Turinio suasmeninimas – naujas rinkodaros standartas

Verslas

2020.10.19

Autorius: Gustė Valantinavičiūtė

Temos: .

Turinio suasmeninimas – naujas rinkodaros standartas

Živilė Glaveckaitė Greta Skaraitienė/Fotobankas nuotr.

Kiekviena įmonė, nesvarbu, ar dar neseniai įsikūrusi, ar jau turinti solidų darbo stažą, siekia pritraukti kuo daugiau potencialių klientų ir pardavimų. Ne paslaptis, kad, norint pasiekti kuo didesnį potencialių vartotojų ratą, reikia kurti jiems aktualų, išskirtinį turinį. Apie turinio suasmeninimą kalbame su didžiausio žinių centro augančiam verslui „bzn start“ įkūrėja Živile Glaveckaite. 

Pašnekovės teigimu, turbūt perspektyviausia rinkodaros strategija galima laikyti turinio suasmeninimą. „Turinio suasmeninimo strategiją įgyvendinti siekia kone kiekvienas verslas“, – teigia pašnekovė ir priduria, kad šis rinkodaros įgyvendinimo aspektas yra nuolatinis darbas.

Iš tiesų kiekvienam vartotojui kasdien rodoma daugybė skirtingų skelbimų, tad nieko nuostabaus, kad dalį jų žmonės tiesiog ignoruoja arba greitai pamiršta. Strategė Ž. Glaveckaitė teigia, kad iš pradžių reikėtų aiškiai apgalvoti vartotojų segmentavimą ir tuomet imtis veiksmų, kad tuos segmentus pasiektų tas turinys, kuris jiems aktualus čia ir dabar. Šiam darbui prireiks maksimalaus įsitraukimo, efektyvumo ir idėjų. Kaip teigia ir pati pašnekovė, suasmenintas turinys gali būti perteikiamas labai įvairiai: vaizdo įrašu, ryšio kanalu, per svetainės puslapį, elektroninį paštą, nuolaidų pasiūlymus, pokalbių robotus (angl. chatbox), naujienlaiškius. Tereikia pasirinkti sau priimtiną turinio suasmeninimo būdą ir imtis veiksmų. 

Pirmiausia vartotojų paveikslo apsibrėžimas

Svarbiausias ir esminis žingsnis teikiant suasmenintą turinį – tai esamų pirkėjų paveikslo apsibrėžimas. Anot Ž. Glaveckaitės, tai padeda suprasti vartotojų poreikius ir iššūkius: „Kuo tiksliau paveikslo apibrėžimas nustatomas, tuo tiksliau pavyks sukurti suasmenintą turinį. Gyvename technologijų amžiuje ir galime naudotis daugybe įvairių analitikos įrankių. Iš surinktų esamų duomenų galima pamatyti savo pirkėjo asmeninius įpročius, elgesį, ko jie ieško, kada įprastai perka, kas juos įtraukia, kada vykdomi pakartotiniai pirkimai ir t. t. Galime suskirstyti savo auditoriją pagal įvairius veiksnius: amžių, lytį, pajamas, gyvenamąją vietą, pomėgius ir skausmo taškus. Taip pat pagal pirkimo įpročius: dažnumą, į kokias paskatas jie reaguoja, kokios informacijos jiems reikia, norint priimti sprendimą.“ Pavyzdžiui, įmonė, kuri taikosi į savo auditoriją socialinėse platformose, gali sukurti tikslinius „Facebook“ skelbimus, kurie atitiktų jų tikslinės auditorijos poreikius. Taip pavyks nustatyti pirkėjų paveikslus, o tai padės suasmeninti ir pasiūlyti tikslingą, būtent jiems pritaikytą turinį su aktualiais pasiūlymais.

Skatinkite vartotoją jūsų svetainėje praleisti daugiau laiko

Šis aspektas aktualus todėl, kad nuo laiko, praleisto jūsų svetainėje, priklauso, kiek asmeninės informacijos apie vartotoją jūs surinksite. „Turite peržiūrėti, kas skatina imtis kito veiksmo būtent jūsų apsibrėžtiems vartotojo paveikslams. Galbūt lankytojas, kuris jūsų svetainėje buvo tik vieną ar du kartus, palankiai reaguoja į CTA (angl. call to action), o lankytojas, per kelis pastaruosius mėnesius praleidęs daug laiko jūsų svetainėje, bus labiau linkęs atsakyti į raginimą veikti („Susisiekite su mumis!“, „Nemokamas pristatymas!“ arba „Specialus pasiūlymas tik Jums“)“, – dėsto „bzn start“ įkūrėja.

Nepamirškite pasirinkti tinkamo kanalo

Kiekvienos įmonės vartotojas yra skirtingas ir unikalus, todėl, kaip teigia ir pašnekovė, suasmenintas turinys vartotoją turi pasiekti jam priimtiniausiu kanalu: „Jeigu vartotojas tapo jūsų pirkėju, matyt, tai bus automatizuotas elektroninis naujienlaiškis, skirtas naujiems pirkėjams. O visai kitas turinys keliaus tiems, kurie jau yra tapę nuolatiniais pirkėjais. Dar vienas turinys keliaus tiems, kurie medžioja nuolaidas ir visuomet laukia specialių pasiūlymų.“

Ž. Glaveckaitė ragina nepamiršti, kad vartotojui, kuris dar tik žvalgosi, taip pat svarbu jūsų svetainės jam suasmenintas turinys. Juk kiekvienas naujas klientas pirmiausia paklaus savęs, kodėl jis turi rinktis jus. Kliento pasirinkimas priklauso nuo daugybės niuansų: ar puslapis patikimas atsiskaitymui, kokie kitų vartotojų atsiliepimai. Taigi, pašnekovės nuomone, suasmeninta elektroninio pašto rinkodara leis verslininkui pateikti reikiamą turinį tinkamu laiku kiekvienam savo vartotojui.

Suasmeninto turinio strategija – pagrindinis dalykas

Atlikus visus iki šiol išvardytus veiksmus, tenka susidurti su klausimu, kaip tinkamai pateikti jau suasmenintą turinį. Strategės teigimu, norint pasiekti vartotoją, kad jis ateityje taptų jūsų pirkėju, tikslinga suprasti, kokia suasmeninto turinio forma gali labiausiai patraukti jo dėmesį. Tokių formų pasirinkimas yra gana didelis ir priklauso nuo pasirinktos turinio strategijos bei turimų idėjų. Tai gali būti suasmenintos apklausos, viktorinos, straipsniai.

Kaip pavyzdį Ž. Glaveckaitė pateikia situaciją, kai klientas pirmą kartą apsilanko įmonės interneto svetainėje: „Greičiausiai jis norės bendros informacijos apie jūsų įmonę. Tačiau tas, kuris per pastarąją savaitę lankėsi šioje interneto svetainėje bent penkis kartus, tikriausiai yra pasirengęs gauti informaciją apie kainas ir susisiekimo formą.“

Tai reiškia, kad įmonė, norėdama patenkinti kiekvieno lankytojo lūkesčius ir padėti jiems pereiti per pardavimo kanalą, turi įtraukti įvairių tipų formas. Pašnekovės nuomone, svetainėje turi būti pateikti informaciniai, nukreipimo ir padėkos puslapiai. Be to, kiekviename puslapyje taip pat turėtų būti pateikta unikalių pasiūlymų ir raginimų veikti.

Ekspertai

Živilė Glaveckaitė

Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.