„Bored Panda“ kelias į pasaulinio populiarumo viršūnę
2020.12.22
Temos: Startuolis, Technologijos, Verslo pradžia.
Šiandien jau ne tik „Bored Panda“, bet ir „Bored Panda Art“, „Crafty Panda“, „Crafty Panda How“, „Lady Panda“, „Hungry Panda“ paskyros yra populiariausiose interneto platformose, o sekėjai skaičiuojami milijonais. Peržiūroms viršijus 2 mlrd., „Crafty Panda“ socialiniame tinkle „Facebook“ užima pirmąją vietą populiariausiųjų dešimtuke.
„Niekada net sapne nesvajojau tiek pasiekti. Tikėjau, kad internete galima užsidirbti sau algą, tačiau nemaniau, kad kažkada tai taps vienu didžiausių puslapių internete, kad sukursime vienus didžiausių „Facebook“ ir „YouTube“ videokanalus“, – teigia „Bored Panda“ vadovas ir įkūrėjas Tomas Banišauskas.
Lūžiai
Aplinkiniai kartais suabejodavo dėl idėjos sėkmės ar realizavimo galimybių, bet „Bored Panda“ ilgainiui plėtėsi, augo, o sunkus, kryptingas darbas leido pasiekti puikių rezultatų ir kelti vis aukštesnius tikslus.
„Juokingiausia, kad mus yra citavę kiti nemaži lietuviški leidiniai ir pristatę kaip JAV internetinį žurnalą“, – veiklos pradžią prisimena T. Banišauskas. Praėjus keletui metų nuo įkūrimo, atėjo laikas naujiems sprendimams.
„Pirmasis lūžis buvo 2014 m., kai supratau, kad reikia ne tik rašyti apie menininkus, bet ir jiems patiems suteikti platformą pasidalinti menu. Didžiausias iššūkis buvo surasti programuotojus, kurie paverstų mano idėją realybe. Programuotojai buvo ir yra baisiai brangūs, juos rasti nepaprastai sunku. Praėjo turbūt daugiau nei metai, kol galiausiai įkalbėjau savo buvusį bendraklasį Aurimą Steponavičių, dirbantį Anglijoje, suprogramuoti sistemą, kuri leistų kūrėjams patiems įkelti savo turinį į mūsų svetainę. Taip „Bored Panda“ tapo platforma. Šiuo metu kas savaitę menininkai ir kūrėjai įsikelia šimtus straipsnių. Visame pasaulyje esame išgarsinę daugybę kūrėjų, tarp jų lietuvius Tadą Černiauską, Andrių Burbą, Adą Vasiliauską ir kitus. Pats Aurimas galiausiai net grįžo iš emigracijos ir prisijungė prie projekto bei tapo mano verslo partneriu“, – pasakoja pašnekovas.
T. Banišausko teigimu, antrasis lūžis buvo videopadalinio atidarymas: „Idėja man kilo dalyvaujant „Facebook“ organizuotoje konferencijoje, kur konkurentai prasitarė, kad puikiai uždirba iš vaizdo įrašų ir net paklausė, ar mes to neplanuojame daryti. Taigi mes tai ir padarėme. Pradėjome nuo mažytės komandos, prie kurios formavimo prisidėjo net pats Tadas Vidmantas, o dabar tai išaugo į „Bored Panda Studios“, kurioje dabar dirba jau daugiau nei 200 žmonių. Jos vadovu tapo Rokas Jurkevičius, kuris pas mus savo karjerą pradėjo kaip videomontuotojas, bet netrukus pademonstravo išskirtinius talentus ir iniciatyvumą.“
Niekada nežinai
Siūlomos investuotojų paramos atsisakymas sulaukti sėkmės ir populiarumo nesutrukdė. Šiandien „Bored Panda“ jau patys investuoja į jaunųjų talentų projektus, suteikdami ne tik finansinę pagalbą, bet ir pasidalindami žiniomis, patirtimi bei patarimais. Kiek daugiau nei prieš dešimtmetį vienas veiklą pradėjęs T. Banišauskas dabar vadovauja maždaug 250 žmonių: „Daugiau nei 90 proc. turinio kuriama Lietuvoje, tačiau jau esame išsiplėtę į Baltarusiją, bandomės Graikiją. Kalbant apie proporcijas, beveik visi biure ar studijose dirbantys žmonės lietuviai, o visi laisvai samdomi darbuotojai – užsieniečiai.“
