...

Idėja, kuri virto verslu ir noru uždirbti pirmąjį milijoną

Verslas

2012.10.12

Autorius: Birutė Velykienė

Temos: , , .

Idėja, kuri virto verslu ir noru uždirbti pirmąjį milijoną

Idėjos išradėjai Asmeninio albumo nuotr.

Ne kartą esame girdėję, kad norint sukurti verslą reikia daug ir sunkiai dirbti, atsisakyti miego, pramogų bei asmeninio gyvenimo. Ar privalome tuo tikėti? Juk yra ir kitų tiesų, pasiekusių mus iš senovės. Jos teigia, kad žmogui skirtas ilgas ir laimingas gyvenimas, jei tik ras savo pašaukimą. Šią išmintį bandome aptarti su jaunuoju verslininku Artūru Šlajumi (25 m.), vos liepos mėnesį įsteigtos įmonės vadovu.

Idėja ir komanda

„Idėjos atsiradimo priežastis standartinė – visi žaidimai, kuriuos mėgome žaisti, turėjo trūkumų. Taigi galėjome rinktis: toliau niurzgėti dėl žaidimų netobulumo ir juos žaisti, liautis žaisti, nes gerų žaidimų nėra, arba susikurti tobulą žaidimą, be to, visiškai lietuvišką“, 2009 m. vykusias diskusijas su draugu Sigitu prisimena Artūras.

Galima tik pasidžiaugti, kad jaunatviškas entuziazmas ir maksimalizmas leido priimti avantiūristišką sprendimą – kurti naują strateginį naršyklinį žaidimą. Rimtas darbas prasidėjo 2010-ųjų sausį. Artūras tuo metu studijavo Kauno technologijos universiteto (KTU) Informatikos fakultete, Sigitas buvo baigęs Lietuvos kūno kultūros akademiją. Vaikinų norai buvo dar stipresni, nes atkalbinėtojų jų kelyje nepasitaikė. Atvirkščiai. Šalia atsirasdavo reikalingių žmonių ir pagalbos.

Pirmasis jų idėją pripažino web technologijų dėstytojas Tomas Blažauskas. Jis ir pakvietė komandą įsikurti KTU Programų sistemų inžinerijos katedroje. Čia Artūro ir Sigito idėja pradėjo materializuotis. Komandą papildė Mykolas ir Jonas, dar du KTU Informatikos fakulteto studentai. Artūras įniko į žaidimo serverio programavimą, Sigitas kuravo žaidimo eigą, o Mykolas su Jonu užsiėmė žaidimo klientų programavimo sritimi.

Darbai smagiai pajudėjo… ir užstrigo, nes pritrūko žaidimo grafikos kūrimo pajėgų. Naujų komandos narių paieška vyko per „Facebook“, žaidimų gerbėjų svetaines, universitetų skelbimo lentas, studentų atstovybes. Artūras net KTU studentų miestelio medžius nukabinėjo skelbimais.

Pagal tokį skelbimą į komandą įsiliejo būsimas KTU architektas Valdas. Entuziastų būrį papildė žaidimų kūrimo gerbėjas Tomas, tuo metu Vilniaus technikos kolegijoje studijavęs transporto inžineriją. Ėmusis naujos veiklos Tomui labai pravertė įgūdžiai, įgyti Švenčionėlių dailės mokykloje.

Septintasis komandos narys, anot pašnekovo, yra nepastoviausia pozicija. Interneto puslapį kūrė Deivydas, jį pakeitė Mindaugas, o šiuo metu dirba Henrikas. Komanda buvo įvairiapusiškų žinių ir turinti profesinės patirties, tačiau vieningai entuziastinga ir tikinti savo jėgomis. Tai ir padėjo siekti užsibrėžto tikslo.

Beta versija

2010-ųjų gegužę galaktikas užkariauti planuojantys vaikinai dalyvavo tradicinėje jaunųjų mokslininkų darbų parodoje-konkurse „Technorama 2010“, kur pristatė savo kuriamą mokslinės fantastikos žanro naršyklinį žaidimą „Nebula44“. 2011-ųjų vasarį buvo parengta bandomoji versija. Žaidimui tobulinti jau nepakako komandos darbo, reikėjo daugiau vartotojų, kad aptiktų nesklandumus ir išreikštų pageidavimus. Taip žaidimo „Nebula44“ beta versija buvo atiduota bandyti tinklalapio games.lt gerbėjams. Su naujaisiais žaidėjais atsirado ir naujų techninių problemų. Žaidėjai reikalavo normalios versijos, o darbų tik gausėjo.

„Pažadas, kad žaidimas bus po dviejų savaičių, užsitęsė iki dviejų mėnesių“, prisimena Artūras. Tai buvo gyvenimiška verslo pamoka jaunam kolektyvui – pažadai turi atitikti galimybes.

Vaikinai ne tik tobulino žaidimą. Norėdami iš šios veiklos pragyventi jie ėmė gilintis į verslo kūrimo aktualijas. 2011-ųjų pradžioje A. Šlajus su bendraminčiais užsiregistravo dalyvauti JUVENE verslo idėjų konkurse „Veto krizei!“. Vaikinų komanda konkursui pateikė naršyklinio strateginio žaidimo „Nebula44“ idėją, iš kurios planavo kurti verslą ir uždirbti savo pirmą milijoną. Paklaustas, kuo sudomino minėtas konkursas, Artūras neslepia, kad labiausiai tikėjosi laimėti KTU regioninio mokslo parko (Kaunas) įsteigtą prizą – nemokamas biuro patalpas vieneriems metams. Be to, reikėjo didinti žaidėjų būrį, todėl tikslui pasiekti buvo naudojami visi žaidimo apie galaktikų užkariavimą populiarinimo būdai. Patekę į verslo idėjų konkurso finalą jie privalėjo parengti verslo planą, o tam galėjo pasinaudoti konsultantų pagalba. Nors be galo užimti galaktikų kariai spyriojosi ir tvirtino, kad verslo plano tikrai nereikia, vėliau sėkmingai juo pasinaudojo rengdami paraišką Mokslo, technologijų ir inovacijų agentūros paskelbtam konkursui. Šiame konkurse „Nebula44“ žaidimui kurti buvo skirtas 50 tūkst. Lt finansavimas.

„Kai pradėjome dirbti KTU, mūsų kabinetas buvo toks mažas, kad tilpo tik 3 stalai, na, dar šaldytuvas alui“ , prisimena Artūras.

Atpildas už tikėjimą savo idėja

Vis dėlto „Nebula44“ komanda džiaugiasi universiteto suteikta parama kelyje į verslą. 2012-ųjų liepą įregistruota įmonė tai atpildas už tikėjimą savo idėja ir darbą be atlyginimo.

„Tiesiog stebuklas, kad trejus metus dirbame su minimaliomis pajamomis ir dar neišsiskirstėme“, džiaugiasi Artūras. Dabartinės sąlygos yra idealios jaunam komandos verslui: tinkama darbui aplinka, bendraminčių ratas, nuolat vykstantys renginiai ir naujos pažintys.

Optimistai traukia optimistus, lydimi sėkmės traukia tokius pačius. „Nebula44“ komanda būtent to ir linki pradedantiems verslininkams, kad ir kurią verslo galaktiką jie pasirinktų užkariauti.

Naudinga žinoti

http://nebula44.com/

Žaidimas veikia ten, kur yra flash player: Windows, Mac OS X, Linux, bei android telefonuose/plančetėse. Žaidimas yra nemokamas

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.