‏Moterų baimė, kad nepavyks verslas, jau nebe taisyklė. Pirma kartą suburtos inovatyviausių jaunų verslų įkūrėjos!

Verslas

2015.03.05

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: , .

‏Moterų baimė, kad nepavyks verslas, jau nebe taisyklė. Pirma kartą suburtos inovatyviausių jaunų verslų įkūrėjos!

‏Moterų baimė, kad nepavyks verslas, jau nebe taisyklė. flickr.com nuotr.

Versle gyvenimo prasmę mato vis daugiau moterų. Šalies moterys – aktyvios, trokštančios žinių, verslios ir konkurencingos. Tai paaiškėjo „BZN start“ žurnalo redakcijai ėmusis iniciatyvos išrinkti „TOP 50 inovatyviausių jaunų verslų, sukurtų moterų”, ir pristatyti naujo išskirtinio turinio leidinį. Iš daugybės šalies didmiesčių bei miestelių moterų įsteigtų ir kelerius metus veikiančių įvairiausių verslų buvo atrinkta 50 verslininkių. Pristatytos pirmajame tokio pobūdžio leidinyje, jos ne tik įrodė esančios vertos verslininkių vardo, bet ir pretenduoja į išskirtines nominacijas.

Moterys – net logistikos versle

Moterų verslumo projekte dalyvavo ir kaip geriausios pastarųjų metų naujo verslo pradininkės buvo atrinktos moterys, verslaujančios Alytuje, Birštone, Kaišiadoryse, Kaune, Klaipėdoje, Marijampolėje, Pasvalyje, Šiauliuose, Tauragėje, Utenoje, Vilniuje. 56 verslininkės savo jėgas išbandė ir maisto gamybos, ir grožio pramonės, ir interneto portalų, ir kitoje veikloje. Net 88 proc. jų verslą įkūrė savarankiškai. Imtis įgyvendinti savo idėją joms netrukdė nei jaunas, nei vyresnis amžius – jauniausiai projekte dalyvaujančiai startuolei vos 20, o vyriausiai per 50 metų.

Juk moteris gimdo vaikus, rūpinasi šeima, todėl mažiau laiko gali skirti kitai veiklai. Bet tai jau nebe taisyklė. Būtent šeimos sukūrimas bei vaikų atsiradimas dažniausiai ir paskatina imtis nuosavo verslo.

Ž. Baubonienė

Viena iš projekto dalyvių, Vilniuje personalo paieškos sistemos verslą „Sharecruit“ įkūrusi Asta Čepulytė mano, kad verslas – tai ne tik investicijos ar pelnas, o jo prasmė kur kas gilesnė: „Verslas – kaip gražus sodas, kuriam užauginti reikia nemažai pastangų ir laiko. Didžiausias džiaugsmas yra kurti vertę kitiems. Tai suteikia pilnatvę, savirealizaciją ir laisvę.“

Tuo tarpu, Tauragėje verslaujanti ir krovinių gabenimo įmonę „Norlaima“ įkūrusi Lijana Jutkuvienė apie savo verslą kalba įkvepiamai ir pabrėžia idėjos svarbą: „Subrandinkite verslo idėją ir siekite užsibrėžtų tikslų. Konkurencija – tai lyg prieskonis, verčiantis tobulintis savo srityje, ieškoti naujų idėjų ir sprendimų. Pasiekti tikslai – tai eliksyras savirealizacijai. Jei jums tai svarbu, neatidėliokite.“

Šeimos sukūrimas – paskata imtis verslo?

„BZN start“ įkūrėja ir vadovė Živilė Baubonienė žino, ką reiškia būnant moterimi, mama bei žmona įsispirti į verslininko batus ir nepaisant milžiniškos konkurencijos bei visuomenės požiūrio skintis kelią sėkmės link. Tad idėją išleisti žurnalo numerį apie bendrakeleives moteris tarp daugybės šalies startuolių Ž. Baubonienei padiktavo verslo pasaulio suvokimas: „Kad ir kaip būtų, dauguma viso pasaulio verslų įkūrėjų yra vyrai, todėl norėjosi išskirti moteris verslininkes, jų idėjas ir užsispyrimą jas įgyvendinti, neatsižvelgiant į jų amžių, gyvenimo situaciją ar aplinkybes, paskatinusias imtis nuosavo verslo. Juk moteris gimdo vaikus, rūpinasi šeima, todėl mažiau laiko gali skirti kitai veiklai. Bet tai jau nebe taisyklė. Būtent šeimos sukūrimas bei vaikų atsiradimas dažniausiai ir paskatina imtis nuosavo verslo.

Kai su komanda nusprendėme imtis šio projekto ir surinkti 50 inovatyviausių jaunų verslų, sukurtų moterų visoje Lietuvoje, teko gerokai atnaujinti pažintis visuose šalies kampeliuose, susisiekti su verslo asociacijomis ir kitomis institucijomis, savivaldybių atstovais, galinčiais rekomenduoti jaunus verslus, kuriuos sukūrė ir valdo būtent moterys. Ši patirtis buvo neįkainojama ir labai džiugi. Surastos moterys verslininkės labai džiaugėsi, kad šįkart dėmesys skiriamas būtent joms. O mes džiaugiamės, kad Lietuvoje tiek daug gražių idėjų. Tikrai turime kuo didžiuotis!“

Dalyvaudamos projekte verslininkės turi galimybę ne tik pristatyti savo idėjas būsimiems klientams, partneriams ar investuotojams, bet ir nugalėti verslo apdovanojimuose, kurie įvyks 2015 m. birželio 4 dieną. Už savo favorites balsus atiduoti galima svetainėje http://www.bznstart.lt/StartupsWomen.

Įgyvendinti projekto iniciatyvos „BZN start“ ėmėsi kartu su partneriais: „Swedbank“, AB, dantų pasta „Ecodenta“, prekybos ir pramogų centru „Ozas“, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA), Mykolo Romerio universitetu, naujienų portalu „Delfi“ ir „Žinių radiju“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.