...

Pasakykite ar tai geras išradimas ir jis taps realybe

Verslas

2012.07.17

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , .

Pasakykite ar tai geras išradimas ir jis taps realybe

Benas Kaufmanas Asmeninio albumo nuotr.

Tikriausiai ne vienas mūsų vaikystėje svajojo sukurti arba kitaip tariant išrasti kažką tokio, kas pakeistų mūsų, artimųjų, o gal net ir viso pasaulio gyvenimą. Pavyzdžiui, nedidelį, bet gerai apgalvotą technologinį patobulinimą, kuris padidintų darbo efektyvumą ir leistų žmonėms turėti daugiau laisvo laiko. Gaila, bet dalis potencialiai puikių idėjų, matyt, taip ir neišvydo dienos šviesos. Ir ne todėl, kad jas pasiūlė vaikai, o todėl, kad jų praktiniam realizavimui patyrę išradėjai pritrūko pinigų bei žinių.

Ką gi, dabar tai neturėtų būti pats didžiausias rūpestis. Jei būsi pakankamai išradingas bei sumanus ir pasiūlysi žmonėms tai, ko jiems tikrai reikia (nors jie to galbūt dar nežino), tikėtina, jog greitai idėja virs realiais darbais. Geriausia dalis – būtent išradėjai ir patyrę inovacijų ekspertai nuspręs ar pasiūlytas išradimas yra vertas investavimo.

Tokį verslo modelį savo veikloje taiko Niujorke įkurta kompanija „Quirky“, kurią 2009 m. įsteigė Benas Kaufmanas, kuriam dabar 25-eri. Jo bendrovė suteikė išradėjams galimybę nesudėtingai pristatyti savo idėjas bei prototipus daugiau nei 230 tūkst. turinčiai „Quirky“ inovatorių bendruomenei. Ji komentuoja išradimus ir siūlo galimus jų patobulinimus, o vėliau gauna už tai atlygį.

Anksčiau galimybė pateikti savo išradimą vertinimui buvo prieinama už 99 JAV dolerius, tačiau dabar įkainis numažėjo ir siekia vos 10 JAV dolerių.

Už šį mokestį išradėjas gauna teisę pristatyti savo idėją „Quirky“ bendruomenei. Smagiausia dalis yra ta, kad pasiūlytam išradimui surinkus pakankamai didelį palaikymą, jis sulaukia kompanijos „Quirky“ dėmesio. Jei kompanijos produktų vystymo padalinys nusprendžia, kad inovacija yra verta investicijų, išradimas tampa masiniu gaminiu ir atsiduria „Quirky“ partnerių parduotuvių lentynose.

Kokia nauda iš to išradėjui? Jis gauna didžiąją išradimo generuojamo pelno dalį. Šiek tiek nubyra ir tiems, kurie bent kiek prisidėjo prie produkto tobulinimo. Nereikia būti didžiu matematiku, kad suprastum, jog tai itin geros sąlygos, juoba, kad nereikia rūpintis nei rinkodara, nei pardavimais – tik laukti rezultatų. O jei išradimas patiko daugeliui, tikėtina, kad greitu laiku jis sukraus jums turtus.

Pavyzdžiui, vienas išradėjas pasiūlė pagaminti elektros prailgintuvą su paslankiais elektros lizdais. Šiam išradimui patekus į prekybą, jo išradėjas Jake Zien per pirmą savaitę sulaukė 28 tūkst. JAV dolerių čekio. Turint galvoje tai, kad jis investavo vos 10 dolerių, kurie buvo skirti idėjos pristatymui „Quirky“ bendruomenei, pajamos atrodo įspūdingai.

Kompanijos „Quirky“ paslauga yra dar vienas pavyzdys, kaip galima išnaudoti išaugusią interneto skverbtį ir juo besinaudojančių žmonių masę arba kitaip tariant – grupinį veiksmą. Šiuo atveju jis pasitarnauja kaip rinkos tyrimas, kuris atsako investuotojui į daug klausimų ir palengvina sprendimo priėmimą.

Viziją, kaip turėtų atrodyti šiuolaikinis išradimų atrankos bei įgyvendinimo įrankis, Benas Kaufmanas regėjo dar prieš keletą metų, kai įkūrė bendrovę „Mophie“, kuri specializavosi įvairių aksesuarų kūrime „iPad“ grotuvams. 2005 m. įkurta bendrovė tapo ne tik „Quirky“ primtake, bet ir uždirbo Benui daug pinigų bei pripažinimą.

Anuomet, kai jis svajojo apie universalią platformą, kuri kompanijai padėtų rinkti idėjas bei įvertinus jas įgyvendinti, verslininkas žurnalo „Inc.“ buvo išrinktas vienu „kiečiausių“ jaunųjų JAV verslininkų. Tuomet Ben Kaufman buvo vos 20 m., o jo kompanija per pirmus veiklos metus jau buvo uždirbusi 1 mln. JAV dolerių.

Dabartinei Beno Kaufmano kompanijai sekasi ne ką prasčiau. „Quirky“ susilaukia vis didesnio žiniasklaidos ir pačių išradėjų dėmesio. Pats kompanijos įkūrėjas sako, kad „Quirky“ yra XXI a. „Proctor & Gamble“ ir šios platformos dėka jau labai greitai kiekvieno žmogaus pasaulyje išradimas turės galimybę atsidurti prekyboje.

Tokios B. Kaufmano prognozės turi realų pagrindą, mat jo sukurta platforma jau padėjo 210 išradimams pasiekti parduotuvių lentynas. O jų vis daugėja. Kol kas „Quirky“ bendradarbiauja su 188 mažmeninės prekybos bendrovėmis. Tikėtina, kad šis skaičius per artimiausius metus išaugs bent per pus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.