„Business Woman Awards 2019“ įvertintos inovatyviausių verslo idėjų autorės

Verslas

2019.06.10

Autorius: Urtė Kasparavičiūtė

Temos: .

„Business Woman Awards 2019“ įvertintos inovatyviausių verslo idėjų autorės

„Business Woman Awards 2019“ įvertintos inovatyviausių verslo idėjų autorės Iš asmeninio albumo

Penktus metus „BZN start“ organizuojamas „Business Woman Awards 2019“ (BWA’19) – konkursas, kurio metu įvertinti ir apdovanoti inovatyviausi moterų sukurti jauni verslai. Talentingosios verslininkės varžėsi metų vertingiausio, kūrybingiausio bei inovatyviausio verslo kategorijose, kuriose vyravo daug išskirtinių idėjų iš visos Lietuvos. Konkurso komisiją sudarė net 10 savo srities ekspertų, kurie vertino kūrybingiausius ir vertingiausius moterų sukurtus verslus. Tiesa, renkant inovatyviausią metų verslą, savo nuomonę galėjo reikšti ne tik komisija, bet ir skaitytojai, palaikę geriausias idėjas internetinio balsavimo metu.

Moterys į verslą žiūri globaliai

„Labai džiugina tai, kad šiuolaikiniai verslai kuriami galvojant ne tik apie Lietuvos rinką, bet globaliai. Toks požiūris demonstruoja verslo kūrėjų brandą, platų požiūrį ir aiškų supratimą, kad šiandien produktas kuriamas pasaulinei rinkai“, – paklausta, kokios tendencijos vyrauja tarp konkurso dalyvių šiais metais, atsako „BWA’19“ komisijos narė, verslo portalo „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė. Pasak verslininkės, didžiąją dalį konkurse dalyvavusių moterų verslų sudaro sritys, kurias šios išmano geriausiai ir supranta jų poreikius. Tai – drabužių, aksesuarų, kosmetikos, vaikų prekių verslai. Šiais metais „Business Woman Awards 2019“ komisiją sužavėjo verslininkės, turinčios ryškų stilių, aiškią strategiją, jautrius bei šiuo metu aktualius problemų sprendimus.

Metų vertingiausias

Metų vertingiausio verslo, suteikusio ne tik unikalią idėją, bet ir naudą visuomenei, kategorijoje laimėjo žurnalo senjorams „60 Plius“ idėjos autorė, vyriausioji redaktorė, iš Šilalės rajono kilusi Laura Balčiūtė (nuotr. kairėje). „Šį apdovanojimą skiriu savo senelių Jono ir Jadvygos Balčių atminimui. Jų meilė paskatino mane atkreipti dėmesį į senjorus, kurie yra užmiršti. Jų dėka gimė šis projektas“, – pasakoja L. Balčiūtė.

Žurnalo „60 Plius“ vyriausioji redaktorė teigia, kad visada norėjo prisidėti prie senjorų gerovės: „Man dažnai kirbėjo mintis apie senjorus, kaip galėčiau prisidėti prie jų gyvenimo kokybės gerinimo. Vieną dieną spontaniškai kilo idėja sukurti nemokamą žurnalą senjorams, kokio Lietuvoje dar nebuvo. Norėjau, kad žurnalas taptų motyvacija ir parodytų, kad išėjus į pensiją gyvenimas dar nesibaigia, kad dar gali būti daug gražių akimirkų, svajonių išsipildymo, naujų potyrių.“

Pašnekovė atskleidžia ir žurnalo senjorams kūrimo iššūkius: „Šį žurnalą kuriu iš visos širdies ir tikiu, kad tai, ką darai su meile, negali nepasisekti. Žinoma, būna akimirkų, kai nusvyra rankos, bet tada nusiramini ir po kurio laiko vėl bandai, kol galiausiai pavyksta. Sunkiausia įrodyti, kad ne vien jaunimas nori gyventi laimingą gyvenimą, bet ir senjorai – jie taip pat buvo jauni, mokėjo mokesčius, o dabar senatvėje nusipelnė didelio dėmesio bei pagarbos.“

Metų kūrybingiausias

Šioje verslo kategorijoje abejingų nepaliko unikalus, ypatingu kūrybingumu išsiskyręs projektas „Linoroom“, siūlantis natūralaus lino gaminius. Prieš keletą metų vienai iš įkūrėjų Audronei Butkevičienei (nuotr. dešinėje) išvykus gyventi į Barseloną ir Vilniuje palikus sėkmingą korporatyvinę karjerą rinkodaros srityje, teko kurti savo profesinį gyvenimą iš pradžių. Tuo pat metu jai buvo pasiūlyta eksportuoti lino gaminius į Ispaniją.

