...

Įkurti rinkodaros ir komunikacijos agentūrą sugalvojo dirbdama banke

Verslas

2020.08.04

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

Įkurti rinkodaros ir komunikacijos agentūrą sugalvojo dirbdama banke

Vilnietė Aurelija Šilinskaitė (39), kilusi iš Panevėžio, idėją imtis nuosavos veiklos brandino ilgai, gal kokius trejus metus, nes dirbo labai mėgstamą darbą SEB banke. Vėliau pakviesta prisijungė prie startuolio „Aichom“, kuriančio sprendimą Alzheimerio liga sergantiems žmonėms. Tuomet ir pradėjo galvoti, kad reikėtų išdrįsti išeiti iš darbo ir atsiduoti kitam projektui. Bet nedrįso – derino abi veiklas. „Paskui supratau, kad jei noriu skirti daugiau laiko naujam projektui, nieko nebus, turiu susirasti kitokios veiklos, kuri čia ir dabar generuotų pinigus“, – teigia pašnekovė, šių metų pradžioje kartu su partneriais įkūrusi „4noons“.

Pirmasis darbas padėjo pažinti tikrą gyvenimą

Nors mokantis Panevėžio „Saulėtekio“ vidurinėje mokykloje A. Šilinskaitei labiau sekėsi humanitariniai mokslai: lietuvių kalba, užsienio kalbos, istorija, labai patiko rusų literatūra, buvo mokyklos žurnalistų būrelio vadovė ir labai norėjo studijuoti žurnalistiką, nes mėgo rašyti, tačiau taip nutiko, kad nepavyko gauti gero balo iš A lygio matematikos egzamino ir teko rinktis kitas studijas. Mokėsi Kauno technologijos universitete, studijavo rinkodaros vadybą. Vėliau, jau pradėjusi dirbti Vilniuje, baigė magistro studijas Mykolo Romerio universitete. O dar iki tol pirmasis pašnekovės darbas buvo Panevėžio ligoninėje – dirbo sanitare.

„Kadangi gimiau medikų šeimoje, tačiau medicinos mokslų nepasirinkau, mama paskatino padirbėti ligoninėje, nes slapčia vis dar tikėjosi, kad tapsiu gydytoja. Man buvo 19 metų, ligoninėje dirbau vienus metus. Išmokau gerai plauti grindis, greitai pervilkti patalynę, kartais reikėdavo padėti slaugytojoms prižiūrėti ligonius, išvežioti po palatas maistą ir pan. Tačiau labiausiai patiko ligonius vežti į konsultacijas bei procedūras. Daug bendraudavau su pacientais, kurie serga sunkiomis ligomis. Jie pasakodavo savo gyvenimo istorijas, guosdavosi. Šis darbas man padėjo pažinti tikrą gyvenimą“, – apie naudingą darbo praktiką pasakoja pašnekovė, po metų pradėjusi dirbti pagal specialybę – tapo GSM paslaugų vadybininke.

Skatindama kitus, išdrįso ir pati

A. Šilinskaitė idėją įkurti 360 rinkodaros ir komunikacijos agentūrą „4noons“ sugalvojo dirbdama banke. „Kelerius metus teko dirbti su inovacijų projektais ir buvau atsakinga už smukiojo ir vidutinio verslo segmentą. Taigi, skatinant kurti verslą kitus, pačiai atsirado drąsos įgyvendinti savo idėją. O tada likimas viską labai gražiai sudėliojo. Paskambinau buvusiai kolegei, su kuria retkarčiais garsiai pajuokaudavome, kad gal jau laikas savo agentūrą įkurti, ir paklausiau: „Gal jau dabar?“ Susitikome, aptarėme tikslus, lūkesčius ir pradėjome. Vėliau, po kelių mėnesių, sutikome dar vieną buvusį kolegą, kuris irgi dirbo banke. Tuo metu jis irgi buvo pradėjęs savo veiklą. Kadangi vieni kitus labai gerai pažįstame, panašios vertybės, todėl dirbti lengva. Verslas skaičiuoja pirmuosius mėnesius, pradėjome dirbti sausio pabaigoje, – pasakoja ji ir paaiškina pavadinimo prasmę. – „4noons“ (www.4noons.com) pavadinimas susideda iš dviejų dalių. Skaičius „4“ turi dvi reikšmes. Angliškai „For“ – reiškia „jums“ ir taip pat gali reikšti skaičių „4“. Mūsų paskirtoje komandoje yra keturi pagrindiniai partneriai. „Noon“ reiškia vidurdienį. Būtent tada juk ir kuriamos įvairios partnerystės. Įdomu tai, kad mes su partnere susitikome aptarti verslo idėjos irgi vidurdienį – 12 valandą.“

