Antienerginių gėrimų revoliucija arba dar viena niša verslui
2013.01.14
Temos: Vadyba.
Pastaraisiais metais suklestėjo energinių ir tonizuojamųjų gėrimų rinka, o gėrimas „Red Bull“ tapo kone visų energijos teikiančių ir kofeino prisotintų gėrimų pavadinimu. Tiek jaunosios kartos, tiek verslo žmonių siekiamybe tapo neišsenkantys energijos ir jėgos resursai. Tačiau į sparčiai besivystantį pasaulį veržiasi nauji gėrimų mados vėjai. Antienerginiai, visiškai priešingo poveikio nei tonizuojantys skysčiai, priskiriami atpalaiduojamųjų (angl. relaxation) gėrimų grupei.
Atpalaiduojamųjų gėrimų koncepcija pirmą kartą 2005 metais buvo pristatyta Japonijoje. Jų poveikis panašus į raminamosios arbatos, tačiau, priešingai nei ši, jie gali būti prisotinti angliarūgštės (įprastai vadinami gazuotais), šalti ir turėti ne vieną veikliąją sudedamąją dalį. Daugumos šių gėrimų sudėtyje aptinkama valerijonų šaknų ir melatonino. Gamintojų teigimu, šių gėrimų paskirtis yra malšinti stresą, nerimą, gerinti miego kokybę ir padėti geriau koncentruoti dėmesį.
2011 metais vien Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo daugiau kaip 400 tokių gėrimų rūšių, juos siūlė apie 70 kompanijų, kurių pajamos siekė 74 milijonus JAV dolerių per metus. Per pastaruosius penkerius metus atpalaiduojamųjų gėrimų rinkos paklausos augimas siekė kone 25 procentus, o metinis augimas praėjusiais metais buvo beveik 70 procentų!
Los Andželo statistikos departamento duomenimis, 2011 metų gamintojų pelnas sudarė kone 7 procentus pajamų. Ši verslo niša sukėlė tikrą revoliuciją už Atlanto, nes daugiau nei 53 milijonai amerikiečių kovoja su nemiga ir prasta miego kokybe. Kompanijos dar prieš įžengdamos į rinką turėjo galimybę ne tik numatyti preliminarius pardavimo rodiklius, bet ir nuodugniai išanalizuoti potencialių klientų pirkimo įpročius.
Vidutinės atpalaiduojamųjų gėrimų kainos svyruoja nuo 10 iki 30 JAV dolerių už šešias porcijas (įprastas gaiviųjų gėrimų tūrio skardines), arba 3 JAV dolerius už gėrimą. Prekiaujama tiek plastikinėje ar stiklinėje taroje, tiek skardinėse. Ši dar ganėtinai nauja verslo niša daugelyje verslo leidinių ir apžvalgininkų yra kaip viena perspektyviausių ir labiausiai augsiančių iki 2016 metų. Į šį verslą itin aktyviai įsitraukė ne tik JAV, bet ir Australijos, Pietų Afrikos, Austrijos, Vengrijos ir kitų šalių maisto, gaiviųjų bei alkoholinių gėrimų gamintojai.
Tiesa, gydytojai įspėja, kad raminamieji gėrimai, kaip ir energiniai, turėtų būti vartojami apdairiai, nes kai kurios sudedamosios dalys nėra tinkamos vartoti asmenims, sergantiems kepenų ligomis, turintiems psichinių sutrikimų ir kamuojamiems kitų negalavimų, juk melatoninas, naudojamas kone visų iš jų gamyboje, yra ne kas kitas kaip mieguistumą keliantis hormonas.
Vis dėlto farmacininkai teigia, kad nėra jokių stebuklingų piliulių ar gėrimų, kurie padėtų įveikti nemigos problemas, o vienintelis būdas tai pasiekti yra sveikas gyvenimo būdas.
Kadangi skaičiai įspūdingi, o didžiojoje dalyje Europos valstybių šių gėrimų niekas negamina, yra itin palanki naujo verslo niša, eksperų teigimu, pareikalausianti nemažo pradinio kapitalo.
Tačiau, nesant reikiamam kapitalui, franšižė ar kita bendradarbiavimo forma gali plačiai ir greitai atverti duris į verslo pasaulį. Vienas iš tokių galėtų būti vienas populiariausių ir konkurencingą kainą siūlančių šios rūšies gėrimų ,,Marley’s Mellow Mood“, viliojantis pirkėjus legendinio atlikėjo Bobo Marley atvaizdu etiketėje.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.