Tradicinės rinkodaros priemonės: kas veikia, o ką jau laikas pamiršti?

Verslas

2020.02.05

Autorius:

Temos: .

Tradicinės rinkodaros priemonės: kas veikia, o ką jau laikas pamiršti?

Spaudoje labai dažnai pasirodo straipsnių, kuriuose teigiama, kad tradicinės rinkodaros priemonės turėtų trauktis ir vietą užleisti naujiems, drąsiems sprendimams. Apie tai, kas vis dar aktualu, o ką vertėtų keisti rinkodaros srityje, pasakoja lektorė, skaitmeninės reklamos specialistė Jarūnė Narkevičiutė.

Praėjusių metų pabaigoje portalas „Statista.com“ paskelbė, kad reklama laikraščiuose ir žurnaluose dramatiškai mažės. Tačiau skubėti ir keisti buvusią rinkodaros strategiją skaitmeninės rinkodaros konsultantė nepataria. Pasak jos, svarbiausia atsižvelgti į savo tikslinę auditoriją: „Reklama laikraštyje nepasieksite jaunų žmonių, tačiau jeigu jūsų produkto tikslinė auditorija yra regione ir vyresnio amžiaus, tai išlieka vienu efektyviausių reklamos būdų. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad komunikacijos strategija labai retai gali būti sėkminga tada, kai turimas tik vienas kanalas.“ Svarbiausiu rinkodaros įrankiu išlieka kanalų derinimas, kuris leidžia pasiekti norimą auditoriją.

Girdime, kad televizija mirė, tačiau iš tiesų žiūrimumas auga

J. Narkevičiūtė pabrėžia, kad kanalus reikėtų vertinti kaip visumą, o ne kaip atskirus vienetus. Dažnai rinkodaros specialistai pernelyg susikoncentruoja į kanalo pasirinkimą, o ne į reklamos turinį. Dėl vartotojų įpročių kaitos pravartu atrasti naujas pateikimo formas bei kanalus, kurie bus patrauklūs žiūrovui.

„Jau kurį laiką girdime, kad televizija mirė, ją žiūri tik senyvo amžiaus gyventojai. Vis dėlto, galvodami apie televiziją plačiau, matome, kad laiko prie ekrano praleidžiame daugiau, auga „YouTube“ peržiūrų skaičius, populiarėja individualius poreikius atitinkančių kanalų prenumeratos“, – dėsto pašnekovė.

Svarbu įsigilinti į vartotojo patirtį

Specialistė ragina nesivaikyti tam tikrų kanalų atsisakymo tendencijų, nes originalus turinys ir senuose kanaluose gali būti itin veiksmingas. Nors dauguma skundžiasi rasdami popierines brošiūras savo pašto dėžutėse, kartais tai gali būti kelias į dialogą su būsimu pirkėju.

„Kiekvienas atsimintų, ką yra gavęs įdomaus: ar kitokio formato, kirpimo, pateikimo lankstinuką, ar spaudą, kuri nukreipia daugiau informacijos interaktyviai gauti internete“, – pavyzdį pateikia pašnekovė, įsitikinusi, kad formatas ir vartotojo patirtis yra esminiai dalykai, kuriuos reikia apsvarstyti pačioje projekto pradžioje. 

Kuriant specifinį turinį, svarbu nustatyti tinkamiausią kanalą

Vartotojo patirtis kuriant rinkodaros strategiją yra svarbiausias aspektas, todėl jai reikėtų skirti daugiausia dėmesio. Jeigu dirbama su videoturiniu, labai svarbu nustatyti, į kurią platformą jį priimtiniausia kelti.

„Pavyzdžiui, „YouTube“ bus svarbus garso takelis, o „Facebook“ greičiausiai retas kuris įsijungs garsą, tad verta galvoti apie subtitrus, „Instagram“ vaizdo įrašą teks skaidyti į daug nedidelių istorijų, tad jos turėtų būti įtraukiančios ir t. t.“, – pataria J. Narkevičiūtė.

Nors rinkodaros priemonių pasirinkimas priklauso nuo vykdomo verslo veiklos, tačiau yra universalių kanalų, kurie, pašnekovės teigimu, yra nepakeičiami: „Toliau nepralošite dirbdami su socialiniais tinklais, paieškos sistemomis, savo internetinio puslapio tobulinimu, Lietuvos rinkoje dirbdami ryšių su visuomene srityje.“

„Facebook“ greičiausiai retas kuris įsijungs garsą, tad verta galvoti apie subtitrus.” J. Narkevičiūtė.

Atnaujinant prekių ženklą, reikia paisyti ir naujų, ir nusistovėjusių taisyklių

Ieškant naujų sprendimų, neretai ateina laikas, kai tenka keisti prekių ženklą. Tai daugeliui sukelia galvos skausmą, nes nesukuriant aiškaus plano kartais galima prarasti nemenkas lėšas. Modifikuojant prekių ženklą, svarbu lengvinti vartotojo kelią iki kuriamo produkto.

„Mažiesiems verslams verta galvoti apie tokius sprendimus kaip prenumeratos, e. parduotuvės, viskas internete, kad būtų lengva ir patogu užsisakyti, gauti pagalbą, kol naudojamasi preke, palikti rekomendaciją, komentarą ir t. t.“, – vardija skaitmeninės reklamos specialistė.

Tai prekių ženklui leidžia lengviau matuoti komunikacijos rezultatus. Pasak J. Narkevičiūtės, rinkodara negali egzistuoti kaip atskiras įrankis organizacijoje, o turi glaudžiai bendradarbiauti su produkto kūrėjais bei pardavėjais. Taip pat labai naudinga atsižvelgti į vyraujančias tendencijas, jas pritaikyti kuriamai strategijai, nes jos gali būti itin naudingos organizacijai.

„Pavyzdžiui, jūsų produktas pakuojamas į keturis plastiko maišelius – tai tikrai nepadarys didelio įspūdžio vartotojui“, – pabrėžia pašnekovė.

Ekspertai

Jarūnė Narkevičiūtė

Jarūnė Narkevičiūtė

Marketingo vadovė / Whatagraph

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.