T. Ramanauskas: „Nusprendėme padaryti ką nors, kas pakeltų žmonėms nuotaiką“
2013.10.16
Temos: Marketingas.
Kūrybinės reklamos agentūros „New!“ vienas iš įkūrėjų Tomas Ramanauskas nuolat svaidosi idėjomis, dalijasi jomis su draugais, o rezultatais, tokiais kaip projektas „Geri dalykai – netrukus“, džiugina visuomenę.
Dirbo įvairiose medijose
T. Ramanauskas visuomet mėgo rašyti ir kurti idėjas. Karjerą jis pradėjo rašydamas portale www.ore.lt. Baigęs žurnalistikos studijas jaunas vyras įsidarbino žurnalistu, su draugu kūrė televizijos laidą, taip pat trejus metus sukiojosi kurį laiką gyvavusio lietuviško muzikinio kanalo MTV kūrybos virtuvėje. Na, o 2000-aisiais T. Ramanauskas pasinėrė į perspektyvią sritį – reklamą.
Reklamos agentūroje dirbti nenuobodu
Reklamos agentūros „New!“ įkūrėjas neslepia, kad darbas reklamos agentūroje yra itin nepastovus. Vieną dieną smagiai darbuojiesi, o rytoj, žiūrėk, klientas paskambina ir pareiškia bendradarbiausiąs su kita agentūra. Anot T. Ramanausko, nuotaiką itin praskaidrina klientai, besikreipiantys su netikėtais užsakymais, kuriuos įmanoma įgyvendinti tik pasitelkus kūrybiškumą. Nenuspėjamas darbo tempas lemia ir struktūrinius pokyčius – projektams pasibaigus, klientams atsisakius ar gavus naujų užduočių kinta darbuotojų skaičius, tad norint suktis šiame versle reikia nusiteikti nuolatinei konkurencijai, rizikai ir nepastovumui.
Vis dėlto, anot pašnekovo, dirbti reklamos agentūroje yra smagu. O labiausiai žavi dinamiškumas, kūrybinė veikla.
Reklama skleidžia gerą nuotaiką
T. Ramanausko su verslo partneriu įkurtoje agentūroje „New!“ kuriamos ne tik komercinės, bet ir socialinės reklamos, padedančios garsinti ir pačios agentūros vardą. „New!“ darbai griauna klaidingą įsitikinimą, esą reklama tik erzina ir bando įpiršti nereikalingus daiktus.
„Norėjome ne ką nors pardavinėti, o pralinksminti žmones, daryti gera, kad visiems būtų smagu. Pas mus dirba daug talentingų žmonių, norinčių realizuoti save, tad papildomų resursų įgyvendinant socialinius projektus nereikia“, – sakė pašnekovas.
Socialinių reklamų „Geri dalykai – netrukus“ misija – šviesi ir skleisti gerą nuotaiką, priversti nusišypsoti praeivius gatvėje.
„Vaikščiodami Vilniaus gatvėmis matome daug nusiminusių praeivių, patys irgi tokie esame. Dar balandžio mėnesį, per Velykas, snigo. Šįmet žiema buvo ypač nepakeliama. Apskritai žmonės žiemą būna sušalę, užsisklendę, todėl nusprendėme padaryti ko nors, kas pakeltų žmonėms nuotaiką“, – apie idėjos ištakas pasakojo T. Ramanauskas.
Projektas „Geri dalykai – netrukus“ plėtojamas ne tik Lietuvoje – šia idėja T. Ramanauskas pasidalijo su kolegomis užsienyje, todėl galbūt jau kitąmet nuotaiką keliančių socialinių reklamų išvysime ir kitose šalyse.
Kitos senos ir naujos idėjos
Kūrybinėje agentūroje nuolat kibirkščiuoja įvairios idėjos. Kaip pavyzdį pašnekovas nurodė socialiniame tinkle „Facebook“ jų paskyroje plėtojamą iniciatyvą „Be logo“.
„Tai taip pat galima pavadinti socialiniu projektu, nes prie šios idėjos nėra pridedamas joks logotipas. Darome mažas paslaugas žmonėms jų kasdieniame gyvenime. Mūsų tikslas – gražinti, lavinti supantį pasaulį. Pavyzdžiui, akis bado baisūs skelbimai, užrašai tualetuose. Mes sukuriame šablonus – patobuliname dizainą, užrašus, o žmonės juos gali nemokamai parsisiųsti ir atsispausdinti.“
T. Ramanauską įkvepia asmeniniai pomėgiai. Pavyzdžiui, jis visuomet domėjosi kinu, todėl su draugais įkūrė kino teatrą „Pasaka“. Be to, šiuo metu kuria filmą.
„Tai pirmas projektas, kurio imuosi vienas, be draugų, tik jų padedamas. Kas žino, kaip pasisuks gyvenimas, gal kada nors tapsiu rimtu režisieriumi…“ – šyptelėjo pašnekovas.
Kadaise jis įkūrė nemokamą žurnalą „Pravda“. Populiarus leidinys suteikė galimybę jauniems kūrėjams išlįsti į dienos šviesą, tapti matomiems. Šiuo metu „Pravda“ veikia elektroniniu formatu – svetainėje www.pravda.lt jauni įvairių sričių menininkai, kūrybingi žmonės gali skelbti savo darbus, prisistatyti ir bendrauti.
„Šis projektas buvo kuriamas iš idėjos. Jis atsipirko, tačiau pelno negavome“, – sakė T. Ramanauskas.
Pašnekovas prasitarė ir apie puikią, bet nieko nekainuojančią savireklamos idėją. Svetainę Wikipedia.com naudoja bene visi internautai, taigi agentūra „New!“ sugalvojo, kaip ją patobulinti, supaprastinti ir pagražinti.
Jų sukurtas originalus „Wikipedia“ puslapis sulaukė kitų šalių dėmesio, apie tai rašė užsienio spauda, kvietė dalyvauti konkursuose, dėl srauto į svetainę net teko pirkti papildomą serverį. „Įrodėme, kad galime. Paragavę dėmesio supratome, kad norime dar. Tokių projektų bus daugiau. Vieną pristatyti planuojame jau netrukus – „New!TV“ bus pirmoji internetinė televizija, rodanti vien reklamas“, – planais dalijosi T. Ramanauskas.
„Geri dalykai – netrukus“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.