Įgyvendina idėją, kuri praplės turizmo sektorių

Verslas

2020.11.04

Autorius: Julija Kuliešiūtė

Temos: , .

Įgyvendina idėją, kuri praplės turizmo sektorių

Algirdas Šimoliūnas su žmona Ieva V. Ruzgaitės nuotr.//

Kol gyvename vieną gyvenimą, privalu išnaudoti visus savo gebėjimus, o svajones paversti realybe. Daug metų mažais namukais domėjęsis Algirdas Šimoliūnas (34) rugsėjį pristatė išgrynintą turizmo idėją – „SoulWood LT“. Startavęs su pirčių nuomos bei pardavimo paslaugomis, įkūrėjas mato didelį potencialą. Būsimi namukai turėtų ne tik pakeisti dabartinius kemperius, bet ir suteikti naujų galimybių kitiems verslininkams bei pagyvinti turizmo sektorių.

Garsina mažąją aviaciją

Vilnietis A. Šimoliūnas yra atsakingas ne už vieno projekto koordinavimą. Vienas jų – netradicinis vyro pomėgis – sklandymas. Per daugiau nei 15 metų projektų vadovui teko galimybė sklandyti ne tik Lietuvos dangumi. Pašnekovas pasakoja, kad jaučia pareigą garsinti mažąją aviaciją: „Darome tolimuosius skrydžius, kad žmonėms būtų įdomu stebėti, kiltų klausimų. Mes puikiai suprantame, kad be viešųjų ryšių aviacijos patrauklumo neįmanoma padaryti. Norėtųsi, kad daugiau žmonių sužinotų apie šią veiklą ir suprastų, kad tai nėra taip sudėtinga.“ A. Šimoliūnas pastebi, kad be komunikacijos užsiimančiųjų mažąja aviacija skaičius labai stipriai sumažėja. Šią veiklą pilotas garsina savu projektu „Laikas kilt“, organizuoja čempionatus.

Patirtis ir tradicijos

Būtent ilgų sklandymo varžybų metu vyrui tekdavo nakvoti kemperiuose. Kai temperatūra lauke nukrisdavo, pasitikdavo šaltos naktys. A. Šimoliūno patirtis ir ilgametis potraukis mažiems namukams yra pirmosios „SoulWood LT“ atsiradimo priežastys: „Visa idėja paremta patirtimi. Kai varžybų metu po dvi savaites praleidi kemperiuose, turi pakankamai laiko suprasti, kokie privalumai ir minusai.“

Pašnekovo teigimu, veiklos pradžiai buvo reikalingas pereinamasis produktas, kuris padėtų įgyti patirties ir įsitvirtinti projektui. Ne paslaptis ir tai, kad lietuviai puoselėja ilgametes pirčių tradicijas. Šiandien kiekvienas norintis pasikaitinti gali užsisakyti mobilią pirtį į savo kiemą. Toks sprendimas padeda išvengti didelių įsirengimo išlaidų. Nors šiuo metu „SoulWood LT“ nuomoja ir parduoda tik pirtis, artimiausiu metu bus galima įsigyti ir mažų namukų.

Nauja idėja verslininkams

Daug metų A. Šimoliūnas domėjosi mažais namukais, kurie populiarūs Skandinavijos šalyse bei šaltuose kraštuose. Tokie nedideli, bet unikalūs statiniai yra gaminami iš medienos ir apšiltinami. Jie išsiskiria jaukumu, šiluma ir, žinoma, mobilumu. Tai išeitis ne tik aktyvia veikla užsiimantiems asmenims, bet ir svajojantiems įsitvirtinti turizmo rinkoje. Idėjos įkūrėjas tiki, kad namukai bus patrauklūs ir tarp verslininkų: „Aš matau, kad pačius namukus galima ir pernuomoti per trumpalaikės turizmo nuomos platformas. Manau, kad jie turės patrauklumą rinkoje. Pavyzdžiui, į kemperį ar palapinę nelabai pritrauksi turistų. O štai miesto žmogus, išsinuomojęs tokį namuką, galės pasidžiaugti gamta norimoje vietoje ir kokybiškai pailsėti“, – teigia pašnekovas.

Dizainą sugalvojo pats

Šiuo metu A. Šimoliūnas vysto idėją kartu su žmona Ieva ir medžio dirbinių meistru. Kaip pasakoja įkūrėjas, „SoulWood LT“ savo virtuozą, profesionaliai dirbantį su medžio dirbiniais, surado visiškai atsitiktinai. Vyrai jau buvo kolegos ir po pokalbio tapo aišku, kad tai dvi kūrybingos sielos, žiūrinčios viena kryptimi. „Vertinau meistrą pagal darbus, pagal požiūrį į darbą. Šis žmogus į kiekvieną užduotį pasižiūri per savo, kaip specialisto, prizmę ir neįmanoma padaro įmanoma“, – pasakoja pašnekovas.

Vyras atskleidžia, kad pirties dizainą sugalvojo pats, pasitardamas su žmona ir meistru. Anksčiau verslininkui buvo tekę susidurti su interjero kūrimu įsirengiant savus namus. Jis neslepia, kad kūrimo procesas vyko visiškai natūraliai: „Tokio kaip namo niekada nekūriau. Viskas išėjo savaime, savo nuožiūra renkantis tai, kas gražu, kokybiška, o tada tiesiog bandėme, konstravome. Taip, statybinių žinių trūko, bet tokiu atveju konsultuodavausi su savo meistru. Džiaugiuosi, kad jokių didelių sunkumų nebuvo ir visas reikalingas medžiagas puikiausiai radome Lietuvoje.“

Svarbu realistiškumas

A. Šimoliūno sukaupta patirtis byloja, kad ant popieriaus visada viskas atrodo gražiau. Visgi ne vieną projektą valdantis specialistas pataria pasirengti verslo planą. Anot jo, jaunam verslui labai svarbūs subalansuoti pinigų srautai ir nuoseklus realizavimas. Verslininkas neslepia, kad turėjo palankias galimybes pradėti norimą veiklą. Paklaustas, ar priešingu atveju būtų rizikavęs ir ėmęs paskolą, jis pripažįsta – realiai išsikelti lūkesčius ir žinoti, kas bus, yra sudėtinga: „Manau, kad verta rizikuoti ir pradėti pasiimant paskolą, jei pasiskaičiuoji, ar būsi pajėgus grąžinti per tam tikrą laikotarpį. Žinoma, sudėtinga pasiskaičiuoti, kai nežinai, kaip ten iš tikrųjų bus. Visgi manau, pradėti verta, nes vis tiek mokomės iš klaidų, o įgytos žinios gali prilygti universiteto baigimui. Nesvarbu, koks tai verslas ar kokios žinios, daugiau ar mažiau vis tiek kažką išmoksti.“ 

A. Šimoliūno patarimai augančiam verslui

  1. Turėkite realius lūkesčius – įsivertinkite ir pasiruoškite verslo planą.
  2. Labai svarbu suburti gerą bent trijų žmonių komandą, kurią sietų bendras palaikymas, kryptingumas.
  3. Nebijokite daryti – nebijokite suklysti. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.