Kelias į populiarumo viršūnę nebuvo lengvas, bet didelių klaidų, anot pašnekovo, pavyko išvengti: „Vienas iš mūsų videoprojektų ilgą laiką nenešė pajamų. Vis norėjome sustabdyti, bet paskutinę minutę persigalvodavome arba būdavo daug kitų darbų ir neprieidavome prie to klausimo. Tačiau niekieno neliečiamas tas padalinys staiga pradėjo generuoti įspūdingas pajamas. Panaši istorija atsikartoja jau ne vieną kartą. Iš tikrųjų niekada nežinai, kas kada iššaus. Kartais didžiausia duobė gali būti prieš pat didžiausią pakilimą.“
9 iš 10 idėjų tenka atmesti
Dėl ribotų resursų įtraukiančiam ir įdomiam turiniui sukurti ypač svarbu kruopšti idėjų atranka. Anot T. Banišausko, patvirtinami tik patys geriausi variantai, o kiti atradimai atidedami ir gali būti panaudoti vėliau: „Kasdien turime peržvelgti šimtus naujienų, menininkų ir svetainių. Anksčiau tai dariau aš, bet šiuo metu ir straipsniams, ir vaizdo įrašų gamybai turime atskiras idėjų paieškos komandas. Esame susiprogramavę stiprius paieškos įrankius, kurie leidžia greitai ir efektyviai skenuoti visą internetą ir gyvai matyti atsirandančias karščiausias pasaulio naujienas. Tada viskas keliauja į gamybą, kur idėjos virsta kūnu: straipsnių rašymas, paveiksliukų redagavimas, filmavimai, videomontažas. Paskutinis žingsnis turinio optimizavimas – patikrinama, kuri versija geriausia, kurį paveiksliuką ar pavadinimą labiausiai spaudžia.“
Mažiau yra daugiau
„Bored Panda“ – lietuviškas projektas, būtent tuo daugelis stebisi ar negali patikėti. „Tikrai nėra kažkas užsienyje už mus protingesni. Bent jau mūsų atveju viskas labai nesunkiai padaroma iš Lietuvos, o trūkstamų darbuotojų visada galima pasamdyti ir per atstumą. Žinoma, mes jaučiame, kad mus kartais laiko antrarūšiais. Mūsų partneriai yra prasitarę, kad pamatę, jog turinys yra iš Lietuvos, mus prilygina Rusijai ir iškart apie mus galvoja blogai. Tačiau, kai parodėme, ką mes čia esame sukūrę, kokio dydžio videostudijas turime, jiems teko pripažinti, kad net JAV daugelis įmonių nepasiekia tokio lygio ir nepelnytai nurašo mus“, – teigia T. Banišauskas.
Dar 2017 m. „Bored Panda“, publikuodami mažiau turinio, ne tik sulaukė daugiau dėmesio nei tokie žiniasklaidos gigantai kaip BBC ar CNN, bet ir buvo juos aplenkę. „Tai nulėmė du dalykai – geras turinys ir gera turinio sklaidos strategija. Mūsų kiekvienas straipsnis yra maksimaliai optimizuotas socialinei medijai. Atliekame šimtus testų, kad pasiektume geriausius paspaudimų rezultatus. Kai pradėjome dirbti su tokiomis įžymybėmis kaip 50 Cent, Akon, George’u Takei bei kitais dideliais puslapiais, mūsų svetainės lankomumas šovė į visų laikų aukštumas ir pasiekėme #1 visame „Facebook“. Dabar, praėjus trejiems metams, 2020 m. mes vėl tapome #1 „Facebook“ puslapis, tik šį kartą su videoturiniu. Mūsu projektas „Crafty Panda“, kuriantis „pasidaryk pats“ videoturinį, aplenkė tokius grandus kaip „Buzzfeed Tasty“, „LADbible“ ir „5- Minute Crafts“. Tačiau tai tik pradinė stotelė – jau pradėjome investuoti į kitas sritis ir auditorijas. Mūsų tikslas – kad kitais metais tarp populiariausių būtų jau ne vienas, o keletas mūsų kanalų“, – atskleidžia T. Banišauskas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.