„Mums labai pasisekė, nes, vos pradėjusios tyrinėti Ispanijos rinką, iš karto gavome pirmą solidų užsakymą, tad kompaniją įregistravome jau turėdamos pardavimą. Ispanai labai gerbia liną ir turi gilias stalo serviravimo bei dekoravimo tradicijas. Būtent pirmieji mūsų klientai užkėlė „Linoroom“ gaminių kokybinę kartelę iki aukščiausio lygio, už tai jiems esame labai dėkingos“, – pasakoja ji.

Kuriant verslą, pagrindinis iššūkis verslioms moterims buvo atrasti perspektyvias prekių kategorijas. „Reikia pripažinti, kad mūsų „arkliuku“ tapo visai ne tos kategorijos, kurias planavome iš pat pradžių. Nors greitai adaptavomės, išmoktos pamokos galėjo kainuoti ir mažiau, nes tai labai išbalansuoja pinigų srautus, kurie pirmaisiais metais yra tikras iššūkis“, – tikina „Linoroom“ bendraįkūrėja.

„Kuriant verslą svarbu turėti komandą, nes tai – skirtingos kompetencijos, požiūriai, papildoma motyvacija dirbti, ypač tada, kai rezultatų dar nesimato. Ne šventieji puodus lipdo – moterys, kurkit verslą!“ – jaunąsias verslininkes motyvuoja A. Butkevičienė.

Metų inovatyviausias

Metų inovatyviausio verslo kategorijoje visus sužavėjo projektas „4 Moments“, kuriame pristatytas pirmasis Lietuvoje sukurtas transformuojamasis paltas. Projekto įkūrėja, dizainerė šiaulietė Neringa Jurgaitytė (nuotr. kairėje) pasakoja, kad idėja kilo dėl aiškaus poreikio.

„Kiekvieną sezoną keisti paltus yra per didelė prabanga. Taip pat pasitaiko, kad praėjusį sezoną įsigytas paltas kitais metais jau nebedžiugina, tačiau yra puikios būklės. Pradėjau galvoti, kokia gi būtų geriausia išeitis šioms daugeliui moterų pažįstamoms problemoms. Taip kilo „4 Moments“ transformuojamų paltų idėja, kurios esmė slypi užtrauktukais prisegamose detalėse“, – apie gimusią idėją pasakoja kūrėja.

Pasiteiravus apie iššūkius „4 Moments“ kūrimosi procese, pašnekovė išskiria aukštas gamybos kainas ir tinkamų rinkodaros kanalų suradimą. „Pradžioje gana sudėtingai sekėsi rasti tinkamas siuvyklas, kad kokybė ir kaina atitiktų lūkesčius. Kitas iššūkis – tinkamų rinkodaros kanalų suradimas, tuo pačiu ir gerų reklamos kampanijų tikslinei auditorijai kūrimas, jų atsiperkamumas“, – apie iššūkius pasakoja Neringa Jurgaitytė.

„Nuoširdžiai norėčiau palinkėti išdrįsti ir bandyti, o bet kokioje nesėkmės ar sunkumų situacijoje rasti teigiamų momentų ir priimti tai kaip pozityvią pamoką“, – jaunosioms verslininkėms linki konkurso „BWA’19“ inovatyviausio verslo kategorijoje laimėjusi N. Jurgaitytė.

Idėjas vertino ekspertų komisija

„BWA’19“ komisiją sudarė net 10 savo srities ekspertų, kurie padėjo įvertinti ir apdovanoti inovatyviausius moterų sukurtus verslus:

Asta Slapšienė – UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ rinkodaros skyriaus vadovė;

Ernesta Žiogienė – advokatų kontoros „Primus“ partnerė, advokatė;

Giedrė Rimkūnaitė-Manke – advokatų kontoros „Glimstedt“ advokatė, ekspertė;

Julija Rimšelė – „Vilnius Coding School“ įkūrėja ir vadovė, WGT mentorė;

Justinas Mikulskis – skaitmeninės rinkodaros ekspertas;

Linas Armalys – „Credital verslui“ įkūrėjas ir vadovas;

Remigijus Kuliešius – „RAIBEC | Be efficient online“ vadovas;

Seržas Gandžumianas – drabužių dizaineris, stiliaus ir įvaizdžio ekspertas;

Vytautė Tutkutė – „Technopolis Lietuva“ paslaugų vadovė;

Živilė Baubonienė – „BZN start“ įkūrėja.

Daugiau informacijos apie konkurso dalyves: http://www.bznstart.lt/StartupsWomen

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.