Atidarė kavinę, keičiančią uteniškių įpročius

Verslas

2020.04.29

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: , .

Atidarė kavinę, keičiančią uteniškių įpročius

Vytautas Morkus ir Edvinas Basakirskas Asmeninio albumo nuotr.

Kiek daugiau nei metus Utenoje veikia jauki, vietinių bei keliaujančiųjų jau pamėgta kavinė „This is Coffee. Kodėl nusprendė įkurti kavinę ir kaip sekasi ją išlaikyti, pasakoja jos įkūrėjai panevėžiečiai, tačiau jau daugiau nei dešimt metų Vilniuje gyvenantys Vytautas Morkus (32) ir Edvinas Basakirskas (32). 

Idėją puoselėjo 10 metų

Kartais idėja turi subręsti… Kavinės idėją V. Morkus ir E. Basakirskas su savimi nešiojosi 10 metų. „Visą šį laiką neišvengiamai stebėjome rinką, jos pokyčius, strategiją ir plėtrą. Tačiau, studijuodami, dirbdami kitose srityse ir tobulindami savo žinias versle, vis nukeldavome kavinės idėją ateičiai“, – teigia pašnekovai. 

Žavėjimasis kava paskatino kurti verslą

Nors patirties su restoranų ir kulinarijos veikla neturėjo, pašnekovai visą laiką buvo geros kavos entuziastai, aktyviai domėjosi šia sritimi, sekdami naujausias tendencijas Lietuvoje ir pasaulyje. Įkūrėjai neslepia, kad turėjo nemažai laisvo laiko, kurį nusprendė išnaudoti prasmingai – atidaryti kavinę: „Išdėstę savo turimas idėjas vienas kitam, patyrinėję rinką, būsimus konkurentus, nusprendėme, kad dabar yra pats tinkamiausias metas įgyvendinti senus planus – pulti į kavos verslą ir atidaryti kavos barą.“

Daugiausia laiko užėmė leidimų gavimas

Daugeliui skundžiantis iššūkiais atidarant naują verslą, V. Morkus ir E. Basakirskas liko maloniai nustebę: „Neriant į naują veiklą, sunkumų atsiras visada, tačiau jie nebuvo tokie dideli, kokių tikėjomės, arba nebuvo tie, su kuriais tikėjomės susidurti. Kadangi savo kavinės vietai išsirinkome gražiausią Utenos parkelį ir, ko gero, seniausią miesto pastatą prie šio parko, daugiausia bėdų ir laiko gaišaties turėjome su patalpų įrengimu ir visais statybų, rekonstrukcijos leidimais.“

Nors draugų niekas neatkalbinėjo, visi lyg susitarę klausdavo: „Kodėl Utenoje? Kodėl ne Vilniuje?“ Utena buvo pasirinkta gana atsitiktinai – važinėjant po mažesnius miestus ir ieškant kavinei tinkamos vietos. „Netikėtai aptikome apleistą pastatą Utenoje, pačioje gražiausioje miesto vietoje, ir nedvejodami apsisprendėme pradėti čia“, – tikina pašnekovai.

Jau gavo jaukiausios kavinės Utenoje vardą

„Kavinė gyvuoja jau metus ir per tą laiką Utenoje esame pradėti vadinti jaukiausia kavine mieste, skaniausios kavos vieta ir dar daugybe kitų gražių atsiliepimų. Tad vien tai skatina nenuleisti rankų ir dirbti dar smarkiau“, – sako verslininkai ir džiaugiasi, kad šilti atsiliepimai bei finansiniai įmonės rodikliai leidžia judėti pirmyn. Paklausti apie lankytojo profilį, jie teigia, kad spektras gana platus – kavinėje sutiksite ir moksleivį, ir senjorą. 

Koronavirusas koreguoja planus

Pašnekovų teigimu, šiuo laikotarpiu itin sunku prognozuoti ateitį dėl pasaulį sukausčiusios koronaviruso situacijos: „Vienintelis nepalankus dalykas, kaip ir visam kitam verslui, šiuo metu yra dėl COVID-19 viruso susiklosčiusi situacija Lietuvoje ir pasaulyje. Imdamiesi visų priemonių, kad apsaugotume žmonių sveikatą, mes sustabdėme kavinės veiklą neribotam laikui, tol, kol šalyje tęsis karantinas ir nebus saugu ją atidaryti.“

Jau verslo pradžioje vyrai buvo įsitikinę, kad kavine Utenoje neapsiribos ir žengs į kitus miestus. Tačiau šiuo metu dėl susiklosčiusios karantino situacijos sudėtinga imtis naujų planų. Nors tikslių investicijų verslininkai neatskleidžia, dėl esamos situacijos mano, kad verslas atsipirks po trejų veiklos metų. 

Mėgina keisti uteniškių įpročius

Ne paslaptis, kad konkurencija Utenoje nėra didelė, priešingai nei didmiesčiuose. Verslininkai juokauja, kad patys sukūrė sveiką konkurenciją šiame mieste: „Vienas iš sunkumų – skirtingai nei didmiesčiuose, čia žmonės nėra įpratę kasdien lankytis kavinėse, dirbti jose. Mums buvo iššūkis pakeisti jų įpročius ir parodyti, kad tą patį galime daryti ir mažame mieste.“

Rinkodarai pasitelkė socialinius tinklus ir temines akcijas

„Žiniai apie save paskleisti pasitelkėme socialinius tinklus, radijo reklamą. Laikinai suteikėme išskirtines nuolaidas moksleiviams ir studentams (50 proc.), Kovo 8-osios proga vaišinome visas moteris kava, remiame jaunimo renginius – darėme daug rinkodaros sprendimų, kurių Utenos mieste iki mūsų niekas nedrįso priimti“, – vardija pašnekovai.

Verslininkai įsitikinę, kad kokybiška produkcija ir išskirtinis interjeras buvo labai svarbūs veiksniai, reklamuojantys naują kavinę: „Žmonės pradėjo rekomenduoti mus savo draugams ir taip mes gavome pačią geriausią reklamą, kurią gali gauti naujas verslas, t. y. iš lūpų į lūpas.“

Klientą pažįsta per pokalbius kavinėje

Pašnekovai neslepia, kad kavinės darbuotojos palaiko šiltą ryšį su lankytojais, todėl labai daug tobulintinų dalykų sužino būtent iš jų: „Žmonės yra drąsūs ir nuo pat pirmų dienų sako mums ir pastabas, ir komplimentus. Atsižvelgiame į tai ir priimame atitinkamus sprendimus. Vienas iš tokių – šilto maisto poreikis, kurį netrukus įgyvendinsime pasiūlydami lankytojams šiltų sumuštinių ir kitų patiekalų.“ Verslininkai įsitikinę, kad mažame mieste bendravimas su klientu, siekiant išgirsti jo poreikius, yra geriausias būdas tobulinti kavinę.

Linkėjimas pradedantiesiems

V. Morkus ir E. Basakirskas pradedantiesiems linki nebijoti idėjų įgyvendinimo: „Daug kartų paskaičiuoti, apgalvoti, nedvejoti ir ilgai nelaukti, nusiteikus įdėti į šį projektą visą save.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.