...

Verslo investicijos į nuomonės formuotojų rinkodarą auga

Verslas

2021.09.14

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , , .

Verslo investicijos į nuomonės formuotojų rinkodarą auga

L. Aleksandravičė Asmeninio albumo nuotr.

Nuomonės formuotojų rinkodara jau tam tikrą laiką yra viena populiariausių rinkodaros krypčių. Pirmaujančios nuomonės formuotojų agentūros Influenceriai.lt vadovė Laura Aleksandravičė sako, kad tikslingas nuomonės formuotojo (influencerio) pasirinkimas gali labai prisidėti prie aukštesnių verslo konversijos rodiklių.

L. Aleksandravičė patikina, kad, dirbant su influenceriais, kaip ir bet kurioje kitoje reklamos kampanijoje, itin svarbus rezultatų matavimas. 2020 m. „Gemius“ e. komercijos apklausos duomenys yra tokie: 7,5 proc. Lietuvos interneto vartotojų teigia, kad nuomonės formuotojai yra vienas svarbiausių informacijos šaltinių prieš perkant prekę ar užsisakant paslaugą internetu, o 21 proc. teigia, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė nuomonės formuotojo reklamą ar rekomendaciją socialiniuose tinkluose.

„Pamatuoti tiesioginę nuomonės formuotojų įtaką pardavimų rezultatams galime tuomet, kai produktas ar paslauga yra parduodami e. parduotuvėje. Tam pasitelkiame unikalias nuorodas arba nuolaidos kodus. Sudėtingiau įvertinti įtaką pardavimams tuomet, kai produktai yra parduodami tik fizinėse prekybos vietose“, – atskleidžia specialistė. 

Verslai tampa drąsesni

Pašnekovė atkreipia dėmesį, jog dažniausiai nuomonės formuotojų rinkodarą renkasi verslai, kurie siekia aktyvių vartotojų veiksmų, pavyzdžiui pardavimų, skatinimo. 

„Matome, kad verslas ne tik renkasi nuomonės formuotojus kaip vieną iš reklamos kanalų, bet ir kasmet tam skiria vis didesnius biudžetus, – sako L. Aleksandravičė. – Tad galime daryti išvadą, jog ši reklamos forma atsiperka.“ Agentūros vadovė priduria, kad dažniau šią reklamos formą renkasi kasdienio vartojimo prekėms atstovaujantys prekių ženklai: „Paveikiausios pirkimams sritys yra ne prabangos, o kasdienio vartojimo prekės, dėl kurių vartotojai priima pakankamai spontaniškus pirkimo sprendimus. Tai grožio ir sveikatingumo prekės, maisto produktai, apranga, vaikų prekės, įvairios buities prekės, taip pat ir pramogos, trumpos išvykos bei kelionės.“ 

Anot jos, kur kas sudėtingiau nuomonės formuotojams pristatyti produktus ar paslaugas, kuriuos įsigydamas vartotojas turi daryti tam tikras investicijas.

„Vis dėlto kuo toliau, tuo drąsiau nuomonės formuotojų reklamą išbando ir finansinės institucijos, ir prabangių papuošalų ar automobilių pardavėjai“, – tendencijas atskleidžia ekspertė.

Sekėjų skaičius nėra svarbiausia

L. Aleksandravičė griauna įsisenėjusį mitą. Siekiant gerų rezultatų, rinktis nuomonės formuotoją reikėtų anaiptol ne pagal sekėjų skaičių. 

„Nuomonės formuotojo įtaką nusako ne sekėjų skaičius, o realūs jo pasiekiamumo ir auditorijos įtraukimo rodikliai. Renkantis nuomonės formuotoją, svarbu įvertinti visų jo rodiklių ir kainos efektyvumą“, – sako pašnekovė.

Anot jos, vertėtų atsižvelgti į reklamuojamo prekių ženklo ideologijos ir nuomonės formuotojo vertybių bei požiūrio atitikimą, tikslinių auditorijų panašumą ir kitus kertinius dalykus.

„Reklamos efektyvumą lemia daug faktorių. Pradedant tinkamo nuomonės formuotojo parinkimu, baigiant jo sukurto turinio įtaigumu, kūrybiškumu ar pateikiamu išskirtiniu pasiūlymu jo sekėjams. Ne mažiau svarbus ir sekėjų pasitikėjimas nuomonės formuotoju. Jei jis reklamuoja viską iš eilės ir tai daro dešimt kartų per dieną, jo reklama sunkiai įtikins sekėjus“, – įsitikinusi pašnekovė.

Strateginės galimybės

Tie, kurie nors akies krašteliu seka socialinių tinklų tendencijas, nesunkiai pastebi, kad skirtingi prekių ženklai renkasi ir skirtingas darbo su nuomonės formuotojais strategijas. Paklausta, kuri jų yra paveikiausia, L. Aleksandravičė patikina, jog viskas priklauso nuo siekiamo rezultato.

„Dažniausiai taikoma nuomonės formuotojų aktyvacijos strategija – turinio išskaidymas per kampanijos laikotarpį. Kiekvieną kampanijos savaitę pasirodo vis skirtingų nuomonės formuotojų turinys. Kita vertus, naudojama ir tokia praktika, kai visų kampanijos dalyvių turinys pasirodo tą pačią dieną. Taip sukuriamas efektas, kad konkretus prekių ženklas yra labiausiai aptarinėjama naujiena socialiniuose tinkluose. Turinio publikavimo dažnumas ir intensyvumas labai priklauso nuo kampanijos tikslo, taip pat ir nuo kitų kampanijoje naudojamų reklamos kanalų. Nėra vieno tinkamo recepto visiems. Kuriant kampanijos strategiją, svarbiausia įvertinti, kas svarbu tikslinei auditorijai, kuriai šis turinys skirtas“, – pataria agentūros Influenceriai.lt vadovė L. Aleksandravičė. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.