„Supercell“ sėkmės paslaptis
2013.12.05
Temos: Startuolis, Vadyba, Verslo pradžia.
Šiemetėje konferencijoje SLUSH viena didžiausių žvaigždžių neabejotinai buvo vietos kompanija „Supercell“. Šio suomių mobiliųjų žaidimų gamintojo logotipų buvo pilna visur. Apie kompaniją kalbėta vos ne kaip apie naująją „Rovio“, o jos vadovą Ilkką Paananeną ant scenos šnekino Niklas Zennstromas. Toks dėmesys yra visiškai suprantamas, juk „Supercell“ (o tiksliau 51 % jos akcijų) šiemet buvo nupirktos dviejų Japonijos kompanijų net už pusantro milijardo JAV dolerių, o žurnalas „Forbes“ kompaniją pavadino bene greičiausiai augančiu visų laikų „startupu“. Taigi kokios yra „Supercell“ sėkmės paslaptys? Ką apie verslą ir savo kompanijos ateitį mano jos vadovas I. Paananenas?
Nuo pat pradžių – globali kompanija
I. Paananenas teigia, kad nuo pat pradžių „Supercell“ komanda turėjo ambicijų tapti globalia kompanija. Pasak jo, šiuolaikiniame pasaulyje tai nėra nepagrįsta ambicija. Juk internetas iš esmės ištrynė geografines valstybių sienas ir iš Suomijos gali koncentruotis į kokią nori rinką.
„Supercell“ atveju tai buvo Japonija. Būtent ši Tolimųjų Rytų šalis pasirodė patraukliausia ir patogiausia. O priežastys – kelios.
Visų pirma techninis išsivystymas. Išmaniaisiais telefonais čia naudojasi ir jaunas, ir senas, kompiuterinius ir mobiliuosius žaidimus taip pat žaidžia beveik kiekvienas. Be to, rinka yra pakankamai didelė, nes Japonija turi 127 milijonus gyventojų. Taigi „Supercell“ pasirinko protingą taktiką: startuoti ir įsitvirtinti Japonijoje, rasti čia investuotojų, sukaupti patirties, o tada augti globaliai. Regis, kol kas šis planas puikiai veikia.
Dirba mažomis komandomis
„Supercell“ vadovas pastebi, kad, ko gero, pats produktyviausias kompanijos gyvavimo laikas yra „startupo“ fazė, kai formuojamos vertybės, sukuriamas pirmasis sėkmingas produktas. Tuo pat metu tai laikas, kai ypač glaudžiai dirbama su kolegomis, nes dar nėra didžiulio biuro, kabinetų, padalinių… Viskas vietoje, daug bendravimo.
Pasak I. Paananeno, „Supercell“ labai norėjosi išsaugoti „startupui“ būdingą darbo kultūrą ir greitį, koncentruotis į veikimą čia ir dabar. Štai kodėl „Supercell“ dirbama mažose autonomiškose grupelėse. Šių mažų komandų kasdien netikrina „pagrindinis viršininkas“ – joms tiesiog iškelti uždaviniai, o jų įgyvendinimo procesas yra visiškai laisvas.
I. Paananenas džiaugėsi, kad japonų kompanijos „SoftBank“ ir „GungHo“, investavusios į „Supercell“ didelius pinigus, nebando jos griežtai kontroliuoti. Nors investuotojai padeda patarimais, nori teigiamų rezultatų, bet suteikia pakankamai laisvės.
Svarbiausia išlaikyti atitinkamą kokybės lygį
Šiandien „Supercell“ labiausiai žinoma dėl žaidimų „Clash of Clans“ ir „Hay Day“. Pajamos iš jų kasdien siekia beveik pustrečio milijono. Regis, sėkmė didžiulė, tad kodėl ja nesinaudojama dar labiau? Juk du žaidimai tokiai kompanijai yra kuklus skaičius.
I. Paananenas teigia, kad kompanija sąmoningai neskuba pristatyti naujų produktų. „Supercell“ kuriama kaip ilgametė įmonė, todėl nesinori gadinti savo vardo menkesnės kokybės žaidimais, kurie iš pradžių gal ir atneštų pelno, bet ilgalaikėje perspektyvoje tik pridarytų žalos.
Pasak kompanijos vadovo, „Supercell“ nori būti kompanija, kurioje gera dirbti ir kurios žaidimus smagu žaisti kiekvienam. I. Paananeną ir visą jo komandą labai įkvepia „Nintendo“ sėkmė. Jie sukūrė ilgus metus veikiančią, lengvai atpažįstamą kompaniją, bet padarė tai ne skubėdami, o kantriai kurdami personažus ir žaidimus, kuriuos dabar atpažįsta ir mėgsta milijonai žmonių visame pasaulyje. Kaip žinoma, tokie rezultatai pasiekiami ne per metus ar dvejus, tam reikia gerokai daugiau laiko ir darbo. Jo įdėti „Supercell“ pasirengusi labai daug. Kelias gali būti ilgas, bet I. Pannanenas teigia, kad tiek jis, tiek komandos nariai yra pasirengę juo kantriai žengti.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.