Tikriausiai viena pradėjusi nebūtų 

Baimė buvo pagrindinis veiksnys, trukdantis žengti pirmąjį žingsnį. „O jei nepasiseks? – prisimena svarsčiusi A. Šilinskaitė. – Šeima irgi nepalaikė, nes nesuprato, kodėl nusprendžiau išeiti iš gero darbo. Draugai, atvirkščiai, labai skatino, nes tikėjo. Jei dabartinė partnerė nebūtų sutikusi, tikriausiai viena nebūčiau išdrįsusi. Verslo partnerystė ir vienas kito palaikymas yra labai svarbus nuo pat pradžios. Nors dabar, manau, daug lengviau įgyvendinti savo verslo idėjas nei prieš kokius penkerius metus. Dabar, kai tiek daug sukurtų verslą vystyti skatinančių projektų, tik spėk visuose dalyvauti.“

Verslą pradėjusi moteris sako, kad tik iš pirmo žvilgsnio jis atrodo toks pat kaip kitų reklamos ar rinkodaros agentūrų. „Tačiau išskirtinumas yra tas, kad mes konsultuojame įmones įsigilinę į jų poreikius ir pasiūlome 360 rinkodaros ir komunikacijos strategiją. Labai dažnai mažos ir vidutinės įmonės negali pasisamdyti didelių skirtingų sričių agentūrų, nes per brangu. O mūsų komandos jungia skirtingas kompetencijas, todėl mes galime pasiūlyti kompleksinių sprendimų. Taip pat mes galime būti didesni arba mažesni. Šiandien, kai taip greitai viskas keičiasi, reikalingos hibridinės kompetencijos. Ką turiu omenyje? Klientas turi problemą ir jam vienas pranešimas spaudai ar reklama stotelėje jos nepadės išspręsti. Reikalingas požiūris į jo verslą iš esmės. Padedame suprasti kliento pirkėjo portretą, vertės pasiūlymą, įsivardyti tikslus ir tik tada kuriame rinkodaros ir komunikacijos planą. Kai turime veiksmų planą, sprendžiame, kokių kompetencijų ir kiek žmonių projekte dirbs. Vienu atveju užtenka dviejų žmonių, kitu skiriame keturis ar dar daugiau“, – skirtumus pabrėžia agentūros „4noons“ bendrasavininkė.

Didžiausias sunkumas – neaiški ateitis ir plėtra 

Pasak agentūros bendrasavininkės, pasirinktas verslo modelis leidžia būti labai lankstiems ir greitiems: „Jaučiame, kad darbo po truputį daugėja, todėl reikės kurti dar vieną paskirtos komandos liniją. Tačiau neaišku, ar tai jau reikia daryti dabar, ar palaukti, kol bus aiškesnė situacija dėl pandemijos. Apie konkurenciją negalvojame, tikime savo verslo modeliu ir tuo, kad visose situacijose galima rasti būdų bendradarbiauti. Kurdama verslą žinojau, kad gali visko nutikti. Kai paskelbė Lietuvoje karantiną, buvo baimių: kas bus toliau? Tačiau dirbome kaip dirbę ir dar praplėtėme savo partnerių tinklą. Tikiu sėkme bet kokiu atveju, nes mes nebijome keistis ir galime greitai prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių.“

A. Šilinskaitė pajuokauja, kad konsultacinis verslas daržai dar vadinamas „primadonų verslu“, ir sako, kad pagrindinė verslo investicija – išsinuomotas biuras naujausioje Vilniuje bendradarbystės erdvėje „Talent Garden“ – jau atsipirko su kaupu, nes pavyko užmegzti daug naujų pažinčių, padėjusių atrasti naujų projektų. 

Linkėjimas kuriantiesiems verslą

„Pabandykite išdrįsti. Jei ir nepasiseks, būsite pabandę. Kuriant verslą labai svarbu daug su žmonėmis kalbėtis ir klausyti – juk klausyti nieko nekainuoja. Jei atrodo, kad nesiseka, nereikėtų nuleisti rankų, svarbu išdrįsti prašyti pagalbos. Dar labai svarbu, ypač verslo pradžioje, tai, ką pažadėjai, ištesėti. Na, ir paskutinis patarimas – vadovautis tik savo galva. Kartais gal ir nepavyks, priimsite blogą sprendimą, tačiau bet koks sprendimas geriau nei jokio sprendimo“, – tikina pašnekovė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.