...

Kaip pasiruošti verslo fotosesijai?

Verslas

2018.08.19

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

Kaip pasiruošti verslo fotosesijai?

Verslo fotografas Martynas Zaremba Asmeninio albumo nuotr.

Šiandien minima Pasaulinė fotografijos diena. Nuo tada, kai XIX amžiuje Žozefas Niseforas padarė pirmąją nuotrauką, fotografavimo įpročiai gerokai pasikeitė. Fotografuojame beveik kasdien, o dalykinės nuotraukos tampa vizitine verslininko kortele. Pasak verslo fotografo Martyno Zarembos, verslo fotografija laisvėja, tačiau vis dar turi svarbių taisyklių.

Nėra vietos interpretacijai

Anot M. Zarembos, verslo fotografijos esmė parodyti žmogų tokį, koks jis yra iš tiesų, mat šiose nuotraukose nėra galimybių turėti papildomų atributų, ar nukreipti dėmesį.

„Dažniausiai verslo portrete lieka tik veidas ir pečiai, fonas būna vientisas. O tai reiškia, kad nėra vietos interpretacijai, perteklinei informacijai (fonui, drabužiams), kurie galėtų blaškyti, padėti, nukreipti dėmesį. Reikia perteikti žmogų tokiu, koks jis yra iš tikrųjų, bet padaryti taip, kad atrodytų gerai. Prieš specializuodamasis šioje nišoje nė nenutuokiau kiek smulkių dalykėlių, triukų yra šiame procese”,- atskleidžia pašnekovas.

Vis dėlto, nors iš pasirinktos aprangos nuotraukose matoma tik viršutinė dalis, fotografas pataria fotosesijai rinktis klasikinio stiliaus rūbus, tačiau rasti juos tokius, kurie yra patogūs ir gerai pažįstami jų savininkui.

„Klasikinis stilius dar niekam nepakenkė. Svarbiausia taisyklė – žmogus turi mėgti drabužius, kuriais puošiasi fotosesijai. Tai neturėtų būti iš parduotuvės pasiskolinti ar vienetiniai, dizainerio kurti, prabangūs, tuo metu madingi drabužiai vardan geros išvaizdos. Jei asmuo su drabužiais susidraugavęs, fotosesijos metu nebegalvos „ar gerai aš čia atrodau” ir bus ramesnis, greičiau atsipalaiduos, nuotraukose atrodys labiau savimi pasitikintis. Dar labai svarbu, ypač vyrams, prieš fotosesiją nueiti į kirpyklą. Ir barzdą, jei tokia auga, reikia susitvarkyti. Ožio barzdelė solidumo tikrai neprideda”,- įsitikinęs M. Zaremba.

Šypsenos populiarėja

Dar prieš dešimtmetį, turbūt iš kiekvienos dalykinės nuotraukos, žvelgė rūstus ir susirūpinęs verslininko veidas. Laimė, seniau plačiai žinomas mitas, jog dalykinėse fotosesijose šypsenos neturėtų būti, pamažu ima sklaidytis: nuotraukos laisvėja, atsiranda šypsenos ir tikras nuoširdumas. Pasak verslo fotografo, šypsotis verslo nuotraukose tikrai galima, tačiau labai svarbu, kad šypsena būtų tikra ir nesuvaidinta.

„Nuotrauka su šypsena traukia akį smarkiau, tai faktas. Bet šypsena gali būti ir vidinė, ją atskleidžia vos pakilę lūpų kampučiai. Apie šypsenos nuoširdumą visuomet byloja akys. Jei dantys matomi visi, o akys atpalaiduotos, tikėtina, kad pozuojantis asmuo Jums meluoja. Mano klientai vis dažniau pirmenybę teikia nuotraukoms su plačia šypsena, vertinu kaip teigiamą dalyką”,- pastebi pašnekovas.

Atsipalaiduoti protingai

Ne paslaptis, jog verslo partneriai, būsimi darbuotojai ar investuotojai šiais laikais nebeapsiriboja vien oficialiais duomenimis, ieškodami informacijos apie verslininką. Tam itin dažnai pasitelkiami socialiniai tinklai, todėl dažnai diskutuojama, koks vizualinis turinys gali būti talpinamas verslininko profilyje. Verslo fotografas M. Zaremba patikina, jog socialiniuose tinkluose nėra būtina talpinti vien nuotraukų iš oficialių fotosesijų, tačiau nederėtų ir visiškai „pamesti galvos”.

„Manau žaidimo taisyklės iš esmės keičiasi, laisvėja. Tikrai nėra būtina naudoti vien tik nufotošopintų, solidžių ar dar kaip iščiustytų nuotraukų. Norint būti pastebėtu, reikia kurti daug turinio. Darant daug, be stiprios komandos, nieko neaukojant, pasiekti aukštą kokybės lygį sudėtinga. Dėl to verslininko socialinių tinklų profilio turinys galėtų būti įvairus: fotosesijų nuotraukos, kadrai iš renginių, telefonu daromos nuotraukos iš darbinės kasdienybės ir net asmeninio gyvenimo, laisvalaikio – visko po truputį, svarbiausia, kryptingai”,- pataria verslo fotografas M. Zaremba.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.