...

Startuolis JAV rinkoje: pritrauktos investicijos ir unikalus turinys

Verslas

2021.02.04

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Startuolis JAV rinkoje: pritrauktos investicijos ir unikalus turinys

T. Deksnys ir D. Smailys asmeninio albumo nuotr.

Tado Deksnio ir Donato Smailio plėtojamas startuolis „Billo.app“ per praėjusius metus pritraukė beveik 1 mln. eurų ir toliau sėkmingai planuoja JAV rinkos užkariavimą.

„Billo.app“ – bendruomenės rinkodaros startuolis. Čia prekių ženklai skelbia įvairias užduotis, susijusias su turinio kūrimu, o platformoje esanti bendruomenė už jų atlikimą gauna atlygį. Kaip sako patys startuolio kūrėjai, jų programėlė sujungia taškus tarp įmonių ir jų tikslinės auditorijos. 

„Platforma leidžia prekių ženklams dirbti su realiais naudotojais ir taip auginti autentiškų įvaizdžio advokatų bendruomenę, klientų lojalumą ar dar tik kuriamo produkto kokybę. Tai, kad prekių ženklai atsigręžia į autentiškumą ir įtraukia savo esamus naudotojus, ypač aktualu dabar, kai rinkodaros rinkoje jaučiamas nuomonės formuotojų rinkodaros (angl. influencer marketing) nuosmukis ir kyla autentiško turinio poreikis“, – idėją pristato „Billo.app“ vadovas T. Deksnys.

Programėlėje jau užsiregistravę per 3 tūkst. vaizdo turinio kūrėjų. Ši platforma veikia kaip alternatyva kūrybinėms agentūroms. 

„Klientai mus renkasi kaip greičiausią ir patogiausią būdą nuolatos gauti šviežio vaizdo turinio savo produktų reklamai. Svarbu paminėti, kad šis efektyvus būdas leidžia sumažinti videoreklamos gamybos išlaidas iki 10 kartų“, – sako T. Deksnys.

Rinka JAV, tačiau darbuotojai Lietuvoje

Kol kas antrus metus skaičiuojanti verslo idėja plėtojama tik JAV rinkoje. Pritrauktos investicijos, tikėtina, palengvins stipresnį produkto įvedimą į šią rinką.

„Esame technologijų kompanija, tad toliau fokusuojamės į platformos ir įrankių kūrimą, kuris leistų efektyviai valdyti didelį vaizdo turinio užsakymų srautą. Nors aptarnaujame daugiau kaip 1 tūkst. e. prekybos verslų, „Billo.app“ yra dar gana naujas prekių ženklas JAV rinkoje, tad planuojame investuoti ir į prekių ženklo žinomumą, rengti tiesiogines konferencijas apie videoreklamas“, – pasakoja pašnekovas.

Nors visas darbas sutelktas JAV, iki šiol komandoje darbavosi išskirtinai lietuviai. T. Deksnio teigimu, specialistų mūsų šalyje netrūksta, dažniau susiduriama su laiko skirtumų problema: „Iki šiol nesusidūrėme su specialistų radimo problema Lietuvoje, tad natūraliai nebuvo poreikio dairytis svetur, tačiau jau šiuo metu jaučiame poreikį tam tikroms pozicijoms ir JAV rinkoje, nes tai mūsų vienintelė rinka, turime aptarnauti klientus 24/7, vadinasi, reikia dirbti jų laiko zonoje.“ 

Vis dėlto savo pasirinkimu veikti JAV rinkoje startuolio kūrėjai neabejoja: „Džiaugiamės jėgas nukreipę į JAV rinką ir išgryninę savo siūlomas paslaugas. Gerėjantys įmonės rezultatai rodo, kad einame teisingu keliu – reklamos rinkoje visame pasaulyje auga autentiško vaizdo turinio poreikis, tad e. prekybos verslai supranta, kad įtraukiančios videoreklamos padeda kurti stipresnį, organiškesnį ryšį su auditorija, labiau skatina pardavimus. Per 2020 m. antrąjį pusmetį „Billo.app“ pajamos išaugo 10 kartų, kas mėnesį sulaukiame daugiau nei 400 naujų klientų, kuriems mūsų vaizdo įrašų kūrėjai jau sukūrė daugiau nei 7 tūkst. videoreklamų. Esame tikri, kad tai geriausias mūsų darbo įvertinimas.“

Teorija ne visada veikia praktikoje

Paklaustas apie investicijų pritraukimą, T. Deksnys atskleidžia, kad niuansai, kurie dažnai apibrėžiami teorijoje ir mokymuose, ne visada lengvai įgyvendinami realybėje.

„Sudėtingiausia mums buvo daug kartų pasakyti „ne“. Prieš susitelkdami į JAV rinką ir klientus, kurie užsiima e. prekyba, mes veikėme keliose rinkose ir aptarnavome įvairaus segmento kompanijas. Dėmesio sutelkimas – daug kartų girdėtas dalykas, bet realybėje reikia disciplinos ir gerai įvertinti galimybes. Pamoka ateičiai – planuoti plėtrą tik tapus rinkos lyderiu viename segmente ar rinkoje“, – įsitikinęs verslininkas. 

Dėl to iš savo patirties T. Deksnys ir kitiems startuoliams, dar tik pradedantiems savo kelią, linki sutelkti dėmesį į vieną sritį: „Fokusuokitės į vieną galimybę, tačiau nuolatos testuokite viską, kas yra tos galimybės ribose“, – sako jis.

Laiku ir vietoje

Kalbant apie praėjusiais metais pritrauktas investicijas, svarbu atkreipti dėmesį, kad į startuolį investavo gerai rinkoje žinomi fondai. Pavasarį pirmajame investicijų raunde (angl. pre-seed) įmonė gavo beveik 500 tūkst. eurų investiciją, vėliau, baigiantis 2020 m., iš rizikos kapitalo fondų „Open Circle Capital“, „70Ventures“ ir SOSV buvo pritraukta dar 435 tūkst. eurų. Į startuolį investavusių fondų atstovai pabrėžia „Billo.app“ komandos kompetenciją bei inovatyvų produktą.

„Esame vartotojų kūrybiškumo revoliucijos liudininkai: ir kūrėjų ekonomika, ir e. prekyba pandemijos metu augo eksponentiškai. „Billo.app“ atsirado pačiu laiku, kai verslai vis labiau ieško autentiško turinio. Todėl matome dideles „Billo.app“ galimybes revoliucionuoti videoreklamos industriją ir tikime, kad po investicijos kompanija toliau plėsis JAV rinkoje“, – sako SOSV akceleratoriaus partneris Williamas Bao Beanas.

„Open Circle Capital“ partneris Rokas Tamošiūnas teigia, kad investuoti nuspręsta dėl tikėjimo komandos galimybėmis ir akivaizdžiai matomo judėjimo pirmyn: „Mums patinka šio startuolio verslo tikslų įgyvendinimo vizija. Matome sparčią įmonės plėtrą ir didelį potencialą iš esmės pakeisti egzistuojančias rinkodaros taisykles. Tikime „Billo.app“ komandos kompetencija ir galimybėmis kurti inovatyvius, konkurencingus sprendimus.“

Ekspertai

Donatas Smailys

Donatas Smailys

Partneris, verslo plėtros vadovas / Unboxed.Network

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.