Sukūrė pasaulyje dar nematytą technologiją
2017.01.23
Temos: Finansai, Technologijos.
Vilnietis Augustas Alešiūnas (28), įmonės „Ars Lab“ įkūrėjas ir valdybos narys, taip pat „Art21“ įkūrėjas, direktorius ir valdybos narys, šiuo metu dar gali pasigirti, kad kartu su kolegomis pirmieji pasaulyje sukūrė elektroninę nosį „Foodsniffer“.
Užtikrina šviežumą
Ko gero, daugeliui yra tekę susidurti su opia problema – apsinuodijimu pasenusiu ar netinkamomis sąlygomis laikytu maistu. Ypač dažnai tai gali nutikti kelionėse ar svečiose šalyse, todėl pašnekovas kartu su komanda nutarė, kad metas šią problemą išspręsti. Vos vienu elektroninės nosies prisilietimu galima nustatyti maisto kokybę, o vienas svarbiausių kūrėjų tikslų buvo elektroninės nosies prieinamumas kiekvienam namų ūkiui.
„Norėjome sukurti technologiją ir produktą, kuris būtų prieinamas kiekvienai šeimai ir namų ūkiui, o juo naudojantis būtų galima žinoti, ar maistas, kurį planuojama valgyti, yra saugus“, – atskleidžia pašnekovas.
Iki šiol pasaulyje nebuvo nė vieno analogiško produkto, todėl A. Alešiūnas pasakoja, kad viską teko kurti iš pagrindų. Tačiau tai verslininko neišgąsdino, nes iki „Foodsniffer“ turėta patirtis atnešė naudos.
„Iki tol turėjau ir turiu įmonę, kuriančią IT sprendimus žemės ūkio ir maisto sektoriams, tad techninė dalis neatrodė labai sudėtinga, svarbiausia buvo mokslas ir technologijos sukūrimas. Sunkiausia buvo bendradarbiauti su mokslininkais ir pritaikyti siūlomas mokslo technologijas verslui, nes dažniausiai tai, kas vieniems atrodo gerai, kitiems komercializuojant atrodo per brangu, per ilgai užtrunka arba neturi rinkos potencialo. O šiaip kiekvienas iššūkis teikė malonumo: nuo mokslo, sutelktinio finansavimo, gamybos modelio sukūrimo, tarptautinio verslo tinklo įkūrimo iki jo plėtros“, – prisimena A. Alešiūnas.
Parduoda užsienyje
„Lietuva yra labai maža, o ir tikslinės auditorijos yra tiek mažai, kad bet koks įėjimas į rinką būtų nuostolingas.“
A. Alešiūnas.
„Foodsniffer“, anot pašnekovo, pradėtas kurti dar 2012 m., tačiau realiai rinkoje pasirodė 2015 m. gegužę. Unikali technologija netruko sulaukti susidomėjimo ir bendradarbiavimo pasiūlymų. Tiesa, didžioji dalis jų atkeliavo iš užsienio, o pats A. Alešiūnas tvirtina, kad Lietuvos rinka būtų buvusi kiek per maža startui.
„Tai yra pasauliniu mastu nauja technologija, todėl jau po sutelktinio finansavimo kampanijos (ir iki dabar) kiekvieną dieną gauname daug užklausų, pasiūlymų atstovauti mums vienoje ar kitoje rinkoje bei bendradarbiauti. Mūsų rinka yra išsivysčiusios šalys, kurių piliečiai nori ir turi pinigų, kuriuos galėtų skirti sveikam maistui bei sveikatai, ir trokšta technologinių naujovių. Lietuva yra labai maža, o ir tikslinės auditorijos yra tiek mažai, kad bet koks įėjimas į rinką būtų nuostolingas“, – sako A. Alešiūnas.
Provokuoja pirkėjus
Į rinką „Foodsniffer“, galima sakyti, atėjo su trenksmu. Ko gero, daugeliui teko matyti ir girdėti aptarinėjamą kiek provokuojančią elektroninės nosies reklamą. Tokia strategija, anot pašnekovo, pasirinkta neatsitiktinai. Kartais provokacija tampa idealiausiu būdu atkreipti vangaus vartotojo dėmesį.
„Nuolatos su partneriais, reklamos agentūra, su kuria dirbame, ieškome būdų, kaip galima efektyviai ir kuo greičiau sudominti galimus pirkėjus. Standartinės reklamos ar reklaminės žinutės nebeveikia, nes jų yra tiesiog per daug ir žmonės jau tikrai renkasi, žiūrėti tai ar ne. Aš jau nekalbu apie sprendimo, ką ir už kiek pirkti, priėmimą. Provokacija yra vienas iš modelių, kaip sudominti galimus pirkėjus ir sukelti tam tikrą virusinį efektą“, – teigia A. Alešiūnas.
Pašnekovas atskleidžia ir tolesnius „Foodsniffer“ planus, kurie, regis, ambicingi ir atnešiantys perversmą kasdienio žmogaus buityje. „Mūsų artimiausi tikslai – panaudoti jau sukurtą technologiją, įdiegiant ją į buitinę techniką, telefonus, plėsti galimų užuosti kvapų spektrą ir taip didinti produkto naudojimo galimybes. Aišku, labai norėčiau, kad kiekvienoje šalyje bent kas dešimta šeima naudotųsi mūsų „Foodsniffer“, – ateities planais ir svajonėmis dalijasi verslininkas.
Linki pradėti
Paklaustas, kas labiausiai žavi plėtojant nuosavą verslą, pašnekovas nedvejodamas atsako, kad tai yra galimybė kurti.
„Man versle nuostabu tai, kad galima kurti tai, kas pačiam patinka. Tai, kad gali kurti įmonės strategiją, daryti tai, kas teikia malonumo, ir matyti, kad daromi darbai yra svarbūs visuomenei“, – pabrėžia A. Alešiūnas.
Visiems pradedantiesiems pašnekovas linki įgyvendinti savo svajones ir siekti, kad jos neliktų vien tik idėjomis. „Svarbiausia pradėti. Net ir geriausia idėja yra nieko verta, jeigu ir lieka idėja. O geros idėjos yra tos, kurios sugeba žmonių gyvenimą padaryti bent šiek tiek patogesnį. Visa kita – daug ir juodo darbo“, – įsitikinęs „Foodsniffer“ kūrėjas A. Alešiūnas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.