Ieškojo dovanos merginai – rado verslo idėją

Verslas

2015.12.02

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Ieškojo dovanos merginai – rado verslo idėją

„Luxo.lt“ įkūrėjas - Deimantas Lašas. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Nors, atrodytų, juvelyrikos ir aksesuarų rinka jau gerokai perpildyta, tačiau „Luxo.lt“ kūrėjas rado nišą, kurioje pradėjo verslauti.

Iš Biržų kilęs abiturientas Deimantas Lašas (18) verslu domėjosi jau ilgai, tačiau pats verslo kūrimu nusprendė užsiimti beveik prieš metus. Tuo metu jis įtemptai ieškojo dovanos savo merginai – laikrodžio „Daniel Wellington“. Supratęs, kad tokios paieškos trunka ilgai, o rasti pardavėją nėra lengva, vaikinas nusprendė laikrodžių verslo imtis pats.

Pradžia buvo sudėtinga

Individualią veiklą užregistravęs jaunuolis sulaukė stipraus šeimos palaikymo, o artimiausi žmonės tapo pirmaisiais klientais. Nors pašnekovas teigia, kad šiam verslui nereikėjo daug investicijų, pripažįsta, kad pirmieji pokalbiai su garsių prekių ženklų tiekėjais buvo sudėtingi. „Sunkiausia buvo įkalbėti pirmuosius tiekėjus ir gauti prekes. Antras sunkumas – pritraukti klientus, tačiau, kai viskas pasiseka, pajunti azartą ir dirbi toliau. Kartais pagalvoju, kad jei pati pradžia būtų buvusi sunkesnė, gal būčiau labiau užsigrūdinęs“, – pasakoja pašnekovas.

„Kartais ši mintis atrodo juokinga, tačiau kai kurie laikrodžiai pas mus kainuoja kaip plazminis televizorius ir, jei žmogus tuo metu neturi visos sumos, jis gali mokėti dalimis. Klientams tai patinka“

D. Lašas

Jaunuoliui, niekada neturėjusiam verslo patirties ir teorinių žinių, viskas buvo nauja, neįprasta, neišbandyta, todėl daugeliu aspektų teko pasikliauti savo nuojauta. Laimei, jauną verslą lydėjo naujokų sėkmė ir per trumpą laikotarpį sprendimai pasiteisino su kaupu. D. Lašas pripažįsta, kad verslas ir pirmosios investicijos jau atsipirko. „Investuojamų lėšų grįžimą pajutau labai greitai. Manau todėl, kad platinama firma „Daniel Wellington“ buvo gerai žinoma ir ypač populiari tuo metu. O gal tai tiesiog sėkmė“, – svarsto pašnekovas.

Tiesa, dar ir dabar, norėdami bendradarbiauti su tam tikrais prekių ženklais, praėjus beveik metams, „Luxo.lt“ kartais susiduriame su problemomis. „Su jais reikia daug kalbėtis ir daug įrodyti. Dažniausiai nori, kad viskas būtų perkama dideliais kiekiais, tačiau kartais tu tiesiog negali to padaryti. Per brangu, per didelė rizika, kad niekas nepirks. Versle reikia rizikuoti, tačiau viską reikia apskaičiuoti ir nuspręsti, ar verta“, – pasakoja D. Lašas.

Klientą paperka artumu

Visa reklama, kuria naudojasi „Luxo.lt“, pasiekia potencialius klientus per socialinį tinklą „Facebook“. Kol kas, anot pašnekovo, taip efektyviausia sulaukti susidomėjimo. Dažnai vykdomi įvairūs konkursai norint laimėti laikrodį, apyrankę ar apsipirkimo kuponą.

Kiekviena prekė gali būti pristatyta klientui asmeniškai. Taip pasiekiamas didžiausias įmanomas artumas ir kuriamas lojalumas „Luxo.lt“ prekėms. „Kurjeris niekada neparodys prekės, jos neapibūdins, tačiau mes galime. Kai susitinki su klientu, gali papasakoti jam visą informaciją apie prekę, parodyti, patarti“, – teigia pašnekovas.

Kiekviena prekė pakuojama pagal kliento poreikius. Tai savotiškas konkurencinis įmonės pranašumas, nes pirkėjas gali pasirinkti originalią prekių ženklo pakuotę su visa pridėtine atributika arba šventinę pakuotę, kurią „Luxo.lt“ sukuria pagal norimą spalvą, progą ir gavėją. Prekė paruošiama taip, kad perkančiam asmeniui nebereikėtų galvoti, tik imti prekę ir ją padovanoti.

D. Lašas, kurdamas savo verslą, į jį pažvelgė iš paprasto vartotojo perspektyvos. Supratęs, kad laikrodžiai gana brangūs, vaikinas pasiūlė juos įsigyti išsimokėtinai. „Kiek domėjausi, mes esame vieninteliai pasiūlę šią paslaugą. Kartais ši mintis atrodo juokinga, tačiau kai kurie laikrodžiai pas mus kainuoja kaip plazminis televizorius ir, jei žmogus tuo metu neturi visos sumos, jis gali mokėti dalimis. Klientams tai patinka“, – novatorišku sprendimu dalijasi pašnekovas. Dažniausiai išsimokėjimas trunka apie keturis mėnesius, tačiau kiekvienam klientui taikomi individualūs sprendimai. Vienintelis konkrečiai nustatytas mokestis – 40 eurų avansas.

Tenka atiduoti visą save

Pradėjęs savo verslą D. Lašas suprato, kad teks atiduoti daug savo laiko. Kol kas „Luxo.lt“ prižiūri ir plėtoja vienas pats, tačiau neslepia, kad ateityje norėtų įdarbinti ir keletą savo šeimos narių ar draugų. „Jeigu ir galvosiu apie tolesnę plėtrą, tai tik su giminėmis ir artimais žmonėmis, nes labiausiai jais pasitikiu. Versle, manau, svarbiausia pasitikėjimas“, – teigia D. Lašas.

„Luxo.lt“ atima visą jaunuolio laiką po pamokų. „Grįžęs iš mokyklos miegoti nueinu vėlokai. Klientams reikia atsakyti visada, turi būti pasiekiamas. Jeigu esi tam nepasiruošęs, geriau net nepradėti“, – pasakoja D. Lašas.

Artimiausi pašnekovo planai – verslo plėtra. Vienas iš tikslų baigus mokyklą studijuoti verslą ar vadybą, o tuomet atsiras galimybė atidaryti savo parduotuvę sostinėje. „Vilnius man patraukliausias miestas, todėl artimiausias tikslas išeiti iš interneto zonos ir įkurti ten parduotuvę“, – prasitaria pašnekovas. Taip pat „Luxo.lt“ įkūrėjas siekia į savo verslą įtraukti dar daugiau garsių prekių ženklų, nes tik nuolatinė plėtra gali užtikrinti verslo sėkmę.

Pradedantiesiems linki drąsos

„Siūlau niekada nebijoti klausti. Reikia siekti, norėti, netingėti, nesakyti „rytoj“, nes jeigu rytoj, vadinasi, niekada. Kai tiki savo idėja ir turi svajonę – ją visada pasieksi. Man pačiam teko susidurti su daugybe neigiamų atsakymų, todėl toks mano požiūris. Reikia eiti pirmyn, nes manau, kai išsiplėsime, tie, kurie sakė „ne“, tuomet sakys „taip“ ir patys prašysis su mumis dirbti“, – tikina D. Lašas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.