinamumas Lietuvos piliečiams. Norint pradėti pinigų rinkimo kampaniją, jam teko rasti partnerį Australijoje: o tai ir rizika, kad pinigai bus pasisavinti, ir dažnos bei varginančios patikros. Taigi platformoje jis keistų vienintelį dalyką – padarytų ją laisvai prieinamą ir kitų valstybių piliečiams.

Neįtikino bankų, bet suintrigavo internetą

„BZN start“ jau rašė apie klaipėdiečius Emanuelį Kamarauską ir Motiejų Benetį bei jų idėją sukurti laikrodį, kurio savininkai tarsi priklausytų išskirtinei bendruomenei ir galėtų patekti į tam tikras laisvalaikio leidimo vietas nemokamai ir be eilės. Visos užsibrėžtos sumos jie nesurinko, tačiau trūko nedaug, todėl vaikinai projektą plėtoja toliau.

M. Benetis teigia, kad bankai nenorėjo finansuoti neįprastos verslo idėjos: „Pradžioje bandėme ieškoti finansavimo ir kitais būdais, rašėme verslo planą, ėjome į banką, kredito unijas, naudojomės esamais įrankiais, tačiau visi užtrenkdavo duris sakydami, jog tai per daug rizikinga ir neįprasta. Tai skatino pažvelgti į viską kitu kampu, todėl ir nusprendėme ieškoti palaikymo iš žmonių visame pasaulyje.“

Jis sutinka, kad didžioji darbo dalis sutelktinio finansavimo platformose yra ne pati kampanija, o tai, kas vyksta iki jos, ypač apgalvota reklama. Būtent reklamai jis dabar skirtų daug daugiau investicijų ir netgi ieškotų žmonių, galinčių paremti projektą, dar prieš pradedant kampaniją internete.

„Ypač kai kurie lietuviai žiūrėjo skeptiškai, daug kas nesuprato, ko mes prašome“, – sunkumus ieškant rėmėjų vardija M. Benetis.

Vaikinai mano, kad net ir nesėkminga kampanija „Kickstarter“ juos pastūmėjo į priekį: šiuo metu jie palaiko ryšį su tais, kurie idėją parėmė, užsiima produkto kokybės gerinimu ir jau priima išankstinius užsakymus. „Net jei ir nežinai galutinio savo vizijos taško, svarbu pasikliauti savimi ir pradėti daryti, darant viskas išaiškės“, – įsitikinęs pašnekovas.

Daugiau verslo idėjų, kurios buvo finansuojamos sutelktinio finansavimo platformose, galėsite išgirsti pirmą kartą vyksiančiame didžiausiame jauno verslo forume „#Launch“ (nuoroda į renginį). Sužinokite iš pirmų lūpų, kaip parengti idėją ir kaip pritraukti norimą sumą iš žmonių, kuriems jūsų idėja patiks!

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.