Įkvepiantis pavyzdys: kosmetikos gamintojai pasuko tvarumo ir natūralumo kryptimi
2021.07.08
Temos: Marketingas.
Išsirinkti gražią, patogią ir draugišką gamtai pakuotę gali tapti nemenku iššūkiu. Tą savo kailiu patyrė kosmetikos kompanija „Manilla“, tačiau įmonės vadovas Vytautas Tauginas patikina, jog ryžtas laikytis pirminės idėjos ir puoselėjamų vertybių buvo stipresnis.
Ištikimi savo įsitikinimams
Dažnas verslininkas veiklos pradžioje labai kruopščiai skaičiuoja būsimas išlaidas ir, siekdamas kiek įmanoma labiau jas sumažinti, renkasi pigesnes žaliavas. Tendencinga tai, kad tokios žaliavos nėra pačios draugiškiausios aplinkai. „Manillą“ galima vadinti savo srities inovatoriais, dažnai prieš nusistovėjusią sistemą žengiančia kompanija. Lygiai taip pat, V. Taugino teigimu, buvo pradėtas ir ekologiškumo kelias įmonėje.
„Tvarumas išties kainuoja, nenuostabu, kad dauguma verslų šį kelią renkasi tik pasiekę tam tikrą tašką. Kartais nutinka ir taip, kad ilgainiui šios idėjos tiesiog atsisakoma. Mes nuo pat pradžių koja kojon žengėme su tvarumo, ekologiškumo idėjomis. Juk tai ir buvo įmonės atsiradimo priežastis – siekėme į kosmetikos rinką atnešti kitokias vertybes ir požiūrį. Mes nekūrėme verslo vien dėl piniginės naudos, ši atėjo savaime. Ieškojome būdų, kaip prisidėti prie gamtos ir jos išteklių tausojimo. Pasirinkę tokią strategiją, pasižadėjome sau šiuo keliu ir eiti, nesvarbu, kiek tai kainuos. Šį pažadą tęsime iki šiol“, – pasakoja pašnekovas.
Sudėtingi sprendimai
Nors ekologiškumo tema pastaruosius kelerius metus labai aktuali, o aplinkai draugiškų produktų pasiūla, atrodytų, didelė, V. Tauginas patikina – laikytis savo įsitikinimų yra brangus ir sudėtingas malonumas.
„Žvelgdami į ekologiškų ir įprastų žaliavų kainas, aiškiai matome, kad skirtumas didžiulis. Ir tai pasakytina ne tik apie kainą, bet ir apie pasiūlą. Išsirinkti gražią, patogią ir draugišką gamtai pakuotę – tikras iššūkis. Pakuočių gamintojai tik prieš kelerius metus pasuko tvarumo keliu, o kiti gamintojai dar tik ruošiasi juo eiti. Indelių asortimentas didžiulis, tačiau tvarių pakuočių vos viena kita ir paprastai jos kainuoja gerokai brangiau, dažnu atveju – net kelis kartus“, – atskleidžia pašnekovas.
Vis dėlto, jo teigimu, investuoti į tai, kuo komanda iš tiesų tiki, yra verta. Anot V. Taugino, nebūtinai viskas turi atsipirkti finansine išraiška. Kartais kur kas didesne motyvacija tampa žinojimas, kad savo darbais ir pasirinkimais prisidedi prie bendros gerovės.
„Atsiperkamumą skaičiuojame vertindami ne tik finansinį aspektą, bet ir moralinį, o čia atsiperkamumas didžiulis. Šiandieniniame pasaulyje vartotojai ieško būtų, kaip galėtų prisidėti prie klimato pokyčių mažinimo, švaresnės ir saugesnės aplinkos. Natūralu, kad auganti ekologiškų produktų paklausa turi teigiamą įtaką finansams. Eiti tvariu keliu ir naudinga, ir apsimoka ilgalaikėje perspektyvoje“, – patikina kompanijos „Manilla“ vadovas.
Nauda matuojama tūkstančiais
V. Tauginas džiaugiasi, kad vis daugiau klientų domisi ekologija ir noru prie jos prisidėti. Pašnekovas teigia pastebėjęs, kad žmonės tampa supratingesni, kur kas labiau domisi galimybėmis kažką pakeisti.
„Kažkada žmonės be jokios sąžinės graužaties į plastikinius maišelius parduotuvėje dėjo kiekvieną daržovę, o dabar nejučiomis renkasi kitas alternatyvas. Viskas po žingsnelį, tačiau akivaizdu, jog klientai šia tema jau yra budrūs ir domisi naujovėmis. Neretai gauname klausimų, kaip pakuotes rūšiuoti, iš ko jos pagamintos. Kartais netgi prašo įvairių ekologiškumą ar tvarumą patvirtinančių sertifikatų“, – pasakoja V. Tauginas.
Pašnekovas patikina, kad klientų rodomas dėmesys skatina ir toliau vystyti pasirinktą ekologiškumo kryptį. Greta to jis pateikia ir ne ką mažiau įspūdingus įmonės pasiekimus kaip įrodymą, kad ir nedidelė įmonė savo sprendimais gali nuveikti gana daug.
„Puikus pavyzdys – mūsų ekologiškos, iš cukranendrių gaminamos pakuotės. Sprendimas savo kosmetikos produktus pateikti cukranendrių tūbelėse mums padėjo iš aplinkos pašalinti 1 218 kilogramų anglies dvideginio, o 2021 m. planuojame šį skaičių padidinti net tris kartus“, – ambicingais planais dalijasi verslininkas.
Siekiate ekologiškumo – orientuokitės į visumą
V. Tauginas įsitikinęs – pasirinkta verslo kryptis turi tapti ir gyvenimo būdu. Siekiant prisidėti prie gamtos išsaugojimo, nepakanka sutelkti dėmesį į vieną sritį. Svarbus kompleksiškas požiūris. Ypač daug dėmesio „Manilla“ skiria detalėms. „Viena jų – mūsų pasirinkimas naudoti antrines ir tretines pakuotes. Antrinių pakuočių gamyboje naudojamas popierius yra neutralus anglis dvideginio atžvilgiu, o tretinės pakuotės pagamintos iš 100 proc. perdirbtų žaliavų. Įmonėje naudojama lipni juosta neturi neigiamos įtakos rūšiavimo procesui ir yra pagaminta iš FSC sertifikuotų žaliavų“, – pasakoja pašnekovas.
Patardamas, nuo ko pradėti, žengiant ekologiškumo link savo kompanijose, V. Tauginas pabrėžia tiekėjų, vartotojų ir darbuotojų indėlio svarbą.
„Keliame aukštus reikalavimus partneriams – tiekėjų teiginiams pagrįsti visada reikalaujame dokumentų, įrodančių medžiagų kilmę, ar sertifikatų, kurie nurodytų, jog partneriai priima tvarius sprendimus. Taip užtikriname kuo aiškesnę žaliąją komunikaciją. Skatiname atsakingą vartojimą – ne sunaikiname produktus su pažeistomis pakuotėmis, o leidžiame pirkėjams juos įsigyti mažesne kaina, taip mažiname bendrą šiukšlių kiekį. Suprasdami taršos problemas, darbuotojams sudarėme sąlygas tam, kad į darbą jie galėtų atvykti pasirinkdami tvarius kelionės būdus – pėsčiomis, dviračiais, paspirtukais ir kt. Įmonės gamykla įsikūrusi patogioje vietoje, todėl atvykimas į darbą ekologiškomis priemonėmis ne tik nesukelia problemų, bet ir prisideda prie gamtos išsaugojimo“, – savo pavyzdžiu įkvepia V. Tauginas.
Verslininkas įsitikinęs – maži dalykai gali duoti didžius rezultatus. Anot jo, svarbu pasiryžti, pradėti ir užtikrintai laikytis savo vertybinių principų. Finansinė nauda iš ekologiškumu pagrįstų sprendimų ateis ilgainiui, o moralinis pasitenkinimas ir vartotojų įvertinimas veiks kaip viena geriausių motyvacinių priemonių.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.