...

Geriausia tėvų dovana – nesikišimas į verslą

Verslas

2014.08.12

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , .

Geriausia tėvų dovana – nesikišimas į verslą

D. Baranauskas (kairėje), kartu su Kauno technologijų universiteto studentu Justinu Buividu - pieno kokteilių baro „Osa“ įkūrėjai Asmeninio albumo nuotr.

Darbo patirties nėra. Tačiau yra daug noro veikti, kurį lydi nebijojimas suklysti. Taip trumpai galima apibūdinti Dovydą Baranauską – jauną, vos 22-ejų metų sulaukusį vaikiną, Lietuvos sporto universitete studijuojantį sporto ir turizmo vadybą. Nepaisydamas aplinkinių atkalbinėjimo, ne visada palankių aplinkybių, kartu su draugu jis ėmėsi verslo. Ir ne kokio nors šiais laikais populiaraus technologinės srities startuolio, o ėmė ir atidarė pieno kokteilių barą „Osa“.

Kauno arterijoje – Laisvės alėjoje – vos rugpjūčio 1 d. duris atvėrusio naujo baro šeimininkai neslepia ambicijų ir sako, kad jų tikslas – tapti pirmaujančiu pieno kokteilių baru. Ir ne tik Kaune, bet galbūt ir visoje Lietuvoje.

„Taip save pozicionuojančio kokteilių baro mūsų šalyje nėra. Tai, aišku, pranašumas. Kita vertus, pristatome naujovę, apie kurią žmonės žino mažai, todėl reikia investuoti į informacijos sklaidą“, – paaiškino D. Baranauskas, kartu su Kauno technologijų universiteto studentu Justinu Buividu nutaręs žmonėms pasiūlyti valgomųjų ledų kokteilių.

Kaip kilo idėja?

Iš Akmenės rajone esančio Ventos miestelio kilęs Dovydas, paklaustas apie pasiryžimą imtis verslo, sako, kad jis jau kurį laiką brandino mintis žengti šiuo keliu, tačiau vis ieškojo tinkamos galimybės, geros idėjos.

„Reikalai pajudėjo, kai susipažinau su Justinu. Jį susitikau viename verslo seminare. Mums sekėsi rasti bendrą kalbą, tad ėmėmės rutulioti galimus verslo planus. Pirmiausia buvome nutarę pradėti termoindų verslą. Tačiau gamintojai Kinijoje atsisakė minties žengti į Lietuvą – jiems mūsų šalies rinka pasirodė per maža. Teko ieškoti kito varianto. Jį suradome po svarstymų ir diskusijų – prisiminėme apie uždarytą pieno barą ir apie tai, jog pieno kokteilių tinklai itin populiarūs Vakaruose. Ypač JAV“, – pasakoja D. Baranauskas.

Pasak jo, iš pradžių buvo bandoma gauti franšizę iš Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios įmonės, tačiau šiai nesutikus, teko eiti sunkesniu, tačiau kūrybingesniu keliu. Jaunuoliai pradėjo kalbėtis ir bendradarbiauti su Kauno kolegijos pieno pramonės mokslininkais, šie ir padėjo surasti būdą, kaip pateikti vartotojams naująjį kokteilį.

Dėl to, kad mums nedaug metų, tenka susidurti su atsainiu kitų požiūriu. Jie mano, kad viskas čia pas mus nerimta. O kai žvelgia į mus – akyse galime perskaityti iš aukšto metamą klausimą: „Ir ką gi jūs čia darot?“ Tačiau stengiamės nesiblaškyti, žinome savo tikslą ir einame jo link.

D. Baranauskas

Tiesa, prieš tai Dovydas ir Justinas išanalizavo rinką ir atrado neužimtą pieno kokteilių nišą.

Lankytojų reakcijos nuteikia optimistiškai

Tam, kad vaikinai galėtų atidaryti netradiciniu „Osa“ vardu (lenk./rus. vapsva – vabzdys, kuris mėgsta ir saldumynus) pavadintą barą, teko nemenkai pasistengti. Keturis mėnesius buvo renkamos reikalingos lėšos ir sprendžiami finansiniai klausimai, dar mėnesio prireikė barui įrengti.

„Iš viso verslo pradžiai reikėjo maždaug 100 tūkst. litų. Dalį jų sudaro asmeninės lėšos, o dalį kredito unijos su INVEGA garantija suteikta paskola“, – patikslina jaunasis verslininkas.

Ir nors jo su draugu įkurta įmonė dar tik žengia pirmuosius žingsnius, tačiau Dovydas sako, kad pirmieji rezultatai ir baro lankytojų atsiliepimai bei reakcijos yra viršijančios lūkesčius – jos geresnės, nei buvo tikėtasi ruošiantis atidarymui. Tai įkvepia nesustoti ir dirbti dar atkakliau.

Dovydo darbą palengvina ir tai, kad jo tėvai po ilgų diskusijų sutiko su vaikino pasiryžimu žengti verslininko keliu ir nebesikiša į jo darbą. Tai, anot pašnekovo, yra geriausia jų dovana.

Patarimas

Aktyviais ir drąsiais veiksmais Dovydas ir Justinas atsveria savo nepatyrimą, kuris, panašu, labiau trukdo ne jiems, o aplinkiniams.

„Dėl to, kad mums nedaug metų, tenka susidurti su atsainiu kitų požiūriu. Jie mano, kad viskas čia pas mus nerimta. O kai žvelgia į mus – akyse galime perskaityti iš aukšto metamą klausimą: „Ir ką gi jūs čia darot?“ Tačiau stengiamės nesiblaškyti, žinome savo tikslą ir einame jo link“, – tikina D. Baranauskas.

Jis tokia nuostata linki vadovautis ir kitiems bendraamžiams, kurie svajoja apie savo verslą, bet vis tam nesiryžta.

„Reikia turėti idėją, tikslą ir, svarbiausia, žinoti, kad sunkiai reikės dirbti to tikslo siekiant. Juk galimybių šiais laikais yra daug – tereikia įdėti darbo, kad jas išnaudotum“, – pataria pašnekovas.

Osa

109-1407825998-990547.jpg 109-1407825998-203672.jpg 109-1407825998-770111.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.