Iš turgaus į nuosavą parduotuvę

Verslas

2016.02.18

Autorius: Veronika Bielinė

Temos: .

Iš turgaus į nuosavą parduotuvę

Dešinėje pusėje drabužių parduotuvės „Spinta“ įkūrėja - Monika Norkienė. Asmeninio archyvo nuotr.

Klaipėdietė Monika Norkienė verslininke galbūt nebūtų tapusi, jei ne jos veiklumas ir rūpestingo sutuoktinio palaikymas. Užuot po motinystės atostogų grįžusi į senąjį virėjos darbą, ji ėmėsi prekybos drabužiais turguje, o dar po metų Tauragėje atidarė pirmąją savo drabužių parduotuvę „Spinta“. Pasak Monikos, už sėkmingą gyvenimo posūkį ji yra dėkinga savo vyrui, kuris ją pastūmėjo nuosavo verslo link.

Pirmosios klientės – draugės

Veikli moteris pasakojo, jog prieš šešerius metus išėjusi motinystės atostogų, džiaugėsi galimybe pagaliau pailsėti nuo sunkaus virėjos darbo. Visgi ilgainiui ji pradėjo ilgėtis aktyvios veiklos, bendravimo su žmonėmis. Naujo užsiėmimo idėją pakuždėjo sėkmingas eksperimentas. „Motinystės atostogų metu lankantis pas draugę užsienyje, kilo mintis įsigyti drabužių ir dalį jų parduoti draugėms Lietuvoje. Specialiai rinkau tai, kas patiko man. Galvojau: jei planas neišdegs, drabužius pasiliksiu sau“, – nuosavo verslo užuomazgas prisiminė Monika. Pasak jos, drabužių perpardavimo idėja tuomet patiko ir draugėms – viskas buvo išpirkta, o ji suprato atradusi papildomo uždarbio galimybę.

 

„Didžiuojamės, kad pas mus itin retai keičiasi darbuotojai. Taip yra dėl to, kad stengiamės juos išklausyti, atvirai kalbėtis apie kilusius sunkumus. Savo ruožtu darbuotojai vis juokauja, kad į darbą eina kaip į šventę“

M.Norkienė

 

Tikėdama sėkme, iš užsienio vežtais drabužiais ir galanterija Monika pradėjo prekiauti Šilutės turguje. Čia jai taip pat sekėsi – žmonėms patiko jos prekių asortimentas, tad klientų ratas vis augo. Jau po metų jaunoji verslininkė pradėjo svarstyti galimybę žengti dar vieną žingsnį į priekį – iš turgaus persikelti į nuosavą parduotuvę.

Pasak pašnekovės, palankių aplinkybių naujai idėjai įgyvendinti ilgai laukti nereikėjo. Patalpas parduotuvei netikėtai atrado jos sutuoktinis lankydamasis tėviškėje Tauragėje. „Pamenu, sprendimas išsinuomoti patalpas pirmajai parduotuvei kėlė nerimą. Juk tuo metu dar studijavau dieniniame skyriuje, rūpinausi vaiku, todėl nebuvau tikra, ar susitvarkysiu. Kita vertus, mintys apie nuosavą parduotuvę jau kurį laiką sukosi galvoje, be to, grįžti į senąjį virėjos darbą nenorėjau. Pasitarę su vyru nusprendėme: reikia rizikuoti!“, – prisiminė ji.

Plėstis skatino klientai

Moteris pasakojo, jog ruošiantis atidaryti parduotuvę Tauragėje, sunkiausia užduotis buvo įtikti miesto gyventojams: „Nors esu kilusi iš Tauragės, su šeima daug metų gyvename Klaipėdoje. Nebuvau tikra, ar tauragiškiams patiks mūsų siūlomas asortimentas, ar negąsdins kainos. Norėjosi, jog pirkėjai būtų patenkinti ir drabužių stiliumi, ir kokybe, ir kaina.“ Tačiau naujoji parduotuvė sulaukė didelio gyventojų susidomėjimo ir palaikymo. Pasak Monikos, klientų čia niekuomet netrūko. Pradėjus prekes reklamuoti socialiniame tinkle „Facebook“, verslininkę pasiekė prašymai atidaryti parduotuves ir kituose šalies miestuose – Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje.

„Su šeima gyvename Klaipėdoje, tad sulaukę didelio žmonių susidomėjimo, nusprendėme savo verslą plėsti čia. Uostamiestyje vos per keletą mėnesių gyventojai mus įvertino ir didelė dalis jų tapo mūsų ištikimais klientais“, – optimistiškai kalbėjo Monika ir pridūrė, kad turi planų plėstis į kitus Lietuvos didmiesčius.

Pašnekovė įsitikinusi, kad klientai į parduotuves grįžta ne tik dėl prekių pasiūlos, bet ir dėl aptarnavimo. Parduotuvės asortimentas nuolat papildomas naujais Italijos, Prancūzijos, Vokietijos gamintojų drabužiais ir galanterija. Taip pat klientai žino, jog nusipirkę netinkantį ar brokuotą daiktą visuomet galės jį grąžinti, net jei oficialus garantinis terminas būna pasibaigęs – tai, anot verslininkės, stiprina klientų pasitikėjimą įmone.

Verslas ir hobis – viename

Verslininkė įsitikinusi, kad jai kartu su vyru pavyko atrasti mėgstamą sritį, todėl šis verslas jiems – daugiau pomėgis nei darbas. „Prekyba drabužiais mums kelia malonumą, todėl verslas tapo ne tik darbu, bet ir laisvalaikiu. Dažnai laiką leidžiame parduotuvėse Klaipėdoje ir Tauragėje, patys importuojame užsienio gamintojų drabužius ir tiesiogiai bendraujame su klientais. Verslo nepamirštame ir atostogų metu: lankomės panašaus pobūdžio vietinėse parduotuvėse, semiamės įvairių idėjų, kurias vėliau įgyvendiname mūsų įmonėje. Malonu, kad nuolat vykstančius pokyčius pastebi bei teigiamai įvertina ir mūsų klientai“, – sakė klaipėdiškė.

Parduotuvėse be Monikos ir jos sutuoktinio dirba dar šešios darbuotojos. Verslininkė įsitikinusi, kad atviras bendravimas tarp darbuotojų ir pagarba vienas kitam padeda išlaikyti pastovų kolektyvą. „Didžiuojamės, kad pas mus itin retai keičiasi darbuotojai. Taip yra dėl to, kad stengiamės juos išklausyti, atvirai kalbėtis apie kilusius sunkumus. Savo ruožtu darbuotojai vis juokauja, kad į darbą eina kaip į šventę“, – pastebi moteris.

Dalyvauja smulkaus verslo palaikymo projekte

Monikos valdoma įmonė „Vikaita“ 2015 m. vasarą prisijungė prie „Swedbank“ inicijuoto smulkaus verslo palaikymo projekto „Kiekvienas gali būti didelis“. Savaitgalinių akcijų metu parduotuvėse „Spinta“ klientai dalį prekių galėjo įsigyti pigiau. Paskutinį pernai metų verslo palaikymo savaitgalį lapkričio 15-17 d. įmonei nusišypsojo sėkmė – Tauragėje esanti parduotuvė laimėjo 3 tūkst. eurų piniginį prizą. Monika užsiminė, kad laimėtus pinigus skirs parduotuvės išorinių sienų renovacijai, o projekte „Kiekvienas gali būti didelis“ ji žada aktyviai dalyvauti ir 2016 metais.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.