Skaitmeninė paslaugų ateitis. Telematika ir GPS technologijos

Verslas

2015.09.28

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Skaitmeninė paslaugų ateitis. Telematika ir GPS technologijos

„ERGO“ draudimo bendrovių Baltijos šalyse valdybos pirmininkas - dr. Kęstutis Bagdonavičius. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Šiuolaikinės technologijos gebėjimą taupyti laiką, greitinti ir efektyvinti procesus pavertė kasdienybe. Paslaugų sektorius keičiasi prisitaikydamas prie naujausių tendencijų. Apie tai, kokios inovacijos aktualiausios paslaugų sektoriui bei kas mūsų laukia jau visai greitai, kalbamės su „ERGO“ draudimo bendrovių Baltijos šalyse valdybos pirmininku dr. Kęstučiu Bagdonavičiumi.

Paslaugų sektorius skaitmenizuojamas

K. Bagdonavičius sako, kad bėgant metams jis tikrai pastebi, jog vartotojų elgesys ir poreikiai kinta. Kaip ir galima numanyti, daugiausia įtakos tam turi kompiuterizacija. „Matome, kad mūsų vartotojų elgesys tikrai keičiasi. Jie nori kuo patogiau įsigyti produktus ir paslaugas. Daugelis vartotojų šiandien jau puikiai skaitmenizavęsi. Todėl jie ir nori, naudodamiesi išmaniaisiais telefonais ir planšetiniais kompiuteriais, gauti patogius sprendimus. Nesvarbu, ar tai būtų pats įsigijimas, ar informacijos gavimas. Tai mus verčia ieškoti sprendimų, būti keliais žingsniais priekyje to, ko tikisi klientas. Tik taip galima patenkinti būsimus klientų poreikius“, – teigia pašnekovas.

„Inovacijos niekada neturi garantijų, bet inovacijos būtinos norint būti konkurencingiems“

Dr. K. Bagdonavičius

Žinoma, pokyčiai pateikia ir naujų iššūkių. „Inovacijos taip pat daro įtaką. Mes turime pateikti inovatyvių sprendimų, nes vartotojai patys ieško sprendimų grėsmėms, kurios prieš tam tikrą laiką dar tiesiog neegzistavo. Geras pavyzdys galėtų būtų dviračio draudimas, šią paslaugą pradėjome teikti tik šiemet. Tai, kas prieš kokius dvidešimt metų dar atrodė labai keistai, šiandien žmogui jau yra savaime suprantama paslauga“, – sako K. Bagdonavičius.

ERGO“ valdybos pirmininkas atkreipia dėmesį, kad vartotojas darosi vis labiau išsilavinęs, išprusęs. Edukacija, kurią žmonės gauna iš rinkos, turi būti tinkamai įvertinta. Be to, rinkoje juk egzistuoja ir konkurencija. Todėl įmonės veiklos sėkmė, pasak pašnekovo, tiesiogiai priklauso nuo to, ar patogūs ir konkurencingi bus siūlomi sprendimai.

Kas padės laimėti?

Paslaugas teikiančių įmonių uždavinys, K. Bagdonavičiaus įsitikinimu, yra ne tik padėti šiandien, bet ir numatyti, kur prireiks pagalbos rytoj. „Pavyzdžiui, šiandien atsiranda vis daugiau išmaniųjų namų. Anksčiau į namą įsilaužti buvo galima tik padirbus raktą, o dabar į išmaniuosius namus įeinama nuskaičius piršto antspaudą ar akies rainelę. Tokios informacijos nuskaitymas yra rizika, kurią klientas turi suvokti ir įvertinti. Ši rizika dar visai nauja, ją reikia pažinti, išanalizuoti ir rasti būdų, kaip suvaldyti. Čia ir ateina eilė mums rasti sprendimus“, – teigia jis.

Tik numačius kelis žingsnius į priekį, bus įmanoma išlaikyti lyderių pozicijas. „Manau, kad laimės tie, kurie geriausiai įžvelgs vartotojų elgsenos tendencijas ir gebės patenkinti jų lūkesčius pasitelkdami naujus, inovatyvius sprendimus. Svarbiausia turėtų būti vartotojų poreikių patenkinimas, siūlant skaitmenizuotus produktus. Tai leis ne tik sėkmingai konkuruoti dėl esamų, bet ir pritraukti daug naujų klientų. Vis svarbesnė taps duomenų analizė. Kuo daugiau mes žinosime apie savo vartotojus, tuo geresnių pasiūlymų jiems galėsime pateikti“, – sako „ERGO“ valdybos pirmininkas.

Visgi ir įmonės tikrai nėra aklos. Šiuolaikinės priemonės suteikia vieną svarbų pranašumą – galimybę kaip niekad gerai pažinti savo klientus. „Kiekvienas vartotojas nori turėti paprastą būdą gauti informaciją apie savo pasirinktas paslaugas. Tai labai svarbu. Dar vienas dalykas – telematika, sujungianti GPS technologijas ir integruotas telekomunikacijas. Šis metodas leidžia pagal žmogaus elgseną jam pasiūlyti patį geriausią sprendimą ir kainą. Telematiką mes jau sėkmingai išbandėme Latvijoje parduodami automobilių draudimą. Toks žmogaus elgsenos įvertinimas, manau, leis teikti daug tikslesnius pasiūlymus“, – tvirtai sako K. Bagdonavičius.

Inovacijos – tai būtina rizika

ERGO“ valdybos pirmininkas įsitikinęs, kad sparčiai daugėjant galimybių, o kartu ir rizikų, įmonės privalo imtis inovacijų. Taip, niekada nežinai, ar sprendimai pasiteisins, bet be jų tikrai nebūsi konkurencingas. „Inovacijos niekada neturi garantijų. Į inovacijas visada reikia investuoti ir tikėti. Kaip pamatuoti riziką? Čia ir yra verslininko sprendimas. Tačiau inovacijos neišvengiamos ir būtinos kiekvienam verslui. Galiu pateikti labai paprastų pavyzdžių. Kai kalbama apie informacines technologijas, dažniausiai minimos tokios bendrovės kaip „Microsoft“, „Apple“. Retai prisimenamos tikrai inovatyvios įmonės, dirbančios kažkur garaže. Tačiau „Apple“ juk irgi kažkada veikė garaže. Inovatyvi idėja nebūtinai atsiranda stiklinio pastato devynioliktame ar dvidešimt antrame aukšte. Inovatyvi idėja gali atsirasti ir mūsų departamente Šiauliuose, Klaipėdoje ar Panevėžyje. Ir būtent ji gali duoti impulsą įmonei dirbti inovatyviau. Inovatyvios idėjos šaltiniu gali būti ir vartotojo atsiliepimas. Kartoju: į inovacijas reikia investuoti ir jų ieškoti“, – tvirtina pašnekovas.

K. Bagdonavičius tiki ir tuo, kad lietuviai per artimiausius kelerius metus tikrai gali atrasti sprendimų, sulauksiančių sėkmės visame pasaulyje. „Esu tikras, kad lietuviai yra darbštūs ir verslūs žmonės. Neseniai buvome surengę idėjų generavimo procesą su „Nextury Ventures“ ir išgirdome tikrai unikalių idėjų. Pateiksiu dar vieną pavyzdį. Šiemet viešėjome Berlyno bendrosios darbovietės centre (HUB) ir įsitikinome, kad iš maždaug dešimties tūkstančių idėjų labai sėkmingai parduodama tik viena. Tai nėra paprasta. Tačiau galimybių yra ir reikia tikėjimo savimi. Man atrodo, kad Lietuvos startuoliams tikėjimo tikrai netrūksta. Kiekviena diena, kurią skiriate nuosekliam darbui, artina dieną, kai kažkas pavyks. Tuo aš tikiu“, – teigia dr. K. Bagdonavičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.