...

Verslas sprendžiantis energijos trūkumo ir didelių energijos kainų klausimus

Verslas

2022.11.23

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , .

Verslas sprendžiantis energijos trūkumo ir didelių energijos kainų klausimus

Augustas Jukna Asmeninio albumo nuotrauka

Šiame gyvenimo žaidime Augustui Juknai ir Juliui Diskai norėjosi surizikuoti: įkurti saulės vandens šildytuvų ir saulės kolektorių verslą MB „SWS projects“, prisidedantį prie ekologijos, taupantį pinigus, saugantį gamtos išteklius, sprendžiantį energijos trūkumo ir didelių kainų klausimus.

Netikras skelbimas

A. Jukna ir J. Diska kartu studijavo Vilniaus universitete ekonomiką: „Jau pirmame kurse jaučiau, kad mus sies verslas ateityje, bet mintys realizavosi tik po keturiolikos metų“, – prisimena Augustas. Abu verslo kūrėjai buvo nusprendę nedirbi samdomo darbo, todėl įvairių bandymų įgyvendinti verslo idėjas pasitaikydavo ir anksčiau: „Norėjome būti savo gyvenimo žaidime surizikavę, kad netektų senatvėje gailėtis kažko nepadarius ar praleidus puikias progas“.

Viename gyvenimo etape reikėjo nuspręsti, kokias veiklas toliau verta vystyti, tuomet Julius prisiminė parsivežtą iš kelionių idėją: „Tuo metu abu turėjome noro ir laiko kurti“. Artimieji buvo abejingi, manė kad tai dar vienas pasibandymų ir pasiblaškymų periodas ir po kurio laiko jie vėl grįš prie „normalių“ darbų. Aplinkiniai netikėjo jų idėja, sakė, kad produktas netinka mūsų klimatui, yra neestetiškas: „Tačiau kuo labiau žmonės netikėjo, tuo labiau norėjosi įrodyti savo tiesą“, – prisimena verslininkai.

Gera praktika – verslo idėjų reikalingumo tikrinimas: patalpino netikrą skelbimą į populiarų skelbimų portalą, klientai pradėjo skambinti, domėtis jų produktu. Tai ir buvo esminis rodiklis startuoti – atsivežti realų produktą, pradėti rinkodaros priemones.

Nepasitikima jaunomis įmonėmis

Pradėjus verslą reikia įrodyti savo vertę: „Žmonės dažnai patikrina, kada įmonė įsteigta, jei įmonė neturi jokios istorijos, ji laikoma abejotina, nepatikima, todėl dalis sandorių neįvyksta dėl šios priežasties“, – pasakoja Augustas.

Nemažai sunkumų kyla dėl klientų žinių trūkumo apie kolektorius vandens šildymui: „Dažnai saulės kolektorius maišo su saulės elektrinėmis, sklando įvairių mitų apie produkto trūkumus, kurių realybėje nėra. Todėl didžiąją laiko dalį skiriame žmonių švietimui ir mitų griovimui“, – pasakoja verslininkai.

Žmonės jau domisi ir didelių projektų realizavimu, ne tik individualių namų poreikius tenkinančių, bet ir viso miestelio aprūpinimo šilumine energija. Tam, žinoma, turi įtakos ir energetinė krizė, skatindama pardavimus ir versdama žmones ieškoti sprendimų. Nors pirmaisiais karo Ukrainoje mėnesiais stabdė pirkimus, klientai atšaukdavo išankstinius užsakymus dėl ateities baimės.

Verslininkai pasakoja, kad šiame verslo starto etape labai svarbu tinkamai pasirinkti projektus, veiklas ir netgi produktus. Pastebėjo, kad pirminiai mitai, baimės, įsivaizdavimai nepasiteisino. Nors manė, kad populiariausiu produktu taps pigiausias, o buvo atvirkščiai – juo tapo geriausias slėginis saulės kolektorius. Buvo ir kitų neįvertintų, nenumatytų dalykų, tačiau viskas koreguojama tik bandymų ir eksperimentų būdu, kitaip nepažinsi vartotojo ir jo poreikio. „Tai tapo mūsų pamoka – nereikia iš anksto nuspręsti už klientą“, – pasakoja vyrai.

Rinkodaros kompanija – „kaimyno efektas“

Kadangi įmonė jauna, kol kas visus darbus atlieka patys: pokalbiai telefonu, darbas prie kompiuterio, įrangos montavimo organizavimas ir kiti darbai. Pradėjo verslą nuo įprastų rinkodaros priemonių: sukūrė internetinę svetainę, vykdo elektroninę prekybą, stengiasi būti matomais socialiniuose tinkluose, skelbimų portaluose. Atsižvelgia į tai, kaip pateikia informaciją: „Ji turi būti suprantama potencialiam klientui, turi kilti kuo mažiau klausimų“, – pasakoja verslo kūrėjai.

Tačiau efektyviausia rinkodaros priemonę jie vadina „kaimyno efektu“, – jei klientas sutaupė ir liko patenkintas įrenginiu, tikėtina, kad jo kaimynas ar giminaitis norės tokio paties.

Greitinti įmonės procesus padėjo „Invegos“ paskola „Startuok“.

Mėnulio šviesa irgi kuria energiją

Įmonės klientų ratas platus, nuolat augantis, palengva plečiasi ir į Latvijos rinką. Verslo kūrėjai auga kartu su klientais, kelionių po Lietuvą metu išgirsta įvairių istorijų, gauna verslo pasiūlymų iš nepažįstamų žmonių. Prisimena įsimintiną istoriją: „Mūsų klientas, saulės energijos entuziastas, pasistatęs didelę ir galingą saulės kolektorių sistemą, pastebėjo, kad naktį per pilnatį nuo mėnulio šviesos pradeda gamintis energija ir šildyti boilerį. Tai buvo mums netikėtas faktas“, – prisimena pašnekovai.

Augustą ir Julių nustebino Latvijoje atrastas miestas, kuriame gyvena 20 000 gyventojų, ir šio miesto karštas vanduo yra ruošiamas naudojant vien tik saulės energiją keturis mėnesius per metus: „Esame prie to labai minimaliai prisilietę, bet saulės kolektorių parkas padarė labai didelį įspūdį, manome, Lietuva taip pat intensyviai juda šia kryptimi“.

Šio verslo kūrėjai mano, kad sėkmė versle ateina savu laiku, proporcingai norui ir skirtam laikui. Svarbus yra sėkmės bei atsitiktinumo faktorius: „Jei gali nedaryti, geriau ir nedaryk, nes reikės viso tavęs“. Verslo kūrėjai juokauja: „Dažniausiai dirbame ne su šypsena, o su susikaupimu, bet labiausiai įkvepia svajonės apie ateitį